سرویس برتر

علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک چیست ؟

یکی از مشکلات رایج در ماکروفر پاناسونیک روشن نشدن آن است به همین خاطر تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک بپردازد .

روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات با رعایت کردن نکاتی به آسانی قابل رفع شدن است اما گاهی اوقات نشان دهنده خرابی قطعه ای بر اثر استفاده نادرست از ماکروویو است که برای بررسی و رفع این مشکل باید از متخصصین کمک بخواهید .

برای تعمیر ماکروفر پاناسونیک خود کافی است درخواست خود را ثبت کنید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند .

علت روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک

علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

مایکروفر امواج الکترو مغناطیسی را در داخل محفظه دستگاه انتشار میدهد و باعث گرم شدن یا پختن غذا میشود .

زمانیکه هر کدام از قطعات این دستگاه دچار مشکل شوند عملکرد دستگاه مختل میشود و امکان دارد مایکروویو روشن نشود که به دلایل مختلفی این اتفاق رخ میدهد . با ما همراه باشید تا با علت روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک آشنا شوید .

دلایل روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

  • خرابی فیوز حرارتی
  • خرابی فیوز سرامیکی
  • مشکل در برق دستگاه
  • خرابی دیود
  • خرابی مگنترون
  • خرابی پنل و صفحه کلید
  • معیوب شدن اتصالات
  • خرابی میکروسوئیچ درب
  • خرابی ترانس
  • خرابی ترموستات
  • خرابی فن و سیستم خنک کننده
  • خرابی برد الکترونیکی
فهرست صفحه

خرابی فیوز حرارتی ماکروویو پاناسونیک

فیوز حرارتی در داخل کابین ماکروفر و کنار مگنترون قرار دارد و وظیفه آن جلوگیری از داغ شدن بیش از حد مایکروفر است تا قطعات دیگر بر اثر دمای بالا آسیب نبینند .

زمانیکه مایکروفر دچار مشکلی میشود و دما بالا برود فیوز از کار میافتد و باعث خاموش شدن دستگاه میشود . به همین خاطر سوختن فیوز حرارتی میتواند علت روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک باشد .

برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات مایکروفر از جمله فیوز حرارتی ، بعد از استفاده طولانی از ماکروفر کمی به دستگاه استراحت دهید .

خرابی فیوز سرامیکی علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک

فیوز سرامیکی برای کنترل نوسانات برقی در ماکروفر تعبیه شده است تا از آسیب دیدن برد و قطعات دیگر در برابر نوسانات شدید برقی جلوگیری کند .

با خرابی این قطعه جریان برق ماکروفر قطع میشود و میتواند اصلی ترین علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک باشد .

برای جلوگیری از سوختن فیوز سرامیکی از محافظ برق استفاده کنید و زمانیکه از دستگاه استفاده نمیکنید آن را از پریز برق جدا کنید .

مشکل در برق ماکروفر پاناسونیک

یکی از اصلی ترین و ساده ترین علت روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک ، مشکلات برقی دستگاه است .

زمانیکه با مشکل روشن نشدن مایکروفر مواجه شده اید ابتدا پریز برق و کابل را چک کنید در صورت پارگی یا قطعی اقدام به تعویض آن کنید .

همچنین امکان دارد برق منزل قطع باشد یا فیوز پریده باشد . اگر مشکل برطرف نشد مشکل روشن نشدن ماکروفر میتواند به دلیل خرابی یکی از قطعات دستگاه باشد .

خرابی دیود مایکروفر پاناسونیک

دیود وظیفه دارد جریان متناوب را تبدیل به جریان مستقیم کند . اگر این قطعه خراب شود جریان مستقیمی برای روشن شدن مگنترون وجود ندارد و عملکرد ماکروفر دچار مشکل میشود و سوختن دیود میتواند علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک باشد .

در صورت خرابی دیود باید آن را تعویض کنید و تعویض آن باید توسط متخصصین ماکروفر پاناسونیک انجام شود . برای تعمیرات ماکروفر خود کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن جهت تعمیرات مایکروویو پاناسونیک شما اقدام کنند .

خرابی مگنترون مایکروویو پاناسونیک

مگنترون یکی از مهم ترین قطعات ماکروفر است که وظیفه گرم کردن مواد غذایی را بر عهده دارد . مگنترون انرژی را از ترانس و دیود دریافت و امواج را برای گرم کردن یا طبخ غذا ساطع میکند .

خرابی مگنترون نمیتواند علت روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک باشد بلکه باعث میشود که دستگاه گرم نشود و نتواند غذا را داغ کند . البته معیوب شدن مگنترون میتواند به قطعات دیگر مثل برد آسیب برساند و باعث روشن نشدن ماکروفر شود .

خرابی مگنترون میتواند همراه با صداهای نا به هنجار ، بوی سوختگی ، جرقه زدن ، خاموش شدن دستگاه ، گرم نکردن غذا ، پریدن فیوز همراه باشد . تمامی این موارد نشانه های خرابی مگنترون است . مگنترون قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی حتما باید تعویض شود .

خرابی پنل و صفحه کلید مایکروفر پاناسونیک

یکی از اصلی ترین و کم هزینه ترین علت روشن نشدن ماکروویو پاناسوونیک خرابی پنل یا صفحه کلید دستگاه است . در صورت خرابی پنل ماکروفر روشن میشود اما به خاطر خاموش بودن پنل تصور میکنید که دستگاه روشن نمیشود که رفع این مشکل کاری تخصصی است و باید توسط متخصصین تعمیر یا تعویض شود .

گاهی اوقات ماکروفر روشن میشود اما کار نمیکند . این مشکل میتواند به خاطر خرابی دکمه ها باشد که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

معیوب شدن اتصالات داخلی و خارجی ماکروفر پاناسونیک

قطعی یا فرسوده شدن اتصالات داخلی و خارجی یکی از دلایل روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک است . 

برای رفع این مشکل تمامی اتصالات داخلی و خارجی مثل کابل و … چک شوند . امکان دارد با مرور زمان دچار فرسودگی یا قطعی شده باشند و جریان برق را نتوانند انتقال دهند . در صورت خرابی یا قطعی ، سیم ها را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود .

اگر در کارهای فنی مهارت ندارید برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی حتما از متخصصین کمک بخواهید .

خرابی میکروسوئیچ درب

اگر درب ماکروفر به درستی بسته نشود دستگاه شروع به کار نمی کند و این مشکل میتواند علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک باشد .

( The reason why the panasonic microwave does not turn on ) 

برای رفع این مشکل درب و میکروسوئیچ درب را چک کنید . امکان دارد درب تاب برداشته باشد و به درستی بسته نشود یا امکان دارد میکروسوئیچ درب خراب شده باشد و فرمان بسته شدن درب به برد صادر نشود تا دستگاه شروع به کار کند .

خرابی ترانس های ولتاژ ماکروفر پاناسونیک

مگنترون برای گرم کردن غذا نیازمند ولتاژ ورودی بالایی دارد که افزایش ولتاژ توسط ترانس های ولتاژ انجام میشود .

خرابی ترانس میتواند در گرم نکردن مواد غذایی تاثیر گذار باشد و همچنین به خاطر عدم تولید انرژی علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک باشد . برای رفع این مشکل حتما کار را به متخصصین بسپارید زیرا ترانس قطعه حساسی است .

خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه قطع و وصل کردن مگنترون را بر عهده دارد و در صورت خرابی این قطعه تنظیم دمای ماکروفر دچار مشکل میشود و همین امر میتواند علت روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک باشد .

اگر ترموستات خراب شود فرمان قطع شدن مگنترون صادر نمیشود و باعث گرم شدن بیش از اندازه ماکروفر و قطعات داخل ماکروفر میشود که در نهایت باعث سوختن قطعات و خاموش شدن ماکروفر میشود .

برای رفع این مشکل ترموستات را از نظر ظاهری چک کنید اگر از نظر ظاهری دچار مشکلی نشده با اهم متر آن را چک کنید و در صورت خرابی اقدام به تعویض آن کنید .

خرابی فن و سیستم خنک کننده

تمام لوازم برقی دارای سیستم خنک کننده هستند که اگر فن به درستی کار نکند عملکرد دستگاه با مشکل مواجه میشود و امکان دارد روشن نشود . به همین خاطر خرابی فن میتواند علت روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک باشد .

فن ماکروفر از داغ شدن بیش از اندازه کابین ماکروفر و قطعات دیگر مثل مگنترون و … جلوگیری میکند . در صورت خرابی فن ماکروفر و خنک نشدن دستگاه امکان دارد قطعات دیگر مانند دیود ، خازن و مگنترون نیز آسیب ببینند پس به محض اینکه متوجه شده اید فن ماکروفر با مشکل رو به رو شده است سریعا اقدام به تعمیر ماکروفر خود کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

خرابی برد الکترونیکی

برد یکی از مهم ترین قطعات ماکروفر است که عملکرد تمامی قطعات را مدیریت میکند و در صورت خرابی ، عملکرد تمامی قطعات با مشکل رو به رو میشود و این مشکل میتواند حتی علت روشن نشدن ماکروویو پاناسونیک باشد .

در صورت خرابی برد امکان دارد فرمان روشن شدن یا شروع برنامه صادر نشود و دستگاه قادر به کار کردن نباشد . تعمیر یا تعویض برد نیازمند تخصص است به همین خاطر حتما باید توسط متخصصین انجام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *