سرویس برتر

ارور FF یخچال سامسونگ و نحوه رفع آن

یکی از خطاهایی که گاهی اوقات بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود ارور FF یخچال سامسونگ است که در این مقاله به بررسی علت و رفع ارور FF یخچال فریزر سامسونگ پرداخته ایم .

روی درب یخچال فریزرهای مدرن و ساید با سایدها صفحه نمایشی وجود دارد که دمای یخچال فریزر و مشکلات به وجود آمده در یخچال را بصورت کد خطا نمایش میدهد . برای رفع کدهای خطایی که بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود ابتدا باید ارور را بشناسید . (Samsung refrigerator error codes ) برای آشنایی با علت ارور یخچال سامسونگ کافیست دفترچه راهنمای یخچال فریزر سامسونگ را مطالعه کنید .

ارور ff یخچال سامسونگ
فهرست صفحه

علت ارور FF یخچال سامسونگ

ارور FF یخچال سامسونگ مخفف کلمه Fan Falid است که نشان دهنده عدم عملکرد صحیح فن فریزر است .

ارور ff فقط مربوط به خرابی فن فریزر نمیباشد بلکه عوامل دیگری در نمایش این ارور تاثیر گذار هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد .

برای رفع ارور FF یخچال فریزر سامسونگ یکی از موارد زیر را انجام دهید .

  1. ابتدا یخچال فریزر را از پریز برق جدا کنید . چند دقیقه صبر کنید مجددا دستگاه را به پریز برق وصل کنید امکان دارد کد خطا رفع شود .
  2. دکمه Power Save و Lighting را برای 6 ثانیه بطور همزمان فشار دهید .
  3. دکمه Fridge و freezer را بطور همزمان به مدت 6 ثانیه فشار دهید .

اگر مشکل برطرف نشد و همچنان ارور FF بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود شما نیازمند یک تعمیرکار متخصص هستید تا با بررسی قطعات اقدام به رفع ارور کند .

برای تعمیرات یخچال سامسونگ کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین دستگاه شما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند و اقدام به رفع مشکل دستگاه شما کنند .

دلایل ارور FF یخچال فریزر سامسونگ

با تیم سرویس برتر همراه باشید تا با دلایل نمایش ارور ff یخچال فریزر سامسونگ آشنا شوید . موارد زیر میتواند علت مشاهده ارور FF یخچال سامسونگ باشد .

  • مشکلات سیستم کنترل PLC
  • خرابی الکتروموتور
  • مشکلات شبکه مبرد
  • محل قرار گیری یخچال
  • لرزش یخچال
  • رطوبت داخلی یخچال
  • معیوب شدن ترموکوبل
  • خرابی برد

مشکلات PLC علت ارور FF یخچال سامسونگ

فرایند خنک کردن در یخچال فریزر طبق برنامه انجام میشود که این برنامه بر روی برد الکترونیکی قرار دارد . اگر این برنامه از دسترس خارج شود عملکرد یخچال مختل میشود و ارور ff یخچال سامسونگ مشاهده میشود . نوسانات برق ، از اصلی ترین دلایل آسیب دیدن سیستم کنترل PLC است .

برای رفع ارور FF یخچال فریزر سامسونگ حتما از متخصصین کمک بخواهید تا از بروز آسیبهای جدی تر با هزینه های بالا جلوگیری کنید .

خرابی الکتروموتور یکی از دلایل ارور FF یخچال سامسونگ

زمانیکه به موتور فشار زیادی وارد میشود سنسورهای کنترل کننده دمای سیم پیچ الکتروموتور ، فرمان خاموش شدن موتور را صادر میکنند که این مشکل یکی از دلایل مشاهده ارور FF یخچال سامسونگ است که برای رفع آن بهتر است سریعا از متخصصین کمک بخواهید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

دلایل اصلی خرابی الکتروموتور موارد زیر میباشد .

  • جریان داخل سیم پیچ الکتروموتور بیشتر از جریانی باشد که برای آن طراحی شده است .
  • فرسودگی یا پارگی عایق الکتروموتور
  • گرمای بیش از حد یخچال
  • تراز نبودن یخچال

برای افزایش طول عمر یخچال فریزر یا ساید بای ساید سامسونگ حتما از محافظ برق استفاده کنید .

مشکلات شبکه گاز مبرد علت ارور FF یخچال سامسونگ

خنک کردن محفظه کابین یخچال توسط گاز مبرد انجام میشود . اگر شبکه مبرد آسیب ببیند یا نشتی گاز اتفاق بیافتد باعث میشود ارور FF بر روی صفحه نمایش مشاهده شود و عملیات خنک سازی به درستی انجام نمیشود .

برای رفع این مشکل حتما باید از متخصصین کمک بخواهید تا در صورت نشتی محل نشتی گاز را پیدا و اقدام به رفع ارور FF یخچال فریزر سامسونگ کنند .

برای رفع نشتی و شارژ گاز میتوانید از خدمات تعمیرات یخچال فریزر سرویس برتر استفاده کنید .

محل قرارگیری یخچال علت ارور FF

گاهی اوقات محل قرارگیری نامناسب یخچال فریزر باعث میشود تا یخچال شما آسیب ببیند . برای جلوگیری از آسیب دیدن یخچال ، ارور FF یخچال سامسونگ نمایش داده میشود و عملکرد خنک سازی یخچال قطع میشود .

عواملی که باعث آسیب دیدن یخچال فریزر میشود موارد زیر است .

  • تراز نبودن یخچال
  • قرارگیری یخچال کنار لوازم گرمایشی مثل گاز ، بخاری
  • محل قرارگیری یخچال در مجاورت تابش مستقیم نور آفتاب

رطوبت داخلی یخچال علت ارور FF یخچال فریزر سامسونگ

مقدار رطوبت داخل محفظه یخچال توسط سنسور اندازه گیری میشود و زمانیکه رطوبت داخل کابین بالا باشد ارور FF یخچال سامسونگ مشاهده میشود و عملیات خنک سازی یخچال متوقف میشود .

برای جلوگیری از این مشکل موارد زیر را رعایت کنید .

  • از قرار دادن مواد غذایی داغ داخل یخچال خودداری کنید .
  • درب را بیش از حد باز و بسته نکنید .
  • از باز ماندن طولانی مدت درب یخچال بپرهیزید .
  • واشر دور درب را چک کنید در صورت معیوب شدن اقدام به تعویض آن کنید .

خرابی ترموکوبل یخچال فریزر سامسونگ

ترموکوبل وظیفه اندازه گیری دما و حرارت داخل یخچال را بر عهده دارد . باز گذاشتن طولانی مدت درب یخچال ، قرار دادن مواد غذایی داخل در یخچال یا محل نامناسب قرار گیری یخچال میتواند باعث عدم عملکرد صحیح ترموکوبل و نمایش ارور FF یخچال سامسونگ شود .

برای رفع این مشکل حتما از متخصصین کمک بخواهید زیرا قبل از تعویض ترموکوبل باید موارد دیگری مثل نشتی گاز و … بررسی شوند .

خرابی برد علت ارور FF یخچال فریزر سامسونگ

برد یکی از مهم ترین قطعات یخچال فریزر است که عملکرد تمامی قطعات را کنترل میکند و وظیفه صادر کردن فرمان به قطعات یخچال را بر عهده دارد . خرابی برد میتواند عملکرد تمامی قطعات را با مشکل مواجه میکند و میتواند علت مشاهده هر کدام از ارورها از جمله ارور FF یخچال فریزر سامسونگ باشد .

برای رفع ارور FF یخچال فریزر سامسونگ ناشی از خرابی برد حتما باید از متخصصین کمک بخواهید . زیرا تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *