جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

بررسی علت ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از رایج ترین خطاها است که مربوط به مشکلات درب لباسشویی است؛ در این حالت انتخاب چرخه شست و شو امکان پذیر نمی باشد.

در صورت مشاهده ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ بهتر است سریعا اقدام به برطرف کردن آن کنید تا از آسیب رسیدن قطعات دیگر ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

تیم سرویس برتر این مقاله را تهیه کرده است تا با دلایل ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع این خطا آشنا شوید. چنانچه سوالی درباره ارور de لباسشویی سامسونگ دارید در انتهای صفحه قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا متخصصین ما راهنمایی های لازم را به شما ارئه دهند.

فهرست صفحه

معنی ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

در گذشته ارورها در ماشین لباسشویی ها نمایش داده نمی شد به همین دلیل تعمیر کاران زمان زیادی را صرف بررسی علت مشکل ایجاد شده می کردند اما امروزه خطاها بصورت کد بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود که هر کدی نشان دهنده مشکلی در دستگاه است.

ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ مخفف Door Error به معنای خطای باز بودن درب است. برای رفع ارور door در لباسشویی سامسونگ، درب لباسشویی را چک کنید و از بسته بودن آن اطمینان حاصل کنید اگر مشکل رفع نشد بهتر است از متخصصین کمک بخواهید.

علت ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ

 از مهم ترین دلایلی که سبب نمایش دادن ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ می شود می توان موارد زیر را نام برد:
  • باز بودن درب ماشین لباسشویی
  • خرابی میکروسوئیچ
  • معیوب شدن اتصالات داخلی
  • معیوب شدن شلنگ تخلیه 
  • خرابی برد

باز بودن درب یکی از دلایل ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

در صورت مشاهده خطای de لباسشویی سامسونگ ابتدا از بسته بودن درب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید؛ در صورت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی ارور de بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

برای رفع این مشکل، بین درب و دستگاه را چک کنید تا مانعی وجود نداشته باشد سپس لاستیک درب را چک کنید. گاهی اوقات با مرور زمان لاستیک درب حالت ارتجاعی خودش را از دست می دهد یا امکان دارد دچار فرسودگی یا پارگی شده باشد که با تعویض لاستیک این مشکل برطرف می شود.

خرابی میکروسوئیچ علت ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایل پیام de در لباسشویی سامسونگ، خرابی میکروسوئیچ درب است. (میکروسوئیچ قطعه ای است که وظیفه بسته نگه داشتن درب ماشین لباسشویی در حین کار و همچنین وظیفه تشخیص باز یا بسته بودن درب را دارد)

این قطعه با مرور زمان و استفاده نادرست از ماشین لباسشویی امکان دارد معیوب شود. در صورت خراب شدن میکروسوئیچ، پس از روشن کردن و انتخاب چرخه شستشو، ماشین لباسشویی فرمان قفل شدن درب را دریافت نمی کند و نمی تواند شروع به کار کند که این مشکل بصورت ارور de بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید میکروسوئیچ تعویض شود .

برای رفع این مشکل یا مشکلات دیگر ماشین لباسشویی سامسونگ توصیه می شود از خدمات نمایندگی تعمیرات سامسونگ استفاده کنید؛ برای ثبت درخواست کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

زمانیکه درب ماشین لباسشویی قفل است از تلاش برای باز کردن درب خودداری کنید زیرا باعث شکستن میکروسوئیچ می شود.

معیوب بودن اتصالات داخلی دلیل ارور de لباسشویی

گاهی اوقات هنگام جا به جایی و تمیز کردن ماشین لباسشویی اتصالات قطع می شوند که باعث می شود تا ماشین لباسشویی ارور می دهد.

به طور مثال اگر اتصالات شلنگ تخلیه قطع شود ارور باز بودن درب نشان داده می شود و اگر اتصالات سیم های میکروسوئیچ و برد قطع شود فرمان بسته بودن درب صادر نمی شود و خطای de لباسشویی سامسونگ را مشاهده می کنید.

برای رفع این مشکل توصیه می شود از متخصصین کمک بخواهید تا از خطر برق گرفتگی و بروز آسیب های جدی تر جلوگیری کنید.

معیوب بودن شلنگ تخلیه علت ارور de لباسشویی سامسونگ

شلنگ تخلیه وظیفه خارج کردن آب کثیف از ماشین لباسشویی را دارد؛ اگر عملکرد شلنگ تخلیه معیوب شود عملکرد صحیح دستگاه مختل می شود و این مشکل بصورت ارور de در لباسشویی سامسونگ نشان داده می شود.

از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است پس نصب ماشین لباسشویی بسیار مهم است و بهتر است نصب ماشین لباسشویی خود را به متخصصین بسپارید.

هنگام نصب و بررسی شلنگ تخلیه حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • انتهای شلنگ تخلیه در آب غوطه ور باشد .
  • از نگهدارنده شلنگ استفاده شود و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید .
  • قسمت انتهایی شلنگ تخلیه طول کمی داشته باشد . 

خرابی برد علت اصلی ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

برد مغز ماشین لباسشویی است که فرمان ها را به قطعات دیگر صادر می کند؛ اگر این قطعه خراب شود دستگاه فرمان باز و بسته بودن درب را دریافت نمی کند و اجازه ادامه کار را صادر نمی کند و این مشکل می تواند علت ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.

اگر این قطعه خراب شود نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؛ تعمیر برد کاری بسیار تخصصی است که باید به متخصصین بسپارید.

برای تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ کافی است با ما تماس بگیرید تا متخصصین مجرب ما در کوتاهترین زمان جهت بررسی و رفع مشکل ماشین لباسشویی شما حضور پیدا کنند.

خرابی برد میتواند بنا به یکی از دلایل زیر باشد:

  •  استفاده پی در پی و مکرر از ماشین لباسشویی در یک روز
  • نوسانات برق
  • محل نصب ماشین لباسشویی مرطوب یا گرم است
  • وجود آب و کف بیش از حد در ماشین لباسشویی
  • با مرور زمان فرسوده شده است

سوالات رایج شما درباره ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

سوال
پاسخ
ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ به چه دلیلی است؟
ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل خرابی میکروسوئیچ درب، برد، معیوب شدن شلنگ تخلیه و باز ماندن درب ماشین لباسشویی می تواند باشد .
ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ را خودمان می توانیم برطرف کنیم؟
مشکلات باز ماندن درب ماشین لباسشویی و مشکل در شلنگ تخلیه را می توانید خودتان انجام دهید اما مشکلات میکروسوئیچ، مخصوصا برد باید توسط تکنسین های ماهر حل شود.
آیا استفاده از لباس زیاد می تواند سبب ارور dc ماشین لباسشویی سامسونگ شود؟
بله استفاده از لباس زیاد در ماشین لباسشویی ممکن است به در فشار وارد کند و مانع بسته شدن صحیح درب شود.

راه های جلوگیری از خطای de لباسشویی سامسونگ

برای جلوگیری از نمایش ارور de در لباسشویی سامسونگ موارد زیر را رعایت کنید:

  1. تمیز کردن لاستیک دور درب
  2. سرویس دوره ای ماشین لباسشویی سامسونگ
  3. خودداری از بارگذاری بیش از حد لباس
  4. استفاده از شوینده های مناسب با مقدار کافی
  5. مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه رفع ارور de ماشین لباسشویی سامسونگ

ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ صرفا جهت راهنمایی و هشدار به کاربر طراحی شده است تا آسان تر بتواند دلیل مشکل را بشناسد. ارور de یکی از این ارورها است که مربوط به مشکلات درب لباسشویی است و توصیه می شود شناسایی دقیق علت این مشکل را به متخصصین بسپارید و از خدمات نمایندگی های مجاز تعمیرات سامسونگ استفاده کنید.

برای ثبت درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی همین حالا با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند و مشکل دستگاه شما را رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *