سرویس برتر

ارور E2 ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع آن

تیم سرویس برتر این مقاله را تهیه کرده است تا شما با علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو آشنا شوید و بتوانید با اطلاعات بیشتر و سرعت بالاتری اقدام به رفع ارور E2 لباسشویی دوو کنید .

برند دوو یکی از محبوب ترین برندهای لوازم خانگی است که در ایران طرفداران زیادی دارد . ماشین لباسشویی های دوو یکی از پرکاربردترین لوازم منزل است که با مرور زمان یا استفاده نادرست امکان دارد دچار مشکلاتی شود که این مشکلات را به صورت خطایی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد .

ارور E2 یکی از خطاهایی است که امکان دارد بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید که نشان دهنده مشکل در نحوه آبگیری ماشین لباسشویی است که در ادامه به طور کامل برای شما علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو را توضیح خواهیم داد .

فهرست صفحه

علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو

ارور E2 لباسشویی دوو نشان دهنده ورود آب به ماشین لباسشویی با فشار زیاد است که میتواند باعث شود آب به قسمت های دیگر ماشین لباسشویی مخصوصا برد وارد شود و آسیب های جدی به دستگاه وارد کند که شامل هزینه های بالایی می شود در نتیجه با مشاهده این خطا سریعا باید برای رفع ارور E2 لباسشویی دوو خود اقدام کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

دلایل ارور E2 ماشین لباسشویی دوو موارد زیر است .

  1. فشار بالای آب لوله کشی
  2. معیوب شدن سنسور سطح آب
  3. معیوب شدن شیر برقی
  4. خرابی پمپ آب
  5. معیوب شدن برد 
  6. قطعی اتصالات داخلی ماشین لباسشویی

فشار بالای آب لوله کشی

اگر فشار آب منطقه شما بالا است یا به تازگی برای رفع فشار پایین آب ، پمپ آب نصب کرده اید امکان دارد ارور E2 را بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی مشاهده کنید . در صورتیکه علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو ، بالا بودن فشار آب باشد باید سریعا اقدام به رفع آن کنید زیرا احتمال دارد آب وارد قسمت های دیگر دستگاه شود و به قطعات دیگر آسیب وارد کند .

برای رفع ارور E2 ماشین لباسشویی دوو ، شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی را کم کنید تا آب با فشار کمتری وارد دستگاه شود .

معیوب شدن سنسور سطح آب

خرابی سنسور سطح آب مهم ترین علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو است .

سنسور سطح آب وظیفه کنترل میزان آب ورودی به دیگ ماشین لباسشویی را دارد . با رسیدن آب به سطح مورد نظر ، برد فرمان بسته شدن شیر برقی را صادر میکند .

در صورت خرابی این قطعه ، با رسیدن آب به سطح مورد نظر برد فرمانی ارسال نمیکند و شیر برقی به موقع بسته نمیشود در نتیجه آب بیشتری وارد دیگ می شود که میتواند باعث سرازیر شدن آب شود . برای رفع این مشکل باید قطعه مورد نظر تعویض شود .

اگر این مشکل سریعا برطرف نشود امکان دارد به برد و قطعات دیگر آسیب وارد کند . برای رفع ارور E2 لباسشویی دوو کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

معیوب شدن شیر برقی علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو

شیر برقی وظیفه کنترل آب ورودی به ماشین لباسشویی را دارد . خرابی شیر برقی گاهی اوقات باعث میشود به موقع شیر برقی بسته نشود و دیگ بیشتر از سطح مورد نظر ، از آب پر شود که این مشکل یکی از دلایل ارور E2 لباسشویی دوو است .

پر شدن بیش از حد ماشین لباسشویی از آب باعث میشود مرحله تخلیه آب به درستی انجام نشود ، لباسها تمیز شسته نشوند و همچنین قطعات دیگر دچار آسیب شوند .

بررسی و تعمیر یا تعویض شیر برقی کاری تخصصی است و نیاز به ابزارهای تخصصی دارد و بهتر است رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید .

 

خرابی پمپ آب

خرابی پمپ آب میتواند علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو باشد . پمپ ماشین لباسشویی وظیفه ورود و تخلیه آب را دارد . اگر این قطعه خراب شود آب داخل دیگ بطور کامل تخلیه نمیشود و سطح آب بیشتر از سطح مورد نظر میشود به همین دلیل ارور E2 لباسشویی دوو مشاهده میشود .

اگر هنگام مرحله تخلیه ، صدایی نا به هنجار به گوشتان میرسد احتمالا پمپ آب خراب شده است که برای رفع این مشکل باید پمپ آب تعمیر یا تعویض شود .

دلایل خرابی پمپ آب

  • فاضلاب مسدود شده است .
  • پمپ مسدود شده است .
  • قطعات پمپ تخلیه معیوب شده است .
  • شلنگ مسدود شده است .
  • ارتفاع شلنگ از فاضلاب مناسب نیست .

معیوب شدن برد علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو

برد به عنوان مغز ماشین لباسشویی است که عملکرد تمامی قطعات دستگاه را مدیریت می کند و وظیفه ارسال فرمان به تمامی قطعه های ماشین لباسشویی را دارد . در صورت خرابی برد ، عملکرد دستگاه دچار مشکل میشود و امکان دارد دستورات بطور اشتباه به قطعات دیگر ارسال شود و میتواند علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو باشد .

برای رفع ارور E2 لباسشویی دوو باید برد ، تعمیر یا تعویض شود . تعمیر برد کاری بسیار تخصصی است که باید بررسی و رفع خرابی برد را به متخصصین ماهر بسپارید .

برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو خود کافی است با ما تماس بگیرید تا در زمانی کوتاه تعمیرکاران ماهر ما به محل اعزام شوند و جهت بررسی و تعمیر دستگاه شما اقدام کنند .

قطعی اتصالات داخلی ماشین لباسشویی علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو

قطعی اتصالات داخلی ماشین لباسشویی به خصوص قطعی اتصال بین برد و سنسور سطح آب ، میتواند علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو باشد . در صورت فرسودگی و قطعی اتصالات برد ، میزان آب ورودی به دیگ را تشخیص نمیدهد و فرمانی به حسگر سطح آب ارسال نمیشود یا فرمان بسته شدن شیر برقی را ارسال نمیکند . برای رفع ارور E2 ماشین لباسشویی دوو باید اتصالات داخلی دستگاه توسط تکنسین ها بررسی و تعمیر یا تعویض شوند .

برای دسترسی به اتصالات داخلی ماشین لباسشویی باید پنل جلویی دستگاه باز شود که اگر در این کار تخصص ندارید بهتر است تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین بسپارید تا تمامی موارد را بررسی کنند و نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه مورد نظر اقدام کنند .

نکاتی درباره جلوگیری از ارور E2 ماشین لباسشوو دوو

  • در صورت مشاهده ارور E2 لباسشویی دوو دستگاه خود را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید و بطور دستی آب داخل دیگ ماشین لباسشویی را تخلیه کنید و سریعا جهت بررسی علت ارور E2 ماشین لباسشویی دوو اقدام کنید تا قطعات دیگر دچار آسیب نشوند .
  • هر 4 الی 6 ماه ، یک بار ماشین لباسشویی خود را جرم گیری کنید تا طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند .
  • در ساعات اوج مصرف برق از ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید .
  • ماشین لباسشویی خود را در محیط گرم و مرطوب قرار ندهید .
  • بعد از انجام شست و شو ، بدنه ماشین لباسشویی خود را خشک کنید .
  • بطور مداوم و پشت هم از ماشین لباسشویی استفاده نکنید . اگر در یک روز چند بار از دستگاه استفاده میکنید بین هر بار شست و شو ، یک ساعت استراحت به ماشین لباسشویی خود دهید .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *