سرویس برتر

سرویس برتر قصد دارد در این صفحه به صورت تئوری به آموزش تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید بپردازد ، اطلاعاتی که در این صفحه آورده شده است از مراکز تعمیر یخچال های ال جی ، سامسونگ ، دوو ، اسنوا ، بکو ، کنوود ، آاگ ، جنرال الکتریک جمع آوری شده است .

اگر قصد دارید آموزش تعمیر یخچال و ساید بای ساید را بیاموزید این مقاله به شما کمک میکند با قطعات و اجزای یخچال و نحوه تست آن ها آشنا شوید ، با ما همراه باشید و اگر سوالی در ذهنتان هست در قسمت دیدگاه ها از کارشناسان سرویس برتر بپرسید .

نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ

نمایندگی تعمیر یخچال دوو 

نمایندگی تعمیر یخچال ال جی

نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا

نمایندگی تعمیر یخچال ویرپول

علت آبریزی یخچال 

یادگیری تعمیرات یخچال فریزر مستلزم گذراندن مراحل زیر میباشد .

  1. آشنایی با سیستم های خنک کننده و عملکرد آن ها
  2. آشنایی با قطعات و اجزای یخچال
  3. نحوه تست قطعات
  4. آشنایی با مشکلات رایج در یخچال فریزر ها
  5. گذراندن دوره های عملی آموزشی
  6. کارآموزی بمدت 6 تا 12 ماه

مراحل بالا برای یادگیری تعمیر یخچال و ساید بای ساید الزامی میباشد ، زمان گذراندن این مراحل تقریبا بین 8 تا 18 ماه زمان لازم دارد .

توجه داشته باشید بسیاری از آموزشگاه ها برای جلب دانشجو قول دوره های 1 تا 2 ماهه را میدهند که در عمل به ما ثابت شده هیچ شخصی در دو ماه به تعمیر یخچال و ساید بای ساید مسلط نمیشود .

لیست قطعات و اجزای سازنده یخچال

آموزش تعمیرات یخچال و ساید بای ساید را باید با شناخت دقیق این قطعات آغاز کرد ، البته به جز قطعات نام برده قطعات دیگری هم وجود دارد که مربوط به این مقاله نمیشود و تاثیری درعملکرد یخچال ندارند .

کمپرسور یکی از مهم ترین اجزای یخچال میباشد که در بسیاری از موارد با مشکلات آن سر و کار خواهیم داشت ، به این قسمت باید توجه زیادی داشته باشید و آنرا مداوم مرور کنید تا آموزش تعمیر یخچال و ساید بای ساید را به خوبی یاد بگیرید .

نکته 1 : موتور یا کمپرسور در ظرفیت های مختلف برای انواع یخچال و ساید بای ساید متفاوت میباشد زمانی که میخواهید این قطعه را تعویض کنید باید با دقت مشخصات روی آنرا بخوانید و با توجه به مشخصات مندرج برروی پلاک موتور اقدام به جایگزینی آن بکنید .

روش های تست موتور

  • اندازه گیری شدت جریان ( آمپر ) مصرفی موتور در زمان استارت تا 3 دقیقه بعد از آن
  • اندازه گیری مقاوت بین پایه های C  ، R ،  S
  • اطمینان از عدم اتصال بین سیم پیچ داخلی و بدنه موتور
  • تست  قدرت مکش و دهش موتور

فن یخچال نیز مانند سایر قطعات متناسب با نیاز هر دستگاهی طراحی و قرار داده شده است ، توجه به مشخصات فنی مندرج برروی فن بسیار مهم میباشد زیرا این قطعه در برخی از یخچال ها با برق 220V ، 12V ، 13V ،بصورت AC و DC میباشد .

برای تست فن 3 راه وجود دارد

  1. زمانی که موتور در حال کارکردن میباشد با باز کردن درب یخچال یا فریزر و فشردن شاسی یخچال میتوانید متوجه شوید فن کار میکند یا خیر .
  2. میتوانید فن را از یخچال جدا کرده و با توجه به ولتاژ فن و وصل کردن برق مستقیم به آن از سالم بودن یا خراب بودن آن مطمئن شوید .
  3. با استفاده از مولتی متر از سالم بودن سیم پیچ و وصل بودن آن مطمئن شوید .

آموزش تعمیرات یخچال و ساید بای ساید به همین سادگی قابل انجام نمیباشد ولی بطور کلی مراحلی که تعمیرکاران برای تست فن انجام میدهند به همین شکل میباشد .