سرویس برتر

ارور F یخچال ال جی و نحوه رفع آن

ارور f یخچال ال جی

علت ارور F یخچال ال جی چیست ؟ نحوه رفع ارور F در یخچال فریزر ال جی چگونه است ؟ تیم سرویس برتر در این مقاله به تمامی این سوال ها پاسخ خواهد داد .

یخچال فریزر یکی از مهمترین لوازم برقی منزل است که وظیفه نگهداری از مواد غذایی را برعهده دارد و در صورتیکه هر کدام از قطعات دچار مشکل شوند عملکرد صحیح یخچال مختل میشود تمامی یخچال فریزرهای مدرن دارای سیستم هوشمند هستند که مشکلات به وجود آمده در یخچال را بصورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان میدهند . یکی از خطاهای که امکان دارد آن را مشاهده کنید کد خطای F است .

ارور F در یخچال و فریزر ال جی نشان دهنده مشکل در فن یخچال فریزر است که به دلایل مختلفی اتفاق میافتد . با ما همراه باشید تا با دلایل نمایش ارور F در یخچال ال جی آشنا شوید .

فهرست صفحه

علت ارور F یخچال ال جی

ارور F در یخچال ال جی نشان دهنده مشکلی در فن یخچال فریزر است . اگر دمای یخچال فریزر بالا باشد یعنی مشکلی در سیستم خنک کننده یخچال به وجود آمده است .

برای رفع این مشکل باید از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی قطعاتی که در خنک کردن یخچال نقش دارند اقدام به رفع این مشکل کنند .

موارد زیر میتوانند علت ارور F در یخچال فریزر ال جی باشند .

  1. خرابی فن کندانسور
  2. خرابی فن کمپرسور
  3. معیوب شدن فن اواپراتور
  4. خرابی فن داخلی یخچال

خرابی فن کندانسور علت اصلی ارور F یخچال فریزر ال جی

فن کندانسور در قسمت پشت و پایین یخچال فریزر قرار دارد و وظیفه خنک کردن موتور یخچال را برعهده دارد .

خرابی فن کندانسور یکی از دلایل ارور F یخچال ال جی است که باید سریعا اقدام به رفع آن شود تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود . با خرابی فن کندانسور دمای یخچال بالا میرود و کمپرسور بیش از اندازه داغ میشود و عدم توجه به خرابی فن کندانسور میتواند باعث آسیب رساندن به کمپرسور یخچال فریزر شود .

علائم خرابی فن کندانسور موارد زیر است .

  1. سر و صدای بیش از اندازه یخچال فریزر
  2. خاموش و روشن شدن مداوم یخچال فریزر
  3. روشن نشدن فن های یخچال
  4. بوی سوختگی از فن 
  5. بالا رفتن دمای داخل کابین یخچال

خرابی فن کمپرسور یکی از دلایل ارور F یخچال ال جی

فن کمپرسور یکی از قطعات مهم یخچال است که در قسمت پشت و کنار کمپرسور در نزدیکی فن کندانسور قرار دارد و وظیفه دارد هوای خنک را میان سیم پیچ های کمپرسور جریان دهد . خرابی این قطعه یکی از دلایل ارور F یخچال فریزر ال جی است .

برای رفع این مشکل یخچال را از پریز برق جدا کنید و فن دستگاه را چک کنید . اگر با روشن شدن یخچال کمپرسور شروع به کار کند اما فن یخچال نچرخد باید فن را تعویض کنید و برای رفع آن حتما از متخصصین کمک بخواهید .

 

معیوب شدن فن اواپراتور دلیل ارور F یخچال ال جی

فن اواپراتور وظیفه خنک کردن هوای داخل کابین یخچال را بر عهده دارد و خرابی آن دلیل نمایش ارور F در یخچال ال جی است .

اگر صدای کار کردن موتور فن کندانسور را میشنوید اما فریزر خنک نیست نشان دهنده خرابی فن اواپراتور است که باید اقدام به تعویض آن شود .

برای تعمیرات یخچال فریزر ال جی کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن جهت عیب یابی و رفع مشکل دستگاه شما به محل اعزام شوند .

خرابی فن داخلی یخچال علت ارور F در یخچال ال جی

فن داخلی همانطور که از اسم آن مشخص است در کابین یخچال تعبیه شده است و وظیفه دارد دمای داخل یخچال را به دمای مورد نظر برساند و هوای گرم را به هوای سرد تبدیل کند .

فن باعث میشود هوای خنک در یخچال گردش پیدا کند و خرابی آن باعث میشود فرایند خنک ردن با مشکل مواجه شود و باعث شود ارور F بر روی صفحه نمایش نشان داده شود .

دلایل خرابی فن های یخچال فریزر ال جی

فن یخچال فریزر نقش مهمی در خنک کردن یخچال دارد که خرابی این قطعه میتواند دلیل نمایش ارور F در یخچال ال جی باشد . موارد زیر میتواند باعث خراب شدن فن یخچال فریزر ال جی شود .

  • نوسانات برقی
  • تجمع گرد و غبار بر روی پره های فن
  • شکست یا ضربه خوردن پره های فن
  • استفاده طولانی مدت و تمام شدن عمر مفید قطعه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *