سرویس برتر

علت فشار کم آب اسپرسو ساز چیست ؟

علت فشار کم آب اسپرسو ساز چیست ؟

علت کم شدن فشار آب اسپرسو ساز و قهوه ساز چیست ؟

چرا آب از اسپرسو ساز به کندی خارج میشود ؟

ما در این مقاله سعی داریم تمامی دلایل فشار کم آب اسپرسو ساز بهمراه نحوه رفع و عیب یابی این مشکل را بطور کامل مورد نقد و بررسی قرار دهیم ، با ما تاپایان این مقاله همراه باشید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ سوالات شما را میدهند .

فهرست صفحه

چرا فشار آب در اسپرسو ساز مهم است ؟

در روال کار کرد تمامی مدل های اسپرسو ساز فشار آب باعث عصاره گیری از دانه های آسیاب شده قهوه میشود ، چنانچه فشار آب در اسپرسو ساز و قهوه ساز کم باشد عصاره دانه های قهوه به درستی گرفته نمیشود بنابراین کیفیت شات اسپرسو و قهوه ای که خارج میشود کیفیت مطلوب را نخواهد داشت و طمع آب خواهد داد .

کم شدن فشار آب اسپرسو ساز یک مشکل جدی است و باید آنرا برطرف کرد در ادامه دلایل بروز این مشکل و نحوه تعمیر اسپرسو ساز و قهوه ساز مورد بررسی قرار میگیرد با ما همراه باشید .

نکته : دلایل کم شدن فشار آب در قهوه و اسپرسو ساز در تمامی برند ها مانند : دلونگی ، مباشی ، فوما ، برویل ، نوا ، مایر ، فیلیپس ، دلمونتی و سایر برند ها یکسان میباشد ، شما با خواندن این مقاله میتواند علت فشار کم آب اسپرسو ساز خود را بیابید .

علت فشار کم آب اسپرسو ساز در یک نگاه

  • رسوب و جرم دستگاه اسپرسو ساز
  • شکستگی پمپ 
  • شکستگی مخزن پمپ
  • مسدود بودن مسیر لوله ها
  • کمبود آب در اسپرسو ساز
  • آسیاب ریز دانه های قهوه
  • ریختن بیش از اندازه قهوه در بسکت 
  • مسدود بودن پرتا فیلتر

بطور کلی زمانی که با این مشکل روبرو میشویم باید قسمت های بالا را مورد نقد و بررسی قرار دهیم ، حالا چگونه ؟ با سرویس برتر همراه باشید .

رسوب و جرم دستگاه اسپرسو اولین دلیل فشار کم آب اسپرسو ساز

آخرین باری که اسپرسو ساز خود را سرویس و جرم گیری کردید کی بوده ؟

اگر پاسخ این سوال را به یاد نمی آورید به احتمال 90% وجود رسوب و جرم آب در دستگاه اسپرسو ساز باعث مسدود شدن مسیر آب در دستگاه شما شده است .

املاح و رسوبات بیش از اندازه آب مخصوصا در آب شهری باعث جرم گرفتگی اسپرسو ساز و کم شدن قدرت خروج آب از اسپرسو ساز میشود ، پیشنهاد میشود برای مصارف خانگی هر 6 تا 8 ماه یکبار اقدامات لازم جهت سرویس و جرم گیری اسپرسو ساز و قهوه ساز انجام شود و برای مصارف صنعتی و کافی شاپ ها هر 2 الی 3 ماه یکبار انجام شود .

الان شما میتوانید بای یک سرویس ساده مشکل کم شدن فشار آب اسپرسو ساز و قهوه ساز خود را برطرف کنید ، برای ثبت درخواست کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

شکستگی پمپ و مخزن دومین علت فشار کم آب اسپرسو ساز

شکستگی یا ترک برداشتن پمپ و مخزن اسپرسو ساز باعث کم شدن فشار آب خروجی اسپرسو ساز میشود ، این قسمت نیز در اثر عدم سرویس و مسدود بودن مسیر خروجی در فشار بالای آب باعث ترک خوردن یا شکستگی مخزن و پمپ اسپرسو ساز میشود . 

این مورد همراه با نشتی بخار و آب از اسپرسو ساز نمایان میشود ، یعنی زمانی که این اتفاق برای دستگاه ما می افتد نشتی آب از دستگاه را به وضوح مشاهده میکنیم .

برای رفع این مشکل باید پمپ یا مخزن آب بطور کامل تعویض شود زیرا این قسمت ها به علت فشار بالای آب جوش در صورتی که آنرا ترمیم کنیم در مدت زمان کمی مجددا از همان ناحیه نشتی آب بوجود می آید .

مسدود بودن مسیر اتصالات و لوله های اسپرسو و قهوه ساز

در سومین مرحله باید به سراغ لوله و اتصالات اسپرسو ساز برویم تا دلیل کم شدن فشار آب اسپرسو ساز را بیابیم .

همانطور که در قسمت های بالا گفته ایم رسوب و جرم آب میتواند باعث گرفتگی مسیر خروجی آب شود ، این مشکل با یک جرم گیری یا اسید شویی به راحتی قابل رفع میباشد .

یکی از نشانه های گرفتگی اتصالات خارج شدن بخار از کناره های پرتا فیلتر و کم و زیاد شدن قدرت خروج آب در زمان عصاره گیری میباشد .

کمبود آب در دستگاه اسپرسو ساز یا قهوه ساز

چنانچه مقدار آب داخل مخزن کم باشد باعث بروز این مشکل در اسپرسو ساز میشود ، در ابتدا مخزن آب را چک کنید و از وجود آب کافی در آن مطمئن شوید .

چنانچه از دستگاه های اتومات که به آب لوله کشی متصل هستند از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید .

آسیاب ریز دانه های قهوه علت فشار کم آب اسپرسو ساز میشود

آسیاب دانه های قهوه نقش بسیار مهمی در کیفیت عصاره گرفته شده دارند ، یکی از مواردی که باعث کم شدن قدرت آب خروجی از اسپرسو ساز میشود آسیاب ریز دانه ها میشود .

چنانچه دانه ها را ریز آسیاب کنیم آب برای خروج به فشار بیشتری نیاز دارد و میبینیم که به سختی عصاره از هد گروپ خارج میشود ، سایز آسیاب دانه های قهوه در مدل های مختلف آسیاب تفاوت میکند و برای تشخیص سایز مناسب برای آسیاب باید چند بار به روش های آزمون خطا پیش برویم .

فشرده سازی بیش از حد قهوه برای عصاره گیری

این مورد نیز یکی از دلایل فشار کم آب اسپرسو ساز میشود ، اندازه صحیح قهوه درون بسکت یک نکته بسیار مهم است ، چنانچه قهوه را بصورت خیلی فشرده داخل پسکت قرار دهیم فشار عصاره و آب خروجی دستگاه کم میشود .

اسن مورد باعث وارد شدن فشار بیش از حد به قسمت های مخزن ، پمپ و اتصالات میشود و استفاده از دستگاه در این حالت باعث بروز مشکلات جدی در دستگاه میشود .

پرتا فیلتر و بسکت اسپرسو ساز

مسدودن بودن پرتا فیلتر و بسکت آخرین علت کم شدن فشار آب اسپرسو ساز

بعد از هربار عصاره گیر از قهوه حتما پرتا فیلتر و بسکت را بخوبی بشویید ،  این مشاله در سلامت دستگاه و کیفیت عصاره گرفته شده بسیار مهم است .

در بسیاری از مواقع عدم توجه همین نکته باعث کم شدن قدرت خروجی آب دستگاه میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *