سرویس برتر

ارور E14 یخچال دوو و نحوه رفع آن

ارور E14 یخچال دوو

ارور E14 یخچال دوو یکی از رایج ترین خطاهایی است که در یخچال دوو مشاهده می شود. کدهای خطایی که بر روی صفحه نمایش یخچال دوو نشان داده می شود برای اطلاع کاربران در مورد مشکلات دستگاه طراحی شده است و هر کدی نشان دهنده خرابی یا از کار افتادن قسمتی از دستگاه است که برای رفع آن باید معنی ارورهای یخچال دوو را بدانید و در صورت نیاز اقدام به تعمیر آن کنید.

زمانیکه ارور E14 ساید دوو بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود نشان دهنده مشکلی در تخلیه یخ ساز است که در ادامه به طور کامل با دلایل این مشکل آشنا خواهید شد. برای آشنایی بیشتر با علت ارور E14 یخچال ساید دوو و نحوه رفع آن با سرویس برتر همره باشید . 

فهرست صفحه

ارور E14 یخچال دوو

کدها خطایی که بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود به کاربران اعلام می کند که در بخش خاصی از یخچال مشکلی به وجود آمده است اما بصورت دقیق قطعه معیوب را نشان نمی دهد. برای تشخیص دقیق قطعه آسیب دیده باید دستگاه توسط متخصصین بررسی و عیب یابی شود.

ارور E14 ساید دوو مربوط به مشکلات یخ ساز است. اگر یخ ساز دستگاه شما کار نمی کند قبل از درخواست تعمیر موارد زیر را بررسی کنید.

  • از روشن بودن یخ ساز اطمینان حاصل نمائید.
  • مطمئن شوید که خط انتقال آب به یخ ساز به درستی وصل شده است و مانعی مسیر آن را مسدود نکرده است.
  •  لوله انتقال آب به یخ ساز را بررسی کنید امکان دارد یخ زده باشد.
  • فیلتر آب را چک کنید در صورت نیاز تعویض شود.
  • دمای فریزر را چک کنید و آن را متناسب با فصل تنظیم کنید.

علت ارور E14 ساید دوو

اگر با انجام مراحی که در بالا توضیح داده ایم مشکل رفع نشد بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه مشکل دستگاه شما را رفع کنند.

موارد زیر می تواند دلایل نمایش ارور E14 یخچال ساید دوو باشد.

  • مسدود شدن لوله تخلیه آب یخساز
  • خرابی پمپ تخلیه آب یخ ساز
  • خرابی سیستم یخ ساز
  • خرابی برد کنترل آب یخساز- برد کنترلی دیسپنسر سلنوید دیسپنسر

برای ثبت درخواست تعمیر یخچال فریزر دوو کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

مسدود شدن لوله تخلیه آب یخ ساز یخچال دوو

در یخچال فریزرهای دوو لوله کوچکی وجود دارد که یک طرف آن به مخزن آب یخ ساز متصل است و طرف دیگر به خارج یخچال هدایت شده است این لوله وظیفه تخلیه آب یخ ساز را برعهده دارد.

اگر این لوله مسدود شود منجر به بروز مشکلاتی در سیستم یخ ساز می شود و آب یخ ساز نمی تواند به درستی تخلیه شود و این مشکل باعث می شود ارور E14 یخچال فریزر دوو مشاهده شود. برای رفع این مشکل به ترتیب زیر عمل کنید.

  • یخچال فریزر را از پریز برق جدا کنید.
  • مخزن آب یخ ساز خالی کنید.
  • لوله تخلیه آب یخ ساز را از داخل یخچال خارج کنید و آن را تمیز کنید. امکان دارد با یخ یا برفم مسدود شده باشد.
  • اکر لوله تخلیه بر اثر ضربه و فشار دچار آسیب شده است آن را تعویض کنید.
  • لوله تخلیه را در جای خود قرا دهید و یخچال را روشن کنید.

خرابی پمپ تخلیه آب یخ ساز یخچال ساید دوو

در یخچال های دوو با قابلیت سیستم یخ ساز، پمپ تخلیه برای خروج آب اضافی از یخ ساز تعبیه شده است. وظیفه این پمپ تخلیه این است که از برگشت آب اضافه به داخل یخ ساز جلوگیری کند.

اگر پمپ تخلیه آب خراب شود ممکن است آب اضافی در مخزن یخ ساز باقی بماند و منجر به مشکلات یخ ساز مانند کاهش سرعت تولید یخ، تولید یخ زیاد در دستگاه یا قطع عملکرد یخ ساز و نمایش ارور E14 یخچال دوو شود.

اگر پمپ تخلیه آب یخ ساز دچار مشکل شده است بهتر است تعمیر آن را به متخصصین بسپارید برای رفع این مشکل باید ابتدا اتصالات پمپ تخلیه چک شود و در صورت قطعی یا فرسودگی تعویض شود سپس مسیر تخلیه آب چم شود امکان دارد مسدود شده باشد. اگر مشکل رفع نشد نشان دهنده خرابی خود پمپ تخلیه است که باید آن را تعویض کنید.

معیوب شدن سیستم یخ ساز یخچال ساید دوو

خرابی مدول و ترموستات قالب یخ ساز یکی از دلایل نمایش ارور E14 یخچال دوو است.

مدول یخ ساز موتوری دارد که بازوی یخ ساز را به حرکت در می آورد و وظیفه تولید و خروج یخ از دستگاه را بر عهده دارد. ترموستات قالب یخ ساز، تنظیم کننده ی دمای یخ ساز است و و زمانیکه دمای یخ ساز به میزان مورد نظر برسد ترموستات به مدول پیامی صادر می کند تا موتور مدول یخ ساز بازوی کنترل یخ ساز را به حرکت درآورد و قطعات یخ را از قالب یخ ساز به داخل محفظه یخ ها بریزد.

اگر مدول یا ترموستات خراب شود پیام به درستی ارسال نمی شود و آب به قالب یخ ساز ارسال نمی شود تا تولید یخ انجام شود. در صورت بروز مشکل در سیستم یخ ساز حتما از متخصصین کمک بخواهید.

خرابی برد کنترل یخچال ساید دوو

خرابی برد کنترل یخچال یکی از اصلی ترین دلایل مشاهده ارور E14 ساید دوو بر روی صفحه نمایش است. برد کنترل یخ ساز نقش مهمی در مدیریت و کنترل فرایند تولید یخ و ارسال آب به یخ ساز را دارد.

برد کنترل امکان دارد بر اثر نوسانات برق، قطعی سیم کشی یا موارد دیگر دچار مشکل شود که حتما باید توسط متخصصین عیب یابی شود سپس تصمیم به تعمیر یا تعویض آن گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *