جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

بررسی دلایل ارور H2 ماشین لباسشویی دوو

سرویس برتر > ارور کده > ارور h2 ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع آن
ارور H2 ماشین لباسشویی دوو

علت ارور h2 ماشین لباسشویی دوو چیست؟ نحوه رفع ارور h2 لباسشویی دوو چگونه است؟ سوالاتی است که کاربران هنگام مشاهده ارور h2 لباسشویی دوو با آن روبه رو می شوند. تیم سرویس برتر در این مقاله به تمامی سوالات پاسخ خواهد داد تا بتوانید با آگاهی اقدام به رفع ارور h2 لبسشویی دوو کنید.

 ارور h2 یکی از خطاهای ماشین لباسشویی دوو است که به مشکلات سنسور دمای خشک کن اشاره دارد. ما در این مقاله تمامی قطعاتی که باعث بروز این خطا می شوند را بررسی خواهیم کرد؛ اگر می خواهید همه چیز را درباره ارور H2 بدانید با ما همراه باشید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. 

راهنمای مطالعه

معنی اخطار h2 در ماشین لباسشویی دوو چیست؟

خطاها و مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی به صورت کد دو رقمی بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. ارور h2 ماشین لباسشویی دوو معمولا به مشکلات سنسور دمای خشک کن اشاره دارد یعنی آب ماشین لباسشویی به میزان لازم گرم نمی شود.

پیشنهاد می شود با مشاهده کد خطای h2 بر روی صفحه نمایش دستگاه خود را خاموش و از پریز برق جدا کنید؛ پس از گذشت نیم ساعت مجددا دستگاه را راه اندازی کنید اگر خطا برطرف نشد به بررسی مشکل و رفع آن بپردازید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید.

5 علت اصلی ارور h2 ماشین لباسشویی دوو

  • خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی ترموستات
  • معیوب شدن اتصالات برد با هیتر
  • تجمع رسوب روی قطعات

خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی دوو

برای تمیزتر شدن و رفع لکه از روی لباس ماشین لباسشویی در اکثر مواقع از آب گرم برای شستشو استفاده می کند که کاربر می تواند دمای آب را متناسب با شستشوی مورد نظر انتخاب کند؛ هیتر یا المنت وظیفه گرم کردن آب مصرفی را دارد.

المنت در کف ماشین لباسشویی قرار دارد که با نیروی برق، گرم می شود و آب داخل دیگ را گرم می کند. در صورتیکه المنت خراب شود و آب به حد مورد نیاز گرم نشود؛ سنسور دمای آب این پیام را به برد ارسال می کند و باعث می شود ارور h2 مشاهده شود.

برای رفع ارور h2 لباسشویی دوو ناشی از خرابی المنت باید کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی دقیق قطعه، اقدام به تعمیر یا تعویض المنت کنند.

استفاده از مواد شوینده مناسب علاوه بر شست و شوی تمیزتر لباسها ، طول عمر المنت ماشین لباسشویی و قطعات دیگر را افزایش می دهد .

خرابی ترموستات ماشین لباسشویی دوو

ترموستات یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی است که وظیفه ثابت نگه داشتن دمای آب و ارسال فرمان را دارد. در صورت خرابی ترموستات دمای آب ماشین لباسشویی ثابت نمی ماند و این مشکل بصورت کد h2 نشان داده می شود که برای رفع این مشکل باید ترموستات تعویض شود.

علائم خرابی ترموستات ماشین لباسشویی موارد زیر است:

  • تایمر ثابت میماند و جلو نمی رود.
  • لباسها تمیز شسته نمی شوند.
  • آب گرم نمی شود.
  • موتور دستگاه بیش از حد داغ می شود.
  • گاها دستگاه روشن نمی شود.

معیوب شدن اتصالات برد با هیتر ماشین لباسشویی دوو

برد الکترونیکی اطلاعات را از طریق اتصالات به قطعات دیگر ارسال یا دریافت می کند اگر اتصالات برد با هر قطعه ای دچار آسیب شود امکان دارد برد آن را بصورت خطایی بر روی صفحه نمایش نشان دهد.

قطعی اتصال بین برد و المنت یا سنسور دما بصورت کد h2 نمایش داده می شود که برای رفع آن باید اتصالات برد بررسی شود و در صورت قطعی یا فرسودگی اقدام به تعمیر یا تعویض اتصالات شود.

تجمع رسوب بر روی قطعات دلیل ارور h2 ماشین لباسشویی دوو

گاهی اوقات تجمع رسوب بر روی قطعات باعث می شود ارورهایی بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید که یکی از آنها ارور h2 در ماشین لباسشویی دوو است؛ در صورت عدم توجه به این مشکل امکان دارد قطعات دیگر نیز آسیب پیدا کنند.

برای جلوگیری از تجمع رسوب بر روی قطعات باید دستگاه را به موقع جرم گیری کنید؛ می توانید با استفاده از قرص جرمکیر ماشین لباسشویی، هر 3 تا 6 ماه یکبار ( بعد از 60 بار شست و شو ) دستگاه خود را جرم گیری کنید.

خرابی برد علت ارور h2 ماشین لباسشویی دوو

برد مهم ترین قطعه در هر دستگاهی است و به عنوان مغز دستگاه شناخته می شود که تمام فعالیت های ماشین لباسشویی را مدیریت می کند؛ خرابی برد یکی از دلایل ارور h2 لباسشویی دوو است.

در صورت خرابی برد، تمامی فرایند شستشو با مشکل روبه رو می شود و برد پیام ها را به درستی دریافت نمی کند و به صورت خطایی بر روی صفحه نمایش نشان می دهد بطور مثال امکان دارد پیام سنسور دما را به درستی تحلیل نکند و به صورت کد h2 آن را نمایش دهد.

راه حل:

برای رفع ارور h2 لباسشویی دوو ناشی از خرابی برد باید برد را تعمیر یا تعویض کنید؛ تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است که باید توسط تکنسین های ماهر بررسی و رفع شود.

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی دوو

  • پنل جلویی ماشین لباسشویی کار نمی کند یا خاموش شده است.
  • حین شست و شو دستگاه خاموش شده است.
  • ماشین لباسشویی روشن نمی شود.
  •  ارور بر روی صفحه نمایش نشان داده شده است.
  • بدنه ماشین لباسشویی برق دارد.
  • ماشین لباسشویی تخلیه آب انجام نمی دهد.

برای جلوگیری از معیوب شدن برد ، حتما از محافظ برق استفاده کنید تا نوسانات برق به دستگاه آسیب نرساند و بهتر است در اوج مصرف برق از دستگاه خود استفاده نکنید.

رفع اخطار H2 در لباسشویی دوو

اخطار H2 در ماشین لباسشویی دوو به مشکلات خشک کن اشاره دارد. بررسی المنت، ترموستات و برد می تواند به رفع این مشکل کمک کند.  در صورت نیاز به تعمیرات تخصصی برای ماشین لباسشویی خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

کلیه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی سرویس برتر در تمامی نقاط تهران و کرج همراه با گارانتی 3 تا 6 ماهه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *