سرویس برتر

ارور ماشین لباسشویی ایندزیت و نحوه رفع آن

نمایش ارور ماشین لباسشویی ایندزیت بر روی صفحه نمایش نشان دهنده بروز مشکلی در دستگاه است . مهم نیست برند ماشین لباسشویی چقدر خوب باشد دیر یا زود مشکلاتی در دستگاه به وجود می آید که این ایرادات به صورت کد خطا نشان داده میشود .

در اکثر مدل های ماشین لباسشویی ایندزیت دارای صفحه نمایش ، کدهای خطا به صورت ترکیبی از یک حرف و عدد یا ارور چشمکزن لباسشویی ایندزیت مشاهده میشود که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد .

تیم سرویس برتر این مقاله را برای آشنایی بیشتر شما با علت کد خطاها و ارور چشمکزن لباسشویی ایندزیت تهیه کرده است تا با آگاهی کامل اقدام به رفع مشکل دستگاه خود کنید .

ارور ماشین لباسشویی ایندزیت
فهرست صفحه

ارور ماشین لباسشویی ایندزیت

نمایش ارور ماشین لباسشویی ایندزیت ( Indesit washing machine error ) نشان دهنده بروز مشکلی در دستگاه است که در مدل های مختلف ، متفاوت است . در برخی از مدل ها خطاها بصورت چراغ چشمکزن نشان داده میشود .

در مدلهای چراغدار پنج چراغ چشمکزن روی صفحه نمایش قرار دارد که با توجه به خطا یک یا چند چراغ چشمکزن روشن شود . در ادامه معنی تمام کدهای خطا و ارور چشمکزن لباسشویی ایندزیت و نحوه رفع آنها را توضیح داده ایم .

در صورت مشاهده هر کد خطایی بهتر است سریعا اقدام به رفع آن کنید تا از بروز مشکلات جدی تر و آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

جدول ارور ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور ماشین لباسشویی ایندزیت
معنی ارور
F01
خطای برد الکترونیکی
F02
خطای موتور
F03
خرابی سنسور تشخیص دمای آب
F04
خطای سوئیچ فشار حالت خالی
F05
خطای سوئیچ فشار حات پر
F06
خطای قفل درب
F07
خطای سیستم گرمایش
F08
مشکل در سیستم گرمایشی
F09
خطای برنامه های شست و شو
F10
خطای سوئیچ فشار
F11
خطای پمپ دستگاه
F12
خطای کنترل الکترونیکی
F13
مشکل در سیستم خشک کن
F14
مشکل در خشک کن
F15
خطای کنترل هیتر یا المنت
F16
خطای چرخش دیگ لباسشویی
F17
مشکل درب دستگاه
F18
خطای ارتباطات
F19
مشکل در خشک کن
H20
مشکل در آبگیری

ارور F01 ماشین لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات برخی از برنامه های شست و شوی ماشین لباسشویی کار نمیکند یا لباسشویی بطور کامل کار نمیکند که این خطا بصورت کد خطای F01 یا روشن شدن چراغ چشمکزن 4 نشان داده میشود .

این ارور نشان دهنده معیوب شدن برد الکترونیکی یا گاهی اوقات مشکلی در موتور دستگاه است که برای رفع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت خود را از پریز برق جدا کنید و بعد از 2 دقیقه مجددا دستگاه را راه اندازی کنید اگر مشکل برطرف نشد بهتر است برای بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت خود اقدام کنید .

تعمیر یا تعویض برد کاری تخصصی است که حتما باید توسط متخصصین انجام شود .

کد خطای F02 ماشین لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات چراغ چشمکزن 3 روشن میشود یا کد خطای F02 به عنوان ارور ماشین لباسشویی ایندزیت مشاهده میشود که این خطا نشان دهنده مشکلی در موتور است که باعث عملکرد نامناسب چرخش دیگ میشود .

رفع این مشکل بسیار تخصصی است و نیاز به ابزارهای تخصصی و مهارت کافی دارد به همین دلیل توصیه میشود تعمیر ماشین لباسشویی خود را به متخصصین بسپارید .

کد ارور F03 لباسشویی ایندزیت

مشاهده چراغ چشمکزن 3 و 4 یا ارور F03 ماشین لباسشویی ایندزیت نشان دهنده مشکلی در سنسور تشخیص دمای آب یا معیوب شدن برد الکترونیکی است که این ارور به دلیل گرم نشدن آب در مرحله شست و شو یا خشک کن اتفاق میافتد .

برای رفع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت باید سنسور حرارتی و المنت بررسی شود و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض شود . اگر مشکل برطرف نشد باید برد الکترونیکی بررشی شود و اگر قسمتی از آن آسیب دیده باشد اقدام به تعمیر یا در صورت سوختن برد تعویض شود .

علت ارور F04 ماشین لباسشویی ایندزیت

روشن شدن چراغ چشمکزن 2 یا مشاهده ارور F04 ماشین لباسشویی ایندزیت نشان دهنده مشکلی در سوئیچ فشار دستگاه است .

سوئیچ فشار ، سنسور تشخیص سطح آب است که آب ورودی به دیگ را کنترل میکند در صورت خرابی این قطعه فرمان خالی بودن دیگ از آب را به برد ارسال میکند و عملکرد شست و شوی ماشین لباسشویی مختل میشود . 

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت باید سوئیچ فشار و اتصالات و لوله تغذیه آن بررسی شود .

دلیل ارور F05 ماشین لباسشویی ایندزیت

مشاهده ارور F05 یا چراغ چشمکزن 2 و 4 لباسشویی ایندزیت مانند ارور F04 نشان دهنده مشکلی در سویئچ فشار است با این تفاوت که این بار خطای پر بودن دیگ از آب را نشان میدهد . هنگام مواجه شدن با این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت ، درب ماشین لباسشویی باز نمیشود یا در صورت باز شدن درب داخل دیگ پر از آب است .

برای رفع ارور F05 لباسشویی ایندزیت وارد زیر را بررسی کنید .

  • فیلتر پمپ را بررسی کنید امکان دارد مسدود شده باشد .
  • شلنگ تخلیه و لوله فاضلاب را چک کنید در صورت گرفتگی مشکل را رفع کنید .
  • پمپ تخلیه و اتصالات را چک کنید در صورت خرابی پمپ تخلیه باید این قطعه تعویض شود .

بررسی خطای F06 ماشین لباسشویی ایندزیت

خطای F06 خطای قفل درب است . زمانیکه این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت را مشاهده میکنید نشان دهنده مشکلی در درب دستگاه است که باز یا بسته نمیشود یا برنامه های شست و شو شروع به کار نمیکنند .

زمانیکه با ارور F04 مواجه شده اید ابتدا درب را باز کنید و چک کنید که لباسی بین درب گیر نکرده باشد سپس اگر مشکل برطرف نشد میتوانید با متخصصین تماس بگیرید .

برای رفع این مشکل باید میکروسوئیچ ، زبانه و قفل درب بررسی شود و در صورت خرابی قطعه مورد نظر تعویض شود .

دلیل خطای F07 ماشین لباسشویی ایندزیت

کد خطای F07 به عنوان ارور ماشین لباسشویی ایندزیت است که در دستگاه های بدون صفحه نمایش ، چراغ چشمکزن 2 و 3 و 4 روشن میشود . این خطا به علت بروز مشکلی در سیستم گرمایش ماشین لباسشویی اتفاق میافتد .

هنگام مشاهده ارور F07 امکان دارد مشکلات زیر را در ماشین لباسشویی خود مشاهده شود .

  • حین شست و شو برنامه کمی متوقف میشود .
  • آب داخل دیگ به دمای مورد نظر برای شست و شو نمیرسد .
  • پمپ تخلیه بطور مداوم کار میکند .

برای رفع این مشکل باید المنت چک شود و در صورت خرابی تعویض شود . اگر مشکل برطرف نشد باید برد بررسی شود در صورت خرابی تعمیر یا تعویض شود .

علت اخطار F08 لباسشویی ایندزیت

مشاهده ارور F08 یا زمانیکه چراغ چشمکزن 1 روشن میشود مانند ارور F07 نشان دهنده مشکل در سیستم گرمایشی ماشین لباسشویی بطور جدی تر است .

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت موارد زیر را بررسی کنید . معیوب بودن هر کدام از موارد زیر باعث نمایش ارور F08 لباسشویی ایندزیت میشود .

  • معیوب شدن المنت
  • معیوب شدن سوئیچ فشاری
  • قطعی اتصالات بین برد با قطعات دیگر
  • خرابی برد

رفع مشکل ارور F09 ماشین لباسشویی ایندزیت

نمایش کد خطای F09 به عنوان ارور ماشین لباسشویی ایندزیت یا زمانیکه چراغ چشمکزن 1 و 4 روشن میشود نشان دهنده مشکل نرم افزاری یا مشکل در اتصالات است و امکان انتخاب برنامه مجود ندارد .

برای رفع ارور چشمکزن لباسشویی ایندزیت ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از پریز برق جدا کنید بعد از چند دقیقه مجددا دستگاه را روشن کنید اگر مشکل برطرف نشد احتمالا برد دستگاه دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد . بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی قطعات مشکل دستگاه را عیب یابی و رفع کنند .

عیب یابی ارور F10 ماشین لباسشویی ایندزیت

زمانیکه چراغ چشمکزن 1 و 3 روشن میشود یا ارور F10 بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود نشان دهنده مشکل در سنسور سوئیچ فشار است .

برای رفع این مشکل کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان جهت بررسی سوئیچ فشار و اتصالات و لوله تغذیه و رفع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت اقدام کنند .

علت ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات ارور F11 بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود یا گاهی اوقات در ماشین لباسشویی های بدون صفحه نمایش چراغ چشمکزن 1 و 3 و 4 روشن میشود که این خطا نشان دهنده بروز مشکلی در پمپ دستگاه است . پمپاژ انجام نمیشود و آب از دستگاه خارج نمیشود .

برای رفع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت باید ابتدا اتصال بین پمپ و برد بررسی شود در صورت فرسودگی یا قطعی اقدام به تعویض شود اگر مشکل برطرف نشد احتمالا پمپ دچار مشکل شده است و باید تعویض شود .

دلیل کد اخطار F12 لباسشویی ایندزیت

با روشن شدن چراغ چشمکزن 1 و 2 یا نمایش ارور F12 بر روی صفحه نمایش باید اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی خود کنید زیرا این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت مربوط به اتصالات است و کمی پیچیده است و باید حتما توسط متخصصین رفع شود .

هنگام مشاهده این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت امکان دارد با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی روبه رو شوید و برای رفع این مشکل باید اتصالات و برد بررسی شود و اقدام به تعمیر یا تعویض آن شود .

نحوه رفع ارور F13 ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور F13 ماشین لباسشویی ایندزیت یا زمانیکه چراغ چشمکزن 1 و 2 و 4 روشن میشود نشان دهنده مشکل در خشک کن لباسشویی است و دما بسیار بالا است و رفع این مشکل کاری تخصصی است و باید توسط متخصصین انجام شود .

دلایل مشاهده این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت میتواند موارد زیر باشد .

  1.  فیلتر با پرز یا زباله مسدود شده است .
  2. خرابی فن
  3. خرابی سنسور تشخیص دما
  4. خرابی موتور ماشین لباسشویی
نحوه عیب یابی خطای F14 ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور F13 ماشین لباسشویی ایندزیت یا زمانیکه چراغ چشمکزن 1 و 2 و 3 همزمان روشن میشود مانند ارور F14 نشان دهنده مشکل در خشک کن لباسشویی است با این تفاوت که دمای آب پایین است و به دمای مناسب نمیرسد .

دلایل مشاهده این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت میتواند موارد زیر باشد .

  •  خرابی المنت
  • خرابی ترموستات
  • خرابی موتور فن
  • معیوب شدن اتصالات برد
بررسی ارور F15 لباسشویی ایندزیت

نمایش ارور F15 یا روشن شدن چراغ چشمکزن 1 و 2 و 3 و 4 نشان دهنده مشکلی در کنترل هیتر دستگاه است .

مشاهده این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت باعث گرم نشدن آب یا متوقف شدن دستگاه در حین چرخه خشک کن میشود .

برای رفع ارور باید المنت و سنسور تشخیص دما بررسی شود و در صورت خرابی تعویض شوند .

بررسی ارور F16 لباسشویی ایندزیت

ارور F16 ماشین لباسشویی ایندزیت نشان دهنده مشکلی در چرخش دیگ لباسشویی است .

اگر ماشین لباسشویی حین چرخش دیگ با مشکل روبه رو شد برای رفع مشکل باید خازن و تاخو بررسی شود اگر مشکل برطرف نشد احتمالا برد معیوب شده است و باید توسط متخصصین تعمیر یا تعویض شود .

نحوه رفع کد خطای F17 ماشین لباسشویی ایندزیت

زمانیکه قفل درب ماشین لباسشویی باز یا بسته نشود دیر یا زود با ارور F17 یا چراغ چشمکزن 4 و 5 روبه رو میشوید .

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت باید میکروسوئیچ و قفل زبانه درب و اتصالات برد با قفل درب بررسی شود و در صورت خرابی قطعه مورد نظر تعمیر یا تعویض شود .

رفع ارور F18 لباسشویی ایندزیت

زمانیکه ارور F18 لباسشویی ایندزیت یا چراغ چشمکزن 3 روشن شود نشان دهنده مشکلی پیچیده است که حتما باید توسط تکنسین های ماهر بررسی و رفع شود .

با مشاهده ارور F18 امکان دارد برنامه های پنل دستگاه به درستی کار نکند برای رفع این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت دستگاه را از پریز برق جدا کنید و بعد از چند دقیقه مجددا دستگاه را روشن کنید اگر مشکل برطرف نشد باید اتصالات برد و موتور و برد اصلی بررسی شود و در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض شود .

رفع ارور F19 لباسشویی ایندزیت

ارور F19 لباسشویی ایندزیت مربوط به مشکلی در خشک کن است . هنگام مشاهده این ارور ماشین لباسشویی ایندزیت امکان دارد چرخه خشک کن انجام نشود یا عملیات حین چرخه خشک کن متوقف شود .

برای رفع ارور F19 باید موتور و برد دستگاه بررسی شود . تعمیر یا تعویض برد و موتور کاری تخصصی است و باید توسط متخصصین انجام شود .

رفع ارور H20 لباسشویی ایندزیت

مشاهده ارور H20 لباسشویی ایندزیت نشان دهنده عدم آبگیری دستگاه است یا سنسور تشخیص سطح آب معیوب شده است و سطح آب ورودی دیگ را به درستی تشخیص نمیدهد و فرمان اشتباهی به برد ارسال میکند .  

برای رفع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت موارد زیر را بررسی کنید .

  • شلنگ متصل به سوئیچ فشار بررسی شود در صورت مسدود شدن مشکل را برطرف کنید .
  • امکان دارد شیر برقی معیوب شده باشد .
  • شیر ورودی آب بررسی شود امکان دارد مسدود شده باشد .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *