سرویس برتر

ارور d یخچال سامسونگ و نحوه رفع آن

ارور d یخچال سامسونگ

ارور d یخچال سامسونگ یکی از خطاهایی است که امکان دارد آن را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید. این خطا مربوط به سنسور دما یا حسگرهای دیگر است. برای آشنایی با علت ارور d و نحوه رفع این مشکل با ما همراه باشید.

اگر با ارور یا کد خطایی مواجه شده اید که معنی آن را نمی دانید اصلا جای نگرانی نیست برای آشنایی با معنی ارورهای یخچال سامسونگ می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

همچنین اگر سوالی در مورد عملکرد یا مشکلات خاص یخچال سامسونگ دارید می توانید در قسمت نظرات با سرویس برتر در میان بگذارید تا تکنسین های ما، شما را راهنمایی کنند.

فهرست صفحه

علت ارور d یخچال سامسونگ

برای رفع ارور d یخچال فریزر سامسونگ ابتدا باید علت نمایش این ارور را تشخیص دهید. به همین خاطر پیشنهاد می شود اگر در کارهای فنی مهارت دارید رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا با بررسی و تشخیص صحیح در زمان و هزینه صرفه جویی نمائید.

دلایل نمایش ارور d می تواند موارد زیر باشد.

  • مشکل در حسگرهای دما
  • مشکل در سیستم خنک کننده
  • خرابی برد الکترونیکی

مشکل در سنسور دما دلیل نمایش ارور d یخچال سامسونگ

خرابی سنسور دما یکی از دلایل نمایش ارور d یخچال فریزر سامسونگ است.

سنسور دما در یخچال فریزر وظیفه اندازه گیری دما و ارسال آن به برد الکترونیکی را بر عهده دارد. برد الکترونیکی با توجه به اطلاعات سنسور دما، فرمان روشن و خاموش کردن کمپرسور، تنظیمات دما و قطعات دیگر را ارسال می کند.

در صورت خرابی سنسور دما، ممکن است دما به درستی اندازه گیری نشود و این مشکل باعث می شود عملکرد صحیح یخچال مختل شود. برای تشخیص دقیق مشکل و رفع آن بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی مدار سنسور و سنسور دما اقدام به رفع مشکل کنند.

جهت ثبت درخواست تعمیر یخچال سامسونگ کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

مشکل در سیستم خنک کننده علت ارور d یخچال فریزر سامسونگ

فن یخچال فریزر وظیفه انتقال هوا و خنک کنندگی را بر عهده دارد. در صورت خرابی یا بروز مشکل در فن ممکن است دمای دستگاه بالا برود و این مشکل می تواند باعث شود ارور d یخچال سامسونگ مشاهده شود.

برای رفع این مشکل باید فن چک شود و از تمیزی فن و محیط اطراف آن اطمینان حاصل شود. امکان دارد پره های فن آسیب دیده باشد که باید اقدام به تعمیر آن شود اگر مشکل رفع نشد احتمالا فن سوخته است و باید تعویض شود.

معیوب شدن برد الکترونیکی یخچال فریزر سامسونگ

برد الکترونیکی یکی از قطعات اصلی یخچال فریزر است که وظیفه کنترل و مدیریت تمامی قطعات را بر عهده دارد. اگر برد معیوب شود عملکرد تماما قطعات با مشکل مواجه می شود و این مشکل می تواند دلیل نمایش ارور d یخچال سامسونگ باشد.

برای تشخیص و رفع مشک مربوط به برد باید اتصالات برد با سنوسر دما چک شود در صورت قطعی یا فرسودگی اقدام به تعویض اتصالات شود اگر مشکل رفع نشد برد چک شود اگر قطعه ای از برد الکترونیکی آسیب دیده باشد با تعمیر، مشکل رفع می شود.

در صورتیکه مشکل رفu نشد احتمالا برد الکترونیکی سوخته است و باید تعویض شود. از آنجائیکه تعمیر و تعویض برد بسیار تخصصی است آن را به متخصصین بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *