جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بررسی علت ارور ie ماشین لباسشویی دوو + نحوه رفع آن

سرویس برتر > ارور کده > ارور ie ماشین لباسشویی دوو
ارور IE ماشین لباسشویی دوو

معنی ارور ie ماشین لباسشویی دوو چیست؟

چگونه ارور ie را از ماشین لباسشویی دوو حذف کنیم؟

چرا علامت ie در ماشین لباسشویی دوو ظاهر شده است؟

ظاهر شدن کد خطا یا ارور برروی صفحه نمایشگر نشان دهنده فعال شدن سیستم عیب یابی خودکار لباسشویی دوو است، هر کد خطا مربوط به قسمت خاصی می‌باشد که دارای معنا و مفهوم مختص به خود است؛ ما در این صفحه تمامی دلایل بروز خطای IE ماشین لباسشویی دوو را از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

راهنمای مطالعه

معنی اخطار IE در ماشین لباسشویی دوو چیست؟

زمانی که ما یک برنامه شستشوی لباسشویی دوو را انتخاب می‌کنیم ابتدا درب دستگاه قفل و سپس لباسشویی اقدام به آبگیری می‌کند؛ دقیقا در همین موقع خطا IE برروی ماشین لباسشویی دوو ظاهر می‌شود.

این خطا به معنی عدم وجود آب در ماشین لباسشویی است؛ زمانی که ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند این خطا نمایش داده می‌شود و چرخه شستشوی لباسشویی متوقف خواهد شد. با سرویس برتر همراه باشید تا گام به گام نحوه رفع ارور IE ماشین لباسشویی دوو را بیاموزید.

علت ارور IE لباسشویی دوو Deawoo

زمانی که با این خطا در لباسشویی روبرو می‌شوید علت آن اختلال در عملکرد یکی از قسمت های زیر است:

  1. بسته بودن شیر آب ورودی
  2. مسدود شدن شیلنگ آب ورودی
  3. مسدود شدن فیلتر شیر برقی
  4. خرابی شیر برقی
  5. خرابی برد الکترونیکی
  6. خرابی تایمر در مدل های قدیمی

برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو و رفع این ارور طبق مراحل زیر قسمت های زیر را بررسی کنید.

دلیل اول ارور IE لباسشویی دوو (بسته بودن شیر آب ورودی)

اولین علت بروز اخطار ie در ماشین لباسشویی دوو، بسته بودن شیر آب ورودی است؛ در بسیاری از مواقع ممکن است در اثر سهل‌انگاری، شیر آب توسط افراد خانواده بسته شده باشد.

جالب است بدانید در بیش از 70% مواقع علت ارور ie ماشین لباسشویی دوو بسته بودن شیر آب است.

راه حل:

به سراغ شیر آب بروید و از باز بودن آن مطمئن شوید.

دلیل دوم اخطار Ie در ماشین لباسشویی دوو (مسدود شدن شیلنگ آب)

در بسیاری از مواقع در اثر لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی، شیلنگ آب در پشت لباسشویی دچار تاخوردگی و مسدود شدن می شود.

راه حل:

برای رفع ارور ie لباسشویی دوو، لباسشویی را از جای خود خارج کنید و شیلنگ آن را با دقت بررسی کنید. چنانچه شلنگ دچار تاخوردگی شده بود آنرا برطرف کنید در غیر اینصورت به سراغ مراحل بعدی بروید.

معیوب شدن فیلتر توری شیر برقی

در مسیر ورودی آب به شیر برقی یک توری جهت جلوگیری از ذرات درشت به درون ماشین لباسشویی تعبیه شده است؛ ممکن اثر در اثر وجود املاح و ذرات درشت، این توری مسدود شده باشد.

راه حل:

توری را به راحتی توسط یک پیچ گوشتی دو‌سو از جای خود خارج کنید و آن را در زیر شیر آب با یک فرچه یا مسواک تمیز کنید.

خرابی شیر برقی دلیل ارور IE ماشین لباسشوی دوو

در مرحله چهارم به سراغ شیر برقی می‌رویم؛ شیر برقی وظیفه باز و بسته کردن مسیر آب برای آبگیری ماشین لباسشویی در قسمت های مختلف شستشو را برعهده دارد. ممکن است در اثر نوسان برق، اتصال کوتاه و آب‌خوردگی شیر برقی لباسشویی سوخته باشد.

راه حل:

برای رفع این خطای ماشین لباسشویی دوو باید قطعه شیر‌برقی تعویض شود؛ برای تعمیر ماشین لباسشویی و تعویض شیر برقی می‌توانید با یکی از شعب ما تماس بگیرید.

خرابی برد الکترونیکی آخرین دلیل ارور IE لباسشویی دوو

تمامی دستورها و فرمان های کار‌کرد قطعات توسط برد الکترونیکی صادر می‌شود؛ یکی از نشانه های خرابی برد عدم ارسال دستور جهت کار کرد قطعات است.

ممکن است برد در اثر نوسان برق یا خرابی قطعات الکترونیکی نتواند ولتاژ مناسب جهت کار کرد شیر برقی و باز و بسته شدن مسیر آب ارسال کند؛ چنانچه تمامی موارد بالا مورد بررسی قرار گرفت و از سالم بودن آن ها مطمئن شدید احتمالا برد الکترونیکی لباسشویی شما معیوب شده است.

راه حل:
برای رفع این خطا باید برد الکترونیکی توسط مهندسین الکترونیک تعمیر یا در صورت سوختگی کامل اقدام به تعویض آن شود؛ برای تعمیر برد لباسشویی می توانید با یکی از شعب ما در تهران تماس بگیرید.

علت و نحوه رفع ارور IE لباسشویی دوو

علامت ie در ماشین لباسشویی دوو نشان‌دهنده مشکل در آبگیری دستگاه و فعال شدن سیستم عیب‌یابی خودکار است. برای رفع این مشکل، بررسی فیلتر، شلنگ آب ورودی، شیر‌برقی و برد الکترونیکی ضروری است و توصیه می شود رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کنید.

تیم سرویس برتر آماده خدمات رسانی تعمیر لباسشویی دوو در تهران و کرج همراه با گارانتی 3 تا 12 ماهه به شما همراهان عزیز است. جهت ثبت درخواست تعمیرات و رفع ارورهای لباسشویی دوو کافیست همین حالا با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم ثبت آنلاین

برای ثبت درخواست سرویس، تعمیرات و مشاوره خدمات کافی فرم زیر را پر کنید یا با شماره 67549-021 تماس بگیرید.