سرویس برتر

علت خاموش شدن یخچال فریزر چیست ؟

علت خاموش شدن یخچال چیست ؟ خاموش شدن یخچال یکی از پیچیده ترین مشکلات یخچال فریزر است که امکان دارد برای هر برندی از یخچال اتفاق بیافتد .

یخچال فریزر یکی از کاربردی ترین لوازم برقی منزل است که جهت نگهداری مواد غذایی از آن استفاده میشود و خاموش شدن یخچال باعث فاسد شدن مواد غذایی میشود که بسیار نگران کننده به نظر میرسد .

قبل از اقدام به رفع مشکل خاموش شدن یخچال باید ابتدا علت این مشکل را بیابید . خاموش شدن ناگهانی یخچال بنا به دلایل متفاوتی رخ میدهد از جمله نوسانات برق و … که در ادامه با آن آشنا خواهید شد . این مقاله توسط تیم سرویس برتر برای آشنایی شما با علت خاموش شدن یخچال تهیه شده است .

علت خاموش شدن یخچال

علت خاموش شدن یخچال

علت خاموش شدن یخچال قدیمی میتواند موارد زیر باشد که باید به ترتیب بررسی و در صورت خرابی اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده شود .

  • خرابی اتصالات
  • خرابی ترموستات
  • خرابی کمپرسور
  • خرابی اورلود

علت خاموش شدن یخچال های مدرن کمی با یخچالهای قدیمی متفاوت است که شامل موارد زیر میشود .

  • خرابی اتصالات
  • خرابی سنسور دیفراست
  • خرابی خازن کمپرسور
  • خرابی فن
  • خرابی برد یا تایمر
  • خرابی موتور
فهرست صفحه

معیوب شدن اتصالات سیم و پریز برق

معیوب شدن اتصالات سیم و پریز برق اصلی ترین و ساده ترین علت خاموش شدن یخچال است . زمانیکه با مشکل خاموش شدن ناگهانی یخچال مواجه شده اید قبل از اقدام به تعمیر یخچال ، کابل یخچال را چک کنید اگر دچار قطعی شده است آن را تعویض کنید همچنین پریز برق را چک کنید امکان دارد شل یا قطع شده باشد که باید آن را تعویض کنید .

اگر در کارهای فنی مهارت ندارید تعویض پریز برق و اتصالات را به برق کار بسپارید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید .

خرابی ترموستات یخچال علت خاموش شدن یخچال قدیمی

ترموستات قطعه ای است که وظیفه تنظیم دمای داخل کابین ، خاموش و روشن شدن کمپرسور و … را بر عهده دارد . در صورت خرابی ترموستات ، کمپرسور یا موتور یکسره کار میکند و دمای یخچال دیگر ثابت نمی ماند . 

معیوب شدن ترموستات علاوه بر مختل کردن عملکرد صحیح یخچال ، میتواند علت خاموش شدن یخچال قدیمی باشد که برای رفع این مشکل باید ترموستات یخچال تعویض شود . برای تعمیر یخچال فریزر کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان جهت رفع مشکل دستگاه شما به محل اعزام شوند .

معیوب شدن کمپرسور یا موتور دلیل خاموش شدن یخچال

موتور یا کمپرسور یکی از اصلی ترین قطعات یخچال است که اگر این قطعه دچار مشکل شود میتواند علت خاموش شدن یخچال باشد .

قرار دادن یخچال در محیطی گرم یا باز نگه داشتن طولانی درب یخچال و موارد دیگر باعث میشود به موتور فشار زیادی وارد شود و داغ شود . داغ شدن موتور میتواند علت خاموش شدن یخچال باشد برای رفع این مشکل یخچال را از پریز برق جدا کنید و اجازه دهید چند ساعت استراحت کند تا موتور خنک شود اگر مشکل برطرف نشد احتمالا موتور سوخته است و باید تعویض شود .

برای تشخیص خرابی موتور در یخچال فریزرهای مدرن یا ساید بای ساید اگر یخچال کار نمیکند اما صفحه نمایش روشن است نشان دهنده مشکلی در موتور یخچال است . ( در یخچال های قدیمی اگر درب یخچال را باز میکنید و چراغ کابین روشن میشود اما یخچال کار نمیکند )

 

خرابی رله اورلود علت خاموش شدن یخچال معمولی

رله اورلود فیوز حرارتی است که وظیفه استارت کمپرسور را دارد . در صورت خرابی رله اورلود کمپرسور بیش از حد کار میکند و باعث داغ شدن آن میشود و این مشکل میتواند علت خاموش شدن یخچال باشد . ( The reason for the refrigerator turning off )

نوسانات برق ، قرارگیری یخچال در محیط گرم ، خروج گاز از یخچال و عوامل دیگر میتواند دلیل سوختن رله اورلود باشد که برای رفع این مشکل باید از متخصصین کمک بخواهید .

خرابی سنسور دیفراست

سنسور دیفراست قطعه ای است که زمان یخ زدایی را کنترل میکند و خرابی آن میتواند علت خاموش شدن یخچال باشد . اگر سنسور دیفراست خراب شود باعث یخ زدگی در یخچال میشود یا سرمای یخچال کاهش پیدا میکند .

برای رفع این مشکل باید سنسور دیفراست تعویض شود و تعویض آن کاری تخصصی است که باید توسط تکنسین انجام شود .

خرابی خازن دلیل خاموش شدن یخچال فریزر

اگر موتور یخچال شما کار نمیکند قبل از تعویض موتور ، خازن آن چک شود زیرا سوختن خازن باعث روشن نشدن موتور و در نهایت میتواند علت خاموش شدن یخچال باشد .

جریان و ولتاژ مورد نیاز برای روشن شدن موتور توسط خازن فراهم میشود و خرابی این قطعه باعث میشود ولتاژ مورد نظر برای روشن شدن موتور دریافت نشود . برای بررسی و رفع این مشکل حتما از متخصصین کمک بخواهید .

خرابی فن یکی از دلایل خاموش شدن یخچال فریزر

فن قطعه ای است که در کنار کمپرسور قرار دارد و سیستم خنک کننده یخچال است که از داغ شدن بیش از حد کمپرسور و در نهایت سوختن آن جلوگیری میکند .

خرابی فن اصلی ترین علت خاموش شدن یخچال است و در صورتیکه اقدام به رفع این مشکل نکنید عملکرد کل یخچال با مشکل مواجه میشود و در نهایت باعث سوختن موتور یخچال میشود . برای رفع این مشکل باید اقدام به تعمیر یا تعویض فن کنید .

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر

یکی از دلایل خاموش شدن ساید بای ساید یا یخچال فریزرهای مدرن خرابی برد الکترونیکی است . برد الکترونیکی معمولا روی درب یخچال فریزر نصب میشود و اصلی ترین قطعه یخچال فریزر است که وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد قطعات دیگر را دارد .

خرابی برد میتواند علت خاموش شدن یخچال ، برفک زدن ، شنیدن صداهای نا به هنجار و مشکلات دیگری شود که برای رفع مشکل باید این قطعه تعمیر یا تعویض شود که انجام این کار کاملا تخصصی است و باید توسط متخصصین انجام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *