سرویس برتر

علت روشن نشدن تلویزیون چیست ؟

روشن نشدن تلویزیون یکی از رایج ترین مشکلات است به همین خاطر در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن تلویزیون میپردازیم . 

گاهی اوقات زمان تماشا کردن فیلم مورد علاقه تان با این مشکل مواجه میشوید که تلویزیون روشن نمیشود اما اصلا جای نگرانی ندارد این مشکل بنا به دلایل مختلفی اتفاق میافتد که گاهی اوقات با انجام نکاتی به آسانی میتوان آن را برطرف کرد اما گاهی اوقات نشان دهنده خرابی و فرسوده شدن برخی از قطعات تلویزیون است که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

فرقی نمیکند تلویزیون شما برند ال جی ، سامسونگ ، سونی و … باشد . مشکل روشن نشدن تلویزیون امکان دارد برای هر برندی از تلویزیون پیش بیاید به همین خاطر تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن تلویزیون و نحوه رفع آن بپردازد .

علت روشن نشدن تلویزیون
فهرست صفحه

علت روشن نشدن تلویزیون و نحوه رفع آن

زمانیکه با مشکل روشن نشدن تلویزیون مواجه میشوید قبل از اقدام به هر کاری ، هرگونه فلش ، کنسول ، پخش کننده و … را از تلویزیون جدا کنید و به ترتیب زیر عمل کنید .

  1. منبع برق ، پریز برق و فیوز را چک کنید . امکان دارد برق منزل قطع باشد یا فیوز پریده باشد یا پریز برق معیوب باشد که باید تعویض شود .
  2. دوشاخه تلویزیون چک شود در صورت فرسودگی یا پارگی تعویض شود .
  3. ریموت یا کنترل از راه دور و باتری آن را چک کنید . در صورت خرابی ریموت باید توسط متخصصین تعمیر شود یا اقدام به تعویض آن شود .
  4. تلویزیون را ریست کنید . برای این کار تلویزیون را از پریز برق جدا کنید و دکمه پاور را به مدت 30 تا 50 ثانیه نگه دارید . بعد از گذشت 1 دقیقه مجددا تلویزیون را به پریز برق وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید .

 

اگر با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد بهتر است کار را به متخصصین بسپارید . برای یافتن علت روشن نشدن تلویزیون قبل از تماس با تعمیرگاه های مجاز تعمیرات تلویزیون چراغ استندبای تلویزیون را چک کنید که یکی از 3 حالت زیر میتواند باشد .

  1. تلویزیون روشن نمیشود اما چراغ استندبای روشن است .
  2. تلویزیون روشن نمیشود و چراغ استندبای خاموش است .
  3. تلویزیون روشن نمیشود چراغ استندبای چشمک میزند . 

علت روشن نشدن تلویزیون ( چراغ استندبای روشن است )

روشن بودن چراغ استندبای نشان دهنده وصل بودن جریان برق و آماده به کار بودن آن است که با فشار دادن دکمه پاور میتوانید تلویزیون را روشن کنید .

 اگر با وجود روشن بودن چراغ استندبای تلویزیون روشن نمیشود ابتدا ریموت را چک کنید . امکان دارد کنترل از راه دور در اثر ضربه ، کثیفی چراغ ریموت ، ضعیف شدن باتری و … به درستی کار نکند و علت روشن نشدن تلویزیون ( the reason why the tv does not turn on )باشد .

تلویزیون را با پاور خاموش و روشن روی پنل تلویزیون روشن کنید اگر تلویزیون روشن شد مشکل از ریموت است .

برای رفع مشکل کار نکردن ریموت تلویزیون ، چراغ ریموت را با پد الکلی تمیز کنید . باتری را چک کنید اگر ضعیف یا فاسد شده است آن را تعویض کنید .

گاهی اوقات امکان دارد قفل کودک تلویزیون روشن باشد که برای غیر فعال کردن آن فقط میتوانید از ریموت دستگاه استفاده کنید . برای اطلاع از چگونگی فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید . اگر همچنان مشکل برطرف نشد بهتر است برای رفع مشکل از متخصصین کمک بخواهید .

 

علت روشن نشدن تلویزیون ( چراغ استندبای خاموش است )

اگر تلویزیون روشن نمیشود و چراغ استندبای نیز خاموش است احتمالا جریان برق تلویزیون وصل نیست . برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید .

  • تلویزیون را به پریز برق دیگری وصل کنید و از سلامت پریز برق اطمینان حاصل کنید . اگر با وصل کردن به پریز دیگری چراغ استندبای روشن شود یعنی در حال دریافت جریان برق است و احتمالا تلویزیون روشن میشود .
  • کابل تلویزیون را چک کنید در صورت قطعی یا فرسودگی آن را تعویض کنید .
  • محافظ برق را چک کنید که کار میکند .
  • اگر مشکل برطرف نشد نشان دهنده خرابی قطعات تلویزیون است که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون

علت چشمک زدن و روشن نشدن تلویزیون یکی از سوالات رایج کاربران است . این مشکل یکی دیگر از حالت های روشن نشدن تلویزیون است . برای جلوگیری از نوسانات برق و آسیب رساندن به تلویزیون حتما باید از محافظ برق استفاده شود اما گاهی اوقات با مشکل روشن نشدن تلویزیون مواجه میشوید که میتواند به خاطر همان محافظ برق باشد . 

اگر محافظ برق دچار فرسودگی یا قطعی شده باشد نمیتواند ولتاژ برق مورد نیاز را به تلویزیون منتقل کن و باعث چشمک زدن چراغ استندبای شود و علت روشن نشدن تلویزیون باشد . اما اگر مشکل از محافظ برق نباشد علت روشن نشدن تلویزیون پیچیده است و  باید از متخصصین کمک بخواهید .

دلایل روشن نشدن تلویزیون

علت روشن نشدن تلویزیون متفاوت است اگر با بررسی ریموت ، پریز برق و … موفق به رفع مشکل نشده اید احتمالا تلویزیون با مشکل روبه رو شده است و قطعات داخلی معیوب شده اند که برای رفع این مشکل باید کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی قطعات داخلی اقدام به تعمیر تلویزیون کنند . برای ثبت درخواست کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

دلایل روشن نشدن تلویزیون میتواند موارد زیر باشد .

  • مشکل در نرم افزار تلویزیون
  • خرابی قطعات تلویزیون
  • معیوب شدن برد پاور یا برد تغذیه
  • خرابی بک لایت
  • ویروسی شدن مین برد
  • خرابی مین برد یا مادر برد

علت دیر روشن شدن تلویزیون

دیر روشن شدن تلویزیون یکی از مشکلاتی است که باید آن را جدی بگیرید و سریعا اقدام به تعمیر آن کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

بعد از گذشت چند سال از استفاده تلویزیون امکان دارد قطعات برد پاور معیوب شوند . خرابی برد پاور میتواند علت دیر روشن شدن تلویزیون باشد . اگر این قطعه به موقع تعمیر شود باعث خرابی کامل برد پاور و در نهایت خرابی برد اصلی میشود که شامل هزینه های بالایی برای تعمیر میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *