سرویس برتر

ترموستات ماشین لباسشویی چیست ؟

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین لوازم منزل است که ترموستات نقش مهمی در کاهش برق مصرفی این دستگاه دارد .

ترموستات ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قطعات است که وظیفه کنترل دمای آب ماشین لباسشویی را بر عهده دارد . ماشین لباسشویی های مدرن مجهز به سیستم تشخیص خطا هستند و آنها را بصورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد . 

خرابی ترموستات ماشین لباسشویی علت اصلی نمایش برخی ارور ها بر روی صفحه نمایش است که تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به کارایی ترموستات و دلایل خرابی ترموستات لباسشویی بپردازد .

در صورت خرابی ترموستات بهتر است ماشین لباسشویی خود را از پریز برق جدا کنید و سریعا اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه مورد نظر کنید تا از آسیب رساندن به قطعات دیگر و کاهش طول عمر دستگاه خود جلوگیری کنید .

ترموستات ماشین لباسشویی
فهرست صفحه

ترموستات ماشین لباسشویی

ترموستات ماشین لباسشویی با بررسی دمای آب داخل دیگ فرمان خاموش و روشن شدن المنت را به برد صادر میکند تا دمای آب به حد مجاز برسد .

ترموستات در قسمت پشت و پایین دستگاه قرار دارد و از یک سوئیچ کنترل دما و یک نگهدارنده دما تشکیل شده است .

ماشین لباسشویی پس از مرحله آبگیری برای شست و شو نیاز به آب داغ دارد که المنت شروع به گرم کردن آب میکند و ترموستات به وسیله سویئچ کنترل دما ، دمای آب را بررسی کرده و با رسیدن به دمای مناسب فرمان خاموش شدن المنت را به برد صادر کرده و زمانیکه دمای آب پایین آمد مجددا پیام روشن شدن المنت را ارسال میکند تا دمای آب ثابت بماند .

خرابی ترموستات یکی از دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است . اگر ترموستات خراب شود فرایند گرم کردن آب و ثابت نگه داشتن دمای آب با مشکل روبه رو میشود و این مشکل امکان دارد به صورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش مشاهده شود . در صورت خرابی ترموستات باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید که کاری تخصصی است و باید توسط متخصصین انجام شود .

انواع ترموستات ماشین لباسشویی

ترموستات در سه نوع موجود است که شامل موارد زیر است .

  1. ترموستات های پر از گاز 
  2. ترموستات دو فلزی
  3. ترمیستورها
    در صورت خرابی ترموستات و بروز هرگونه مشکلی در ماشین لباسشویی خود میتوانید از خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی سرویس برتر استفاده کنید .
    برای بررسی و رفع مشکل ماشین لباسشویی خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا تکنسین های ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند . تمامی کارهای این مجموعه با گارانتی کتبی 3 تا 6 ماهه انجام میشود .

علائم خرابی ترموستات ماشین لباسشویی

چگونه متوجه شویم ترموستات لباسشویی خراب شده است ؟ یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد .

خرابی ترموستات نشانه هایی در پی دارد که شامل موارد زیر میشود .

  • چروک شدن و داغ بودن لباسها بعد از شست و شو
  • مشاهده کدهای خطا بر روی صفحه نمایش
  • روشن نشدن ماشین لباسشویی
  • گرم نشدن آب داخل دیگ ( the machine does not heat water when washing )
  • تمیز شسته نشدن لباسها
  • جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی
  • داغ بودن شیشه مخزن و بدنهذ ماشین لباسشویی
  • داغ شدن بیش از حد موتور لباسشویی

دلایل خرابی ترموستات ماشین لباسشویی

با رعایت نکاتی میتوانید از خراب شدن ترموستات و کوتاه شدن طول عمر دستگاه جلوگیری کنید .

ترموستات امکان دارد بنا به دلایل زیر معیوب شود .

  1. شست و شوی مداوم و پشت هم لباسها با استفاده از دمای آب بالا : بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی یک ساعت صبر کنید تا دستگاه استراحت کند .
  2. قطعی یا فرسودگی اتصالات ترموستات : با قطعی اتصالات ترموستات فرمان ها به درستی ارسال نمیشوند به همین خاطر در صورت قطعی یا فرسودگی اتصالات آنها را تعویض کنید .
  3. ناپایدار بودن ولتاژ برق ماشین لباسشویی : برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق حتما از محافظ برق استفاده کنید .
  4. استفاده از مواد شوینده نامرغوب : حتما از مواد شوینده مرغوب و به حد مجاز از آن استفاده کنید . نه بیش از حد زیاد که باعث تولید کف زیادی شود و نه بیش از حد کم که لباسها تمیز شسته نشوند .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *