جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

عیب یابی ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ نشان دهنده بروز مشکل در آبگیری دستگاه است؛ یعنی در مدت زمان مشخص آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود.

ماشین لباسشویی های امروزی، مشکلات در دستگاه را بصورت کدی بر روی صفحه نمایش نشان می دهند که برخی از این ارورها با انجام دادن نکاتی به آسانی توسط  کاربر قابل برطرف کردن است اما برخی ارورها نشان دهنده مشکلاتی در دستگاه است که توصیه می شود توسط تکنسین بررسی و رفع شود و بهتر است سریعا اقدام به تعمیر آن کنید زیرا امکان دارد قطعات دیگر هم دچار آسیب شوند.

تیم سرویس برتر مقاله ای تهیه کرده است تا با علت ارور 4E در لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع کردن آن آشنا شوید؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه انتهای صفحه با ما در میان بگذارید.

فهرست صفحه

علت ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ

 در ماشین لباسشویی سالم در هر دو دقیقه، آب با سرعت 100 هرتز وارد ماشین لباسشویی می شود. در 10 دقیقه، سطح آب باید به سطح مورد نظر برسد در غیر اینصورت ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ مشاهده می شود و برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید.

دلایل ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ:

  • بسته بودن شیر آب
  • مسدود شدن جاپودری
  • مشکل سیم کشی و اتصالات
  • معیوب شدن شلنگ ورودی آب 
  • مسدود شدن فیلتر شبکه ای آب
  • خرابی برد
  • معیوب شدن شیر برقی

بسته بودن شیر آب یکی از دلایل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

ساده ترین علت ارور E4 ماشین لباسشویی سامسونگ، نیمه باز بودن یا بسته بودن شیر آب است که آب نمی تواند وارد دستگاه شود یا به آرامی وارد دستگاه می شود.

این مشکل را خودتان به آسانی میتوانید بررسی و رفع کنید. برای رفع این مشکل شیر ورودی آب را بررسی کنید و از بسته نبودن شیر اطمینان حاصل کنید؛ اگر مشکلی در شیر آب وجود نداشت احتمالا قطعات دیگر دچار آسیب شده اند.

 

مسدود شدن جاپودری علت ارور SE لباسشویی سامسونگ

گاهی اوقات مانعی، جاپودری یا مسیر جاپودری به دیگ را مسدود می کند که باعث ارور E4 ماشین لباسشویی سامسونگ می شود. برای رفع این مشکل ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید جا پودری را تمیز کنید و مجدد در جای خود قرار دهید.

خرطومی جاپودری را بررسی کنید اگر دچار گرفتگی یا فرسودگی شده است آن را برطرف یا تعویض کنید؛ اگر همچنان ارور نمایش داده شد موارد دیگر را بررسی کنید.

مشکل سیم کشی و اتصالات علت اصلی ارور 5E لباسشویی سامسونگ

یکی از دلایل نمایش ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ معیوب شدن اتصالات و سیم کشی است. برای رفع ارور 4e لباسشویی سامسونگ تمامی اتصالات را بررسی کنید که در جای خود قرار دارند و شل نشده اند و دچار پارگی یا فرسودگی نشده باشند.

گاهی اوقات امکان دارد با مرور زمان اتصالات و سیم کشی های قسمت های مختلف دستگاه معیوب شود؛ اتصالات شیر برقی را بررسی کنید اگر سیم کشی های شیر برقی معیوب شده باشند باید آنها را تعویض کنید.

 

معیوب شدن شلنگ ورودی آب لباسشویی سامسونگ

شلنگ ورودی آب، وظیفه انتقال آب از شیر ورودی به ماشین لباسشویی را دارد که اگر معیوب یا مسدود شود نمی تواند آب را به ماشین لباسشویی انتقال دهد و این مشکل می تواند علت ارور E4 ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.

برای رفع ارور 4e در ماشین لباسشویی سامسونگ، شلنگ ورودی را بررسی کنید که مسیر آن مسدود نشده باشد و اگر دچار پارگی شده است باید آن را تعویض کنید.

مسدود شدن فیلتر شبکه آب ماشین لباسشویی SAMSUNG

مسدود شدن فیلتر شبکه ای آب، مجرای عبور آب را مسدود می کند و می تواند دلیل مشاهده ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.

برای تمیز کردن فیلتر شبکه ای لوله آب، ابتدا شیر آب ورودی را ببندید و لوله تغذیه آب پشت ماشین لباسشویی را باز کنید و با انبر، فیلتر شبکه ای که در پشت دستگاه قرار دارد را جدا کنید و آن را تمیز کنید بعد از تمیز کردن آن را در جای خود قرار دهید و لوله تغذیه آب را به شکل اول در جای خود وصل کنید.

برای جلوگیری از این مشکلات باید سالی یک بار فیلتر شبکه ای ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا از بروز مشکلات جدی تر با هزینه های زیاد جلوگیری کنید.

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

خرابی برد ماشین لباسشویی یکی از دلایل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

برد یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی است که فرمان های مختلف را به قطعات دیگر ارسال می کند. اگر این قطعه خراب شود فرمانی به شیر برقی ارسال نمی شود و آب مورد نیاز وارد دستگاه نمی شود که به خاطر عدم آبگیری دستگاه، ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ را مشاهده می کنید.

برای برطرف کردن این مشکل باید برد دستگاه تعمیر یا تعویض شود که کاری بسیار تخصصی است و باید آن را به متخصصین بسپارید. توصیه می شود رفع این مشکل را به نمایندگی مجاز تعمیرات سامسونگ بسپارید.

معیوب شدن شیر برقی دلیل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

شیر برقی یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی است که وظیفه ورود آب مورد نیاز دستگاه را برعهده دارد و ورود آب مورد نیاز دستگاه را با ایجاد سدی کنترل می کند.

اگر این قطعه خراب شود سد مورد نظر از مسیر آب برداشته نمی شود و آب مورد نیاز نمی تواند وارد ماشین لباسشویی شود به همین خاطر، ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ مشاهده می شود .

اگر شیر برقی معیوب شود شیر ورودی آب در زمان مورد نظر باز نمی شود تا آب وارد دستگاه شود؛ در این صورت شیر برقی نیاز به تعویض دارد. (عمر مفید شیر برقی 5 الی 6 سال است که پس از این مدت نیاز به سرویس تا تعویض دارد)

نحوه رفع ارور 4e ماشین لباسشویی سامسونگ

برای رفع ارور 4e در ماشین لباسشویی سامسونگ به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. بررسی منبع آب: اطمینان حاصل کنید منبع آب روشن و فشار آب کافی است.
  2. بررسی شیلنگ ها: اطمینان حاصل کنید شلنگ های آب دچار پیچ خوردگی یا گرفتگی نباشد و آن را تمیز کنید.
  3. بررسی فیلترها: فیلترها را چک کنید و در صورت لزوم تمیز یا تعویض کنید.
  4. بررسی شیر آب: شیر آب را بررسی کنید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید (در صورت خرابی آن را تعویض کنید)
  5. ریست کردن دستگاه: دستگاه را چند دقیه خاموش و از پریز برف جدا کنید و مجددا آن را راه اندازی کنید.
  6. تماس با نمایندگی تعمیرات سرویس برتر: اگر مشکل رفع نشد ممکن است اتصالات دستگاه یا برد آسیب دیده باشد و رفع آن بسیار تخصصی است و توصیه می شود از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید.

 

عیب یابی ارور 4e لباسشویی سامسونگ در سرویس برتر

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ صرفا جهت راهنمایی و هشدار به کاربر طراحی شده است تا آسان تر بتواند دلیل مشکل را بشناسد. ارور 4e یا در برخی مدل ها 4c یکی از این ارورها است که مربوط به مشکلات پمپ تخلیه است و توصیه می شود شناسایی دقیق علت این مشکل را به متخصصین بسپارید و از خدمات نمایندگی های مجاز تعمیرات سامسونگ استفاده کنید.

برای ثبت درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی همین حالا با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند و مشکل دستگاه شما را رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *