سرویس برتر

ارور E23 ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع آن

ارور e 23 ماشین لباسشویی بوش

ارور e23 ماشین لباسشویی بوش یکی از رایج ترین کدهای خطا است که این ارور گاهی اوقات به آسانی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلاتی پیچیده است که لازم است توسط متخصصین بررسی و رفع شود.

ارور e23 لباسشویی بوش معمولا مربوط به نشتی آب است که بسیار جدی است و باید سریعا اقدام به رفع این مشکل کنید. اگر در کارهای فنی تخصص ندارید بهتر است خودسرانه اقدام به رفع این مشکل نکنید و از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی قطعات، تصمیم به تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده کنند و از بروز مشکلات جدی تر خودداری شود.

این مقاله توسط تیم سرویس برتر تهیه شده است تا کاربران همه چیز را درباره ارور E23 بدانند و با آگاهی کامل اقدام به رفع این مشکل کنند.

فهرست صفحه

علت ارور e23 ماشین لباسشویی بوش

دلایل مختلفی می تواند باعث بروز خطای e23 باشد. جهت رفع ارور e23 ماشین لباسشویی بوش ابتدا باید علت آن رابیابید.

موارد زیر می تواند دلایل نمایش ارور e23 در ماشین لباسشویی بوش باشد. 

  • معیوب شدن لوله های انشعاب و اتصالات آن ها
  • معیوب شدن شلنگ تخلیه
  • بروز مشکل در محفظه جاپودری
  • آسیب دیدن دیگ ماشین لباسشویی
  • معیوب شدن آکواستاپ یا شیر برقی ماشین لباسشویی
  • بروز مشکل در پمپ تخلیه لباسشویی
  • خرابی برد الکترونیکی

بروز مشکل در دریچه های ورودی و خروجی ماشین لباسشویی بوش

اگر متوجه شده اید که ارور e23 مربوط به نشتی آب است باید علت نشتی را بیابید. برای رفع خطای e23 ماشین لباسشویی بوش به ترتیب زیر عمل کنید.

  • ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
  • شیر ورودی ماشین لباسشویی را چک کنید اگر دچار آسیب شده است آن را رفع کنید. از عدم نشتی آب از شیر ورودی اطمینان حاصل نمائید.
  • شلنگ تخلیه و محل اتصال را چک کنید اگر دچار نشتی است آن را رفع کنید.
  • لوله تخلیه را چک کنید که مسدود نباشد.
  • اگر شلنگ تخلیه دچار پیچ خوردگی یا فرسودگی شده است آن را تعمیر یا تعویض کنید.

بروز مشکل در جاپودری علت ارور e23 لباسشویی بوش

بروز مشکل در جاپودری می تواند یکی از دلایل نمایش ارور e23 در ماشین لباسشویی بوش باشد. اگر مخزن جاپودری دچار نشتی یا خرابی شود آب می تواند به داخل دستگاه نشت کند و این مشکل باعث شود سنسور دستگاه فعال شود و ارور e23 بر روی صفحه نمایش مشاهده شود.

برای رفع خطای e23 لباسشویی بوش باید جاپودری، لوله ها و اتصالات آن را چک کنید. اگر مخزن کثیف است آنرا تمیز کنید و در صورت شکستگی آن را تعویض کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که جاپودری دقیقا در محل خود قرار گرفته باشد زیرا اگر به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد ممکن است از آنجا آب به بیرون نشت پیدا کند.

آسیب دیدن دیگ دلیل ارور e23 ماشین لباسشویی بوش

گاهی اوقات با مرور زمان و استفاده نادرست دیگ ماشین لباسشویی سوراخ می شود و این مشکل علت اصلی آبریزی و نمایش ارور e23 ماشین لباسشویی بوش می شود که برای رفع این مشکل باید دیگ تعویض شود.

برای جلوگیری از این مشکل نکات زیر را رعایت کنید

  • از استفاده مداوم از دستگاه خودداری کنید.
  • اگر حین شست و شو ماشین لباسشویی لرزش دارد آن را رفع کنید.
  • لباسشویی را بیش از حد از لباس پر نکنید.
  • لباسهای با تزئینات تیز را در لباسشویی قرار ندهید.

معیوب شدن آکواستاپ یکی از دلایل ارور e23 لباسشویی بوش

آکواستاپ در ماشین لباسشویی وظیفه محافظت از دستگاه در برابر نشتی آب را بر عهده دارد. این سیستم از ورود آب به داخل دستگاه جلوگیری می کند و در صورت مشاهده نشتی عملکرد دستگاه را متوقف می کند و این مشکل را بصورت کد خطا بر روی صفحه نمایش نشان خواهد داد.

خرابی قطعه آکواستاپ علاوه بر نمایش ارور e23 بر روی صفحه نمایش گاهی اوقات باعث می شود آبگیری در دستگاه انجام نشود یا با سرعت بسیار پائینی آبگیری انجام شود.

برای رفع ارور e23 ماشین لباسشویی بوش باید آکواستاپ و شیر برق لباسشویی چک شود و در صورت خرابی، قطعه آکواستاپ یا شیر برقی تعمیر یا تعویض شود. جهت ثبت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی بوش در سرویس برتر کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

بروز مشکل در پمپ تخلیه علت اصلی ارور e23 ماشین لباسشویی بوش

پمپ تخلیه یکی از قطعات اصلی در ماشین لباسشویی است که وظیفه خروج آب کثیف از دستگاه را بر عهده دارد. اگر این قطعه مسدود یا معیوب شود آب به درستی تخلیه نمی شود و داخل دستگاه باقی می ماند و این مشکل می تواند علت ارور e23 ماشین لباسشویی بوش باشد.

اگر سیستم سنسور نشتی آب فعال شود ارور E23 بر روی صفحه نمایش داده می شود تا به کاربران اطلاع دهد که مشکلی در سیستم تخلیه آب وجود دارد.

برای رفع این مشکل باید اتصالات پمپ تخلیه بررسی شود و در صورت قطعی یا فرسودگی تعویض شود سپس مسیر پمپ تخلیه چک شود ممکن است مسدود شده باشد آن را رفع کنید اگر مشکل رفع نشد احتمالا پمپ تخلیه معیوبش ده است و باید تعویض شود.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش

برد الکترونیکی یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه است که عملکرد تمامی قطعات را مدیریت می کند. اگر این قطعه خراب شود ممکن است فرمان بسته شدن دریچه آب به شیر برقی صادر نشود یا هیروستات پیامی صادر نکند و این مشکل باعث می شود دیگ بیش از حد از آب پر شود و باعث شود ارور e23 مشاهده شود.

برای رفع خطای e23 لباسشویی بوش باید برد الکترونیکی تعمیر یا تعویض شود. از آنجائیکه این کار بسیار تخصصی است باید آن را به متخصصین بسپارید. جهت تعمیر برد ماشین لباسشویی کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *