جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بررسی 0 تا 100 ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

سرویس برتر > ارور کده > علت ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت
ارور f11 لباسشویی ایندزیت

در بیشتر مدل های لباسشویی ایندزیت ممکن است ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت مشاهده شود؛ اما جای نگرانی نیست گاهی اوقات این مشکل به آسانی قابل رفع است و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلی پیچیده تر است.

ماشین های لباسشویی مدرن مشکلات به وجود آمده در دستگاه را به صورت کدی بر روی صفحه نمایش نشان می دهند تا شما بتوانید به آسانی مشکل را شناسایی و رفع کنید. برای ماشین لباسشویی‌هایی که صفحه نمایش ندارند پنج چراغ روی پنل دستگاه تعبیه شده است که با بروز هر مشکلی، چراغی چشمک زن روشن می‌شود یا به طور همزمان چند چراغ چشمک زن روشن می‌شود.

برای رفع مشکل دستگاه باید با ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت آشنا باشید تا با آگاهی کامل بتوانید اقدام به برطرف کردن آن کنید. تیم سرویس برتر مقاله ای تهیه کرده است تا با علت ارور F11 و نحوه رفع خطای لباسشویی ایندزیت آشنا شوید.

سرویس برتر؛ سرویسی برتر برای تعمیر لباسشویی ایندزیت شماست. 

راهنمای مطالعه

علت ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت چیست؟

زمانیکه ارور F11 بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود یا در لباسشویی های چراغدار، چراغ 1 و 3 و 4 بطور همزمان روشن شود نشان دهنده مشکلی در پمپ دستگاه است که پمپاژ به درستی انجام نمی شود و آب داخل ماشین لباسشویی باقی می ماند.

موارد زیر می تواند دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت باشد:

  • مسدود یا معیوب شدن شلنگ تخلیه
  • مشکلات سیم کشی و اتصالات
  • ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از دستگاه
  • مسدود شدن لوله فاضلاب
  • کثیفی فیلتر ماشین لباسشویی
  • خرابی سنسور سطح آب یا سوئیچ فشار
  • خرابی میکروسوئیچ درب
  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی
  • استفاده بیش از حد مواد شوینده یا مواد شوینده نامرغوب

مسدود یا معیوب شدن شلنگ تخلیه علت ارور F11 لباسشویی ایندزیت

ارور F11 در ماشین لباسشویی ایندزیت معمولا به مشکلاتی در سیستم تخلیه آب اشاره دارد. یکی از دلایل اصلی بروز این خطا، مسدود یا معیوب شدن شلنگ تخلیه است که باعث می شود آب به درستی از شلنگ خارج نمی شود و به داخل دیگ بر می گردد.

راه حل:

  • شلنگ تخلیه را جدا کنید و بررسی کنید که آیا مسدوده شده است یا خیر؟ برای این کار با چوب یا سیم بلندی گرفتگی آن را برطرف کنید و زمانیکه آب به راحتی از شلنگ عبور کرد می توانید آن را به ماشین لباسشویی وصل کنید.
  • از اتصال صحیح شلنگ تخلیه به فاضلاب یا ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که اتصالات محکم است و هیچ گونه نشتی وجود ندارد.
  • گاهی اوقات شیلنگ دچار فرسودگی یا پارگی می شود که باید آن را تعویض کنید.

مشکلات سیم کشی و اتصالات یکی از دلایل خطای F11 لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات، مشکلات در سیم کشی یا اتصالات داخلی ماشین لباسشویی می تواند باعث بروز ارور F11 لباسشویی ایندزیت شود. اتصالات نادرست یا قطعی سیم ها می تواند باعث قطع ارتباط بین قطعات مختلف و ایجاد ارور شود.

راه حل:

سیم کشی و اتصالات داخلی دستگاه را بررسی کنید و در صورت قطعی یا فرسودگی آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی

ارتفاع شلنگ تخلیه تاثیر بسزایی در تخلیه آب دارد؛ ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی یکی از دلایل عدم تخلیه دستگاه و نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت است.

راه حل:
با تنظیم صحیح ارتفاع شلنگ تخلیه و اطمینان از قرارگیری آن در حد مجاز می توان این مشکل را رفع کرد برای تنظیم ارتفاع موارد زیر را رعایت کنید:

  • شلنگ تخلیه نیازمند زانویی است که ارتفاع آن نه کم باشد نه زیاد
  • ارتفاع کم زانویی می تواند باعث نشتی آب و تخلیه نامناسب شود و ارتفاع زیاد زانویی باعث برگشت آب به داخل دیگ می شود.
  • ارتفاع مناسب شلنگ تخلیه برای عملکرد مناسب ماشین لباسشویی 60 سانتی متر تا 1 متر است.
  • برای اینکه عملکرد تخلیه دستگاه با مشکل روبه رو نشود بهتر است طول شلنگ تخلیه بیشتر از 3/5 متر نباشد.

مسدود شدن لوله فاضلاب ماشین لباسشویی Indesit

یکی از اصلی ترین دلایل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت مسدود شدن لوله فاضلاب است؛ گاهی اوقات تجمع املاح داخل آب باعث گرفتگی لوله فاضلاب می شود و مسیر تخلیه مسدود شده و در نهایت باعث می شود تخلیه به درستی انجام نشود. اگر این مشکل برطرف نشود گاهی اوقات باعث سوختن یا نیم سوز شدن پمپ تخلیه می شود.

راه حل:

ابتدا لوله فاضلاب را بررسی کنید تا از عدم وجود هرگونه انسداد مطمئن شوید؛ اگر لوله فاضلاب مسدود شده است با ابزار بلند و باریک مانند سیم یا میله آن را تمیز کنید و انسداد را رفع کنید.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه دلیل ارور F11 لباسشویی ایندزیت

ارور F11 لباسشویی ایندزیت معمولا به مشکلات تخلیه آب مربوط می شود. یکی از دلایل شایع بروز این مشکل، مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه است. ( Error F11 in the washing machine indesit )

راه حل:

جهت رفع این مشکل باید فیلتر را باز کنید و آن را تمیز کنید و به همان صورت در جایش نصب کنید.

برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود هر 3 تا 6 ماه یکبار دستگاه خود را جرم گیری کنید و فیلتر را تمیز کنید. برای تمیز کردن فیلتر خروجی به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
  • ظرفی زیر دریچه ای که در پایین ماشین لباسشویی تعبیه شده است قرار دهید تا فرش یا زمین خیس نشود.
  • شیرهای ورودی آب را ببندید.
  • دریچه را باز کنید و اجازه دهید تمام آب در ظرف خالی شود.
  • سپس فیلتر را در جهت خلاف عقربه های جهت بچرخانید و فیلتر را خارج کنید و آن را تمیز کنید. (در صورت نیاز می توانید فیلتر را تعویض کنید)

خرابی سنسور سطح آب لباسشویی ایندزیت

با شروع چرخه شستشو، پس از رسیدن آب به سطح مناسب، فرایند آبگیری متوقف می شود و این عمل توسط سوئیچ فشار کنترل می شود. با خرابی سنسور سطح آب، یا آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود یا آبگیری بطور کامل انجام نمی شود که این مشکل می تواند یکی از دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت باشد.

راه حل:

برای رفع این مشکل باید قطعه سنسور سطح آب بررسی شود و در صورت شناسایی آسیب دیدگی یا خرابی، تعویض شود. سنسور معمولا در قسمت داخلی دستگاه قرار دارد و ممکن است برای دسترسی به آن نیاز به باز کردن پنل دستگاه باشد به همین خاطر توصیه می شود رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر ما جهت رفع مشکل دستگاه شما اقدام کنند.

صفحات پیشنهادی

خرابی میکروسوئیچ درب یکی از دلایل کد خطای F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

یکی از دلایل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت، خرابی میکروسوئیچ درب است؛ گاهی اوقات بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باعث می شود فرمان تخلیه صادر نشود و پمپ تخلیه کار نکند.

راه حل:

برای رفع خطای F11 لباسشویی ایندزیت به دلیل خرابی میکروسویئچ، قطعه میکروسوئیچ را بررسی کنید. اگر میکروسوئیچ درب خراب شده است باید آن را با یک میکروسوئیچ جدید و سالم تعویض کنید.

تعویض میکروسوئیچ نیازمند دقت و آشنایی با ساختار داخلی ماشین لباسشویی دارد بنابراین ممکن است به کمک تکنسین متخصص نیاز داشته باشید.

خرابی پمپ تخلیه دلیل اصلی خطای F11 لباسشویی ایندزیت

یکی از دلایل اصلی نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت خرابی پمپ تخلیه است. پمپ تخلیه مسئول انتقال آب از دیگ ماشین لباسشویی به فاضلاب است و خرابی آن می تواند منجر به عدم تخلیه صحیح آب شود.

راه حل:

  • برای رفع خطای F11 لباسشویی ایندزیت پمپ تخلیه را بررسی کنید اگر مسدود شده است آن را رفع کنید؛ اگر پمپ تخلیه هنوز به درستی کار نمی کند ممکن است دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده باشد و باید آن را تعویض کنید.
  • سیم کشی و اتصالات پمپ تخلیه را بررسی کنید و از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر دچار قطعی یا فرسودگی شده است آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی علت خطای F11 لباسشویی ایندزیت

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه مدیریت و کنترل قطعات دیگر را برعهده دارد و خرابی این قطعه عملکرد تمامی قطعات را مختل می کند و می تواند دلیل اصلی نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت باشد.

راه حل:
 برد الکترونیکی را برای شناسایی هرگونه آسیب دیدگی، قطعات سوخته یا اتصالات معیوب بررسی کنید و در صورت بروز مشکل آن را تعمیر کنید؛ اگر برد قابل تعمیر نباشد باید آن را با برد جدید و سالم تعویض کرد.
تعمیر یا تعویض برد کاملا تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت بالا دارد به همین خاطر توصیه می شود رفع این مشکل را حتما به متخصصین بسپارید.

استفاده مواد شوینده بیش از حد دلیل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

گاهی با تصور اشتباه اینکه مصرف مواد شوینده زیاد، لباس ها را تمیزتر می کند باعث می شود به ماشین لباسشویی آسیب های جبران ناپذیر وارد کنید و پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با مشکلاتی مواجه شود.
استفاده بیش از حد مواد شوینده یا استفاده از مواد شوینده نامرغوب باعث می شود کف زیادی تولید شود که می تواند منجر به بروز مشکلاتی در دستگاه و نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد می شود از مواد شوینده مرغوب به میزان مناسب استفاده شود.
راه حل:

  • اگر ارور F11 به دلیل استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده نمایش داده شده است اقدامات زیر را انجام دهید:
  • دستگاه را خاموش کرده و تمام کف و آب را از دیگ خارج کنید سپس با یک پارچه مرطوب دیگ را تمیز کنید.
  • فیلتر و پمپ تخلیه را بررسی کنید و از عدم انسداد آن اطمینان حاصل کنید.
  • پس از انجام مراحل فوق ماشین لباسشویی را مجدد روشن کنید و چرخه شستشویی با آب داغ و بدون مواد شوینده بدون لباس را اجرا کنید تا مطمئن شوید کف به طور کامل از بین رفته است.

نتیجه گیری کد خطای F11 ماشین لباسشویی ایندزیت Indesit

ارور F11 در ماشین لباسشویی ایندزیت می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی پمپ تخلیه، خرابی سنسور سطح آب، استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده و موارد دیگر که در بالا توضیح داده ایم، رخ بدهد.

با بررسی دقیق و رفع این مشکلات می توان عملکرد دستگاه را به حالت عادی بازگرداند و از بروز مجدد خطای F11 جلوگیری کرد. در صورت نیاز به کمک برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت می توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا متخصصین ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

خدمات و صفحات پبیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.