سرویس برتر

ارور E9 ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع آن

تیم سرویس برتر این مقاله را تهیه کرده است تا شما علت ارور E9 ماشین لباسشویی دوو را بشناسید و با آگاهی کامل اقدام مناسب برای رفع ارور E9 لباسشویی دوو را انجام دهید .

نمایش کدهای دو رقمی بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی دوو نشان دهنده عملکرد نامناسب دستگاه است . ارور E9 ماشین لباسشویی دوو یکی از خطاهایی است که امکان دارد بر روی صفحه نمایش نشان داده شود که قبل از شروع فرایند شست و شو این اتفاق میافتد و اجازه ادامه کار را به شما نمی دهد . 

ارور E9 ماشین لباسشویی دوو نشان دهنده مشکل در سوئیچ فشار الکترونیکی خرابی سنسور سطح آب است که باید سریعا اقدام به تعمیر آن کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

فهرست صفحه

علت ارور E9 ماشین لباسشویی دوو

زمانیکه ارور E9 ماشین لباسشویی دوو بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود نشان دهنده مشکی در عملکرد ماشین لباسشویی است که دلایل مختلفی وجود دارد . با ما همراه باشید تا با دلایل ارور E9 ماشین لباسشویی دوو آشنا شوید .

در صورت مشاهده ارور E9 لباسشویی دوو سریعا دستگاه را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید و بعد از نیم ساعت مجدد دستگاه را راه اندازی کنید امکان دارد مشکل برطرف شود . اگر بعد از روشن کردن ماشین لباسشویی همچنان ارور E9 را بر روی صفحه نمایش مشاهده میکنید دستگاه شما دچار مشکل شده است و بهتر است جهت بررسی و رفع ارور E9 لباسشویی دوو اقدام کنید .

دلایل ارور E9 ماشین لباسشویی دوو موارد زیر است .

  1. خرابی هیدرواستات
  2. خرابی شلنگ هیدرواستات
  3. خرابی برد ماشین لباسشویی
  4. قطعی اتصالات برد و سنسور سطح آب

خرابی هیدرواستات دلیل ارور e9 لباسشویی دوو

یکی از مهم ترین دلایل ارور E9 ماشین لباسشویی دوو ، خرابی هیدرواستات یا همان سنسور سطح آب است .

هیدرواستات وظیفه کنترل مقدار آب ورودی به دیگ ماشین لباسشویی را دارد که در صورت خرابی ، ماشین لباشسویی شما یا بیش از حد آبگیری می کند که باعث سرازیر شدن آب میشود یا به مقدار کمی آبگیری می کند که هر دو مورد دلیل عملکرد نامناسب ماشین لباسشویی و نمایش ارور E9 است .

اگر این مشکل سریعا برطرف نشود امکان دارد به برد و قطعات دیگر نیز آسیب وارد کند .

هیدرواستات از اجزای مختلفی تشکیل شده است که با معیوب شدن هر کدام از آنها میتواند باعث عملکرد نامناسب ماشین لباسشویی شود . در صورت خرابی هیدرواستات باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید .

تعمیر یا تعویض هیدرواستات کاری بسیار تخصصی است و باید به تعمیرکاران ماهر بسپارید . برای بررسی و رفع ارور E9 ماشین لباسشویی دوو کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر ما جهت تعمیر ماشین لباسشویی شما اقدام کنند.

 

خرابی شلنگ هیدرواستات

معیوب شدن شلنگ هیدرواستات میتواند یکی از دلایل ارور e9 ماشین لباسشویی دوو باشد .

شلنگ هیدرواستات یک سر آن به سوئیچ کنترل و یک سر دیگر آن به انتهای مخزن لباسشویی وصل میشود . زمانیکه مخزن از آب پر میشود بطور همزمان شلنگ از هوا پر میشود و فشار هوا در شلنگ افزایش پیدا میکند . با فشار هوا به دیافراگم هیدرواستات ، فرمان قطع آب ورودی به شیربرقی ارسال میشود و دیگر آب به مخزن وارد نمیشود .

خرابی و فرسودگی یا قطع شدن اتصال بین شلنگ و ماشین لباسشویی باعث میشود این مراحل به درستی انجام نشود و میتواند علت ارور E9 ماشین لباسشویی دوو باشد که برای رفع این مشکل باید شلنگ را تعویض کنید .

خرابی برد به عنوان علت ارور E9 ماشین لباسشویی دوو

برد یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه ارسال فرمان به قطعات دیگر را دارد که در صورت خرابی برد ، ارور E9 ماشین لباسشویی دوو را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید . تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است که باید آن را به متخصصین بسپارید .

 گاهی اوقات امکان دارد بنا به دلایل زیر قسمتی از برد معیوب شود یا برد بطور کامل بسوزد .

  •  نوسانات برق
  • ضربه خوردن ماشین لباسشویی هنگام جا به جایی
  • نفوذ آب به برد
  • محل نصب نامناسب (مرطوب)
  • استفاده مداوم از ماشین لباسشویی و استراحت ندادن به دستگاه

در صورت مشاهده کدهای خطای ماشین لباسشویی دوو هرچه سریعا اقدام به تعمیر آن کنید تا از آسیب قطعات دیگر و هزینه های بیشتر جلوگیری کنید . برای تعمیرات ماشین لباسشویی دوو میتوانید از خدمات سرویس برتر بصورت 24 ساعته همراه با گارانتی 3 تا 6 ماهه استفاده کنید .

قطعی اتصالات برد و سنسور سطح آب ، علت ارور E9 ماشین لباسشویی دوو

قطعی اتصالات داخلی ماشین لباسشویی میتواند عملکرد صحیح دستگاه را دچار مشکل کند و بصورت کد E9 بر روی صفحه نمایش نشان دهد .

اگر اتصال بین برد و سنسور سطح آب قطع شود امکان دارد برد به اشتباه خرابی هیدرواستات را تشخیص دهد و علت ارور E9 ماشین لباسشویی دوو باشد .

برای بررسی اتصالات داخلی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

  • ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید .
  • برای دسترسی به برد ، پنل جلویی ماشین لباسشویی را باز کنید .
  • سیم های متصل به هیدرواستات را بررسی کنید در صورت قطعی یا فرسودگی ، آن را تعویض کنید .

نکات نگهداری ماشین لباسشویی دوو برای جلوگیری از ارور E9

برای جلوگیری از ایجاد ارور E9 یا ارورهای دیگر ماشین لباسشویی دوو میتوانید نکات زیر را رعایت کنید تا طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا کند .

  • ماشین لباسشویی خود را در جای مرطوب مثل حمام قرار ندهید .
  • بعد از انجام کار بدنه ماشین لباسشویی را خشک کنید .
  • از مواد شوینده مرغوب استفاده کنید .
  • بطور مداوم از ماشین لباسشویی استفاده نکنید اجازه دهید کمی استراحت کند .
  • حتما از محافظ برق استفاده کنید .
  • در ساعات اوج مصرف برق از ماشین لباسشویی استفاده نکنید .
    The cause of the Daewoo washing machine e9 error
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *