سرویس برتر

ارور h2 ماشین لباسشویی دوو و نحوه رفع آن

علت ارور h2 ماشین لباسشویی دوو چیست ؟ نحوه رفع ارور h2 لباسشویی دوو چیست ؟ سوالاتی است که کاربران هنگام مشاهده ارور h2 لباسشویی دوو با آن روبه رو میشوند . تیم سرویس برتر در این مقاله به تمامی سوالات پاسخ خواهد داد تا بتوانید با آگاهی اقدام به بررسی و رفع ارور h2 لبسشویی دوو کنید .

خطاها و مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی به صورت کد دو رقمی بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود که پیشنهاد میشود با مشاهده کد خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه خود را خاموش کنید و به بررسی و رفع آن بپردازید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید . ارور h2 یکی از خطاهایی است که امکان دارد در حین استفاده از ماشین لباسشویی پیش بیاید که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به آن می پردازیم .

ارور H2 ماشین لباسشویی دوو
فهرست صفحه

علت ارور h2 ماشین لباسشویی دوو

ارور h2 ماشین لباسشویی دوو مربوط به سنسور دمای خشک کن است یعنی آب ماشین لباسشویی به میزان لازم گرم نمیشود .

برای رفع ارور h2 لباسشویی دوو ، دستگاه خود را از پریز برق جدا کنید و نیم ساعت صبر کنید پس از گذشت نیم ساعت مجددا دستگاه را راه اندازی کنید اگر خطا برطرف نشد موارد زیر را بررسی کنید .

دلایل ارور h2 لباسشویی دوو
  • خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی ترموستات
  • معیوب شدن اتصالات برد با هیتر
  • تجمع رسوب روی قطعات

خرابی هیتر یا المنت ماشین لباسشویی دوو

برای تمیزتر شدن و رفع لکه از روی لباس ماشین لباسشویی در اکثر مواقع از آب گرم برای شست و شو استفاده میکند که کاربر میتواند دمای آب را متناسب با شست و شوی مورد نظر انتخاب کند . هیتر یا المنت وظیفه گرم کردن آب مصرفی را دارد .

المنت در کف ماشین لباسشویی قرار دارد که با نیروی برق گرم میشود و آب داخل دیگ را گرم میکند . در صورتیکه المنت خراب شود آب به حد مورد نیاز گرم نشود ، سنسور دمای آب این پیام را به برد ارسال میکند و باعث میشود ارور h2 مشاهده شود .

برای رفع ارور h2 لباسشویی دوو ناشی از خرابی المنت باید کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی ، اقدام به تعمیر یا تعویض المنت کنند .

استفاده از مواد شوینده مناسب علاوه بر شست و شوی تمیزتر لباسها ، طول عمر المنت ماشین لباسشویی و قطعات دیگر را افزایش می دهد .

خرابی برد علت ارور h2 ماشین لباسشویی دوو

خرابی برد یکی از دلایل ارور h2 لباسشویی دوو است . برد مهمترین قطعه در هر دستگاهی است به عنوان مغز دستگاه شناخته میشود که تمام فعالیت های ماشین لباسشویی را مدیریت میکند . 

در صورت خرابی برد تمامی فرایند شست و شو با مشکل روبه رو میشود و برد پیام ها را به درستی دریافت نکند و بصورت خطایی بر روی صفحه نمایش نشان دهد بطور مثال امکان دارد پیام سنسور دما را به درستی تحلیل نکند و به صورت کد h2 آن را نمایش دهد .

برای رفع ارور h2 لباسشویی دوو ناشی از خرابی برد باید برد را تعمیر یا تعویض کنید . تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است که باید توسط تکنسین های ماهر بررسی و رفع شود .

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

  •  کار نکردن یا خاموش شدن پنل جلویی ماشین لباسشویی
  • حین شست و شو دستگاه خاموش شده است .
  • ماشین لباسشویی روشن نمی شود .
  •  ارور بر روی صفحه نمایش نشان داده شده است .
  • بدنه ماشین لباسشویی برق دارد .
  • ماشین لباسشویی تخلیه آب انجام نمیدهد .

برای جلوگیری از معیوب شدن برد ، حتما از محافظ برق استفاده کنید تا نوسانات برق به دستگاه آسیب نرساند و بهتر است در اوج مصرف برق از دستگاه خود استفاده نکنید .

خرابی ترموستات ماشین لباسشویی دوو

ترموستات یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی است که وظیفه ثابت نگه داشتن دمای آب و ارسال فرمان را دارد . در صورت خرابی ترموستات دمای آب ماشین لباسشویی ثابت نمی ماند و این مشکل بصورت کد h2 نشان داده میشود .

علائم خرابی ترموستات ماشین لباسشویی موارد زیر است .

  • تایمر ثابت میماند و جلو نمی رود.
  • لباسها تمیز شسته نمیشوند .
  • آب گرم نمیشود .
  • موتور دستگاه بیش از حد داغ می شود .
  • گاها دستگاه روشن نمیشود .

معیوب شدن اتصالات برد با هیتر ماشین لباسشویی دوو

برد الکترونیکی اطلاعات را از طریق اتصالات به قطعات دیگر ارسال یا دریافت میکند اگر اتصالات برد با هر قطعه ای دچار آسیب شود امکان دارد برد آن را بصورت خطایی بر روی صفحه نمایش نشان دهد .

قطعی اتصال بین برد و المنت یا سنسور دما بصورت کد h2 نمایش داده میشود که برای رفع آن باید اتصالات برد بررسی شود و در صورت قطعی یا فرسودگی اقدام به تعمیر یا تعویض اتصالات شود .

برای تعمیر یا تعویض برد ماشین لباسشویی خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

تجمع رسوب بر روی قطعات دلیل ارور h2 ماشین لباسشویی دوو

گاهی اوقات تجمع رسوب بر روی قطعات باعث می شود ارورهایی بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید که یکی از آنها ارور h2 در ماشین لباسشویی دوو است . در صورت عدم توجه به این مشکل امکان دارد قطعات دیگر نیز آسیب پیدا کنند .

 برای جلوگیری از تجمع رسوب بر روی قطعات باید دستگاه را به موقع جرم گیری کنید . میتوانید با استفاده از جرم گیرهای مخصوص بین 3 تا 6 ماه یکبار ( بعد از 60 بار شست و شو ) دستگاه خود را جرم گیری کنید .

در صورت مشاهده کدهای خطای ماشین لباسشویی دوو بر روی صفحه نمایش سریعا اقدام به بررسی و رفع مشکل کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

Daewoo washer error codes

برای تعمیرات ماشین لباسشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید . کلیه خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی سرویس برتر در تمامی نقاط تهران و کرج  همراه با گارانتی 3 تا 6 ماهه انجام میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *