سرویس برتر

ارور de لباسشویی ال جی و نحوه رفع آن

ارور de لباسشویی ال جی یکی از ارورهایی است که مربوط به بسته نشدن درب لباسشویی است و مانع آغاز فرایند شست و شو میشود.

برد الکترونیکی عملکرد تمامی قطعات را مدیریت می کند و در صورتیکه قطعه ای با مشکل مواجه شود آن را بصورت کد خطا بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. اگر قطعات مربوط به بسته شدن درب با مشکل مواجه شود آن را بصورت ارور de نشان می دهد.

ارور de در ابتدای کار مشاهده می شود و مانع آغاز برنامه شست و شو می شود. با مشاهده ارور de بهتر است سریعا اقدام به رفع آن کنید زیرا عدم توجه به آن باعث می شود قطعات دیگر دچار آسیب شوند. برای آشنایی بیشتر با علت ارور de لباسشویی LG با تیم سرویس برتر همراه باشید.

ارور de ماشین لباسشویی ال جی
فهرست صفحه

ارور de ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

DE مخفف Door Error است که مربوط به بسته نشدن درب لباسشویی است که معمولا با رعایت کردن نکاتی قابل رفع شدن است. برای رفع ارور de لباسشویی ال جی مراحل زیر را انجام دهید.

  1. درب ماشین لباسشویی را باز کنید اگر لباسشویی را بیشتر از ظرفیت پر کرده اید از حجم لباس ها کم کنید.
  2. لباس ها را فشار دهید و بین لاستیک و درب را چک کنید شئ ای گیر نکرده باشد.
  3. درب لباسشویی را ببندید و از بسته شدن صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
  4. گاهی اوقات با ریست کردن لباسشویی مشکل رفع می شود .
  5. دستگاه را از پریز برق جدا کنید بعد از 20 دقیقه مجددا لباسشویی را راه اندازی کنید.
  6. برنامه شست و شوی کوتاهی را انتخاب کنید.

در صورتیکه مراحل بالا را انجام داده اید و مشکل رفع نشد و همچنان ارور de را مشاهده می کنید احتمالا قطعات لباسشویی معیوب شده اند و بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی قطعات اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی شما کنند.

علت خطای de ماشین لباسشویی ال جی

مهم ترین دلایل نمایش کد خطای de لباسشویی ال جی موارد زیر هستند که بهتر است اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید حتما رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری کنید .

دلایل ارور de ماشین لباسشویی LG

  • کامل بسته نشدن درب لباسشویی
  • خرابی زبانه درب
  • خرابی میکروسوئیچ درب
  • آسیب دیدن لولای درب لباسشویی
  • شکستن و خرابی درب و دستگیره درب
  • تراز نبودن درب لباسشویی
  • معیوب شدن لاستیک دور درب
  • قطعی اتصالات داخلی
  • خرابی صفحه نمایش
  • معیوب شدن برد الکترونیکی

خرابی زبانه درب یکی از دلایل ارور de لباسشویی LG

یکی از دلایلی که باعث بسته نشدن درب لباسشویی می شود خرابی زبانه درب است. زبانه روی درب قرار دارد و زمان بسته شدن درب، با محفظه دیگ چفت میشود و مانع باز شدن درب لباسشویی می شود.

گاهی اوقات زبانه درب بر اثر کثیفی یا آسیب دیدن، عملکرد صحیح خود را از دست می دهد و این مشکل باعث می شود تا درب لباسشویی به درستی بسته نشود و ارور de ماشین لباسشویی ال جی مشاهده شود. برای رفع این مشکل زبانه درب را چک کنید در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید اما اگر آسیب دیده است باید قطعه زبانه درب تعویض شود.

خرابی میکروسوئیچ درب علت اصلی ارور de لباسشویی ال جی

میکروسوئیچ یکی از مهم ترین قطعات در بسته تگه داشتن درب ماشین لباسشویی است که ارتباط مستقیم با برد الکترونیکی دارد. زمانیکه زبانه درب کاملا چفت شود میکروسوئیچ، پیام را به برد ارسال می کند و برد فرمان آغاز شست و شو را صادر می کند.

در صورت خرابی میکروسوئیچ درب پیامی به برد صادر نمیشود و ارور de لباسشویی ال جی بر روی صفحه نمایش مشاهده می شود. برای رفع این مشکل باید میکروسوئیچ تعویض شود.

آسیب دیدن لولای درب ماشین لباسشویی ال جی

درب ماشین لباسشویی به وسیله لولا به لباسشویی متصل شده است و زمانیکه لولای درب معیوب شود، زبانه به درستی چفت نخواهد شد و درب باز می ماند.

این مشکل باعث می شود تا برد اجازه شروع عملیات شست و شو را صادر نکند و ارور de لباسشویی ال جی مشاهده شود. برای رفع این مشکل باید لولای درب را تعویض کنید.

بروز مشکل درب دلیل ارور de لباسشویی ال جی

گاهی اوقات درب ماشین لباسشویی دچار مشکل میشود و مانع بسته شدن صحیح و نمایش ارور de لباسشویی ال جی می شود. برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

  • درب لباسشویی را چک کنید تا تراز باشد. تراز نبودن درب باعث می شود در به درستی بسته نشود.
  • دستگیره در را چک کنید در صورت شکسته بودن دستگیره، عملکرد صحیح زبانه درب و میکروسوئیچ مختل می شود.
  • درب را چک کنید اگر دچار تاب خوردگی یا شکستگی شده است باید تعمیر یا تعویض شود.

آسیب دیدن لاستیک دور درب دلیل کد خطای de لباسشویی ال جی

لاستیک دور درب بین درب و بدنه لباسشویی قرار دارد و به عنوان عایقی عمل می کند. لاستیک دور درب از نشتی آب به بیرون و شکستن شیشه درب هنگام تکان خوردن لباسشویی جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود درب به درستی بسته شود.

گاهی اوقات لاستیک دور درب، با مرور زمان دچار فرسودگی یا پارگی می شود و عملکرد لباسشویی با مشکل مواجه می شود که این عامل میتواند دلیل نمایش ارور de ماشین لباسشویی ال جی باشد که برای رفع این مشکل باید لاستیک دور درب تعویض شود.

قطعی اتصالات داخلی ماشین لباسشویی ال جی

با مرو زمان یا استفاده نادرست از ماشین لباسشویی امکان دارد اتصالات داخای دستگاه دچار مشکل شوند و این مشکل باعث می شود ارتباط بین قطعات قطع شود. بطور مثال اگر ارتباط بین میکروسوئیچ و برد قطع شود پیام بسته شدن درب به برد صادر نمی شود و عملیات شست و شو آغاز نمی شود. این مشکل علت اصلی نمایش کد خطای de لباسشویی ال جی است.

برای رفع این مشکل باید تمامی اتصالات بین قطعات چک شود و اگر هر کدام دچار قطعی یا فرسودگی شده است تعویض شوند. اگر در کارهای فنی مهارت ندارید حتما از متخصصین کمک بخواهید.

برای استفاده از خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

خرابی صفحه نمایش علت ارور de ماشین لباسشویی LG

گاهی اوقات پنل ماشین لباسشویی بر اثر ضربه، نفوذ آب و رطوبت یا سوختگی معیوب می شود و عملکرد صحیح آن مختل می شود و امکان دارد خطایی مانند ارور de لباسشویی ال جی را به اشتباه نمایش دهد.

رفع این مشکل کاملا تخصصی است و حتما باید از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی ، اقدام به تعمیر یا تعویض پنل لباسشویی کنند.

خرابی برد الکترونیکی علت ارور de ماشین لباسشویی ال جی

زمانیکه درب ماشین لباسشویی بسته است اما ارور de لباسشویی ال جی را مشاهده می کنید نشان دهنده خرابی برد الکترونیکی است که به اشتباه باز بودن درب را تشخیص داده است.

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که از طریق اتصالاتی که با قطعات دیگر دارد فرمان آغاز و پایان کار را صادر می کند. اگر برد با مرور زمان، نوسانات برق، نفوذ آب یا عوامل دیگر دچار خرابی شود عملکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه می شود که برای رفع این مشکل باید برد تعمیر یا تعویض شود.

برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی کافیست با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی سرویس برتر تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *