سرویس برتر

علت کم شدن مکش جارو شارژی و نحوه رفع آن

علت کم شدن مکش جارو شارژی چیست ؟ چگونه مکش جارو شارژی را زیاد کنیم ؟ یکی از رایج ترین سوالات کاربران است که در ادامه با پاسخ این سوال آشنا میشوید .

جارو شارژی به دلیل کارایی آسان و سبک بودن نسبت به جارو برقی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است . جارو شارژی با مرور زمان و استفاده مداوم با مشکلاتی رو به رو میشود که رایج ترین آن کم شدن مکش جارو شارژی است که به دلایل متفاوتی اتفاق میافتد . کم شدن مکش جارو شارژی میتواند باعث شود دستگاه بطور ناگهانی خاموش شود .

تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به بررسی علت کم شدن مکش جارو شارژی و نحوه رفع این مشکل بپردازد تا با آگاهی کامل بتوانید این مشکل را رفع کنید .

علت کم شدن مکش جاروشارژی
فهرست صفحه

علت کم شدن مکش جارو شارژی

یکی از مهم ترین قابلیت های جارو شارژی قدرت مکش آن است . در صورتیکه مکش جارو شارژی کم شود عملکرد دستگاه با مشکل مواجه میشود .

استفاده مکرر از جارو شارژی باعث میشود تا با مرور زمان مکش جارو شارژی کم شود که این مشکل گاهی اوقات به آسانی با رعایت کردن نکاتی رفع میشود و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلاتی پیچیده است که حتما باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود . اما علت کم شدن مکش جارو شارژی چیست ؟

دلایل کم شدن مکش جارو شارژی میتواند موارد زیر باشد که در ادامه بطور کامل توضیح خواهیم داد .

  • مسدود شدن فیلتر ها
  • کثیفی فیلتر ها
  • پر شدن مخزن جارو شارژی
  • کثیفی برس جارو شارژی

 

  • مسدود شدن لوله جارو شارژی
  • ضعیف شدن باتری جارو شارژی
  • تنظیم نبودن جارو شارژی
  • جارو کردن اجسام بزرگ

کثیفی و مسدود شدن فیلتر جارو شارژی

کثیفی و مسدود شدن فیلتر جارو شارژی یکی از اصلی ترین دلایل کم شدن مکش جارو شارژی است . فیلتر از ورود گرد و غبار به موتور جارو شارژی جلوگیری میکند . تجمع گرد و غبار پشت فیلتر میتواند باعث مسدود شدن فیلتر و علت کم شدن مکش جارو شارژی باشد .

امکان دارد مقداری از گرد و غبار از فیلتر عبور کند و به موتور نفوذ پیدا کند و به آن آسیب وارد کند . برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور جارو شارژی و کم شدن مکش باید هر چند وقت یکبار فیلتر را تمیز کنید یا در صورت نیاز فیلتر را تعویض کنید . برای تمیز کردن فیلتر میتوانید دفترچه راهنمای جارو شارژی را مطالعه کنید .

پر شدن مخزن جارو شارژی علت کم شدن مکش جارو شارژی

پر شدن بیش از حد مخزن جارو شارژی باعث میشود ذرات گرد و غبار از مخزن خارج شده و به سمت فیلتر برود و علت کم شدن مکش جارو شارژی باشد . حتی امکان دارد مقداری از گرد و غبار وارد موتور شود و به موتور فشار زیادی وارد شود و باعث نیم سوز شدن یا سوختن موتور جارو شارژی شود .

برای افزایش طول عمر جارو شارژی حتما بعد از هر بار استفاده از دستگاه مخزن جارو شارژی را خالی و تمیز کنید .

مسدو شدن برس جارو شارژی

یکی دیگر از دلایل کم شدن مکش جارو شارژی مسدود شدن برس یا پره های چرخنده جارو شارژی است .

گاهی اوقات امکان دارد مو ، پلاستیک و … از برس جارو شارژی عبور نکند و پره ها را مسدود کند و مانع حرکت پره ها شوند . برای رفع این مشکل برس جارو شارژی را تمیز کنید و از جارو کردن نخ و مو خودداری کنید زیرا تمیز کردن برس از مو کاری دشوار است و امکان دارد حین تمیز کردن به برس آسیب برسانید .

مسدو شدن لوله دلیل کم شدن مکش جارو شارژی

یکی از دلایل رایج کم شدن مکش جارو شارژی مسدود شدن لوله است . هنگام جارو کردن امکان دارد شیء ای در لوله گیر کند و مسیر را مسدود کند همین موضوع میتواند علت کم شدن مکش جارو شارژی باشد .

برای رفع این مشکل بعد از بررسی فیلتر ، برس و مخزن ، لوله جارو شارژی را چک کنید و در صورت مسدود بودن لوله با سیمی بلند مسیر لوله را رفع انسداد کنید .

ضعیف شدن باتری جارو شارژی

باتری از مهم ترین قطعات جارو شارژی است که با مرور زمان امکان دارد ضعیف یا فاسد شوند و علت کم شدن مکش جارو شارژی باشد . اگر باتری خراب شده باشد با تمام شدن شارژ باتری ممکن است دستگاه روشن نشود و برای رفع این مشکل باید باتری تعویض شود .

برای تعویض باتری بهتر است از خدمات تعمیرگاه های مجاز جارو شارژی استفاده کنید تا از سلامت باتری و اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کنید . برای تعمیرات جارو شارژی کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

 

تنظیم نبودن دستگاه علت کم شدن مکش جارو شارژی

تنظیم نادرست میتواند علت کم شدن مکش جارو شارژی باشد . قبل از روشن کردن جارو شارژی تنظیمات آن را چک کنید . مثلا برای سطوح  چوبی و سرامیک از بالاترین توان دستگاه و برای فرش و موکت از توان پایین تر استفاده کنید .

زمانیکه با کم شدن مکش جارو شارژی مواجه شده اید اولین اقدام چک کردن تنظیم دستگاه و انتخاب گزینه مناسب است .

جارو کردن اجسام بزرگ یکی از دلایل کم شدن کمش جارو شارژی

جارو کردن اجسام سخت و بزرگ با جارو شارژی میتواند علت کم شدن مکش جارو شارژی باشد .

برای جلوگیری از آسیب دیدن جارو شارژی و کم شدن مکش جارو شارژی از جارو کردن تکه های پلاستیک ، اجسام سخت ، اسباب بازی ، شیشه شکسته و … خودداری کنید .

گیر کردن اجسام سخت ، بزرگ و تیز در مسیر مکش میتواند باعث شود مکش جارو شارژی کم شود و حتی به قطعات دستگاه آسیب وارد کند .

برای جلوگیری از کم شدن مکش جارو شارژی از جارو کردن اجسام زیر جلوگیری کنید .

  • خورده های شیشه
  • جارو کردن سطوح خیس
  • خاکستر یا شن و ماسه
  • نخ و موی زیاد
  • اجسام سخت و بزرگ
  • اجسامی مثل گیره ، تیله و …
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *