جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

معنی Mix در ماشین لباسشویی چیست ؟

معنی mix در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی های جدید تنظیمات زیادی برای شست و شو ارائه داده اند که یکی از آنها حالت Mix در لباسشویی است . آیا نمی دانید معنی Mix در ماشین لباسشویی چیست ؟

تعداد محدودی از مردم کاربرد چرخه های متفاوت ماشین لباسشویی را می دانند . برای شست و شوی بهتر و افزایش طول عمر لباس باید کارایی هر چرخه را بدانید .

مرکز تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی سرویس برتر در این مقاله نکاتی درباره چرخه Mix در لباسشویی را ارائه کرده است تا بدانید چگونه و چه زمانی می توانید از این حالت برای شست و شو استفاده کنید . با ما همراه باشید تا با معنی Mix در ماشین لباسشویی آشنا شوید .

 

چرخه Mix در لباسشویی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و مناسب برای لباسهای مخلوط است البته امکان مخلوط شدن رنگهای لباس در هم وجود دارد .

فهرست صفحه

معنی Mix در ماشین لباسشویی

برای افزایش طول عمر لباس باید چرخه های متفاوت را بشناسید و از چرخه شست و شوی مناسب Proper washing cycle استفاده کنید .

معنی Mix در ماشین لباسشویی ، شست و شوی لباسهای مخلوط است . همانطور که از اسم آن پیدا است از حالت Mix در لباسشویی برای شست و شوی لباسهای مخلوط در یک چرخه استفاده میشود و به شما اجازه میدهد تا بدون نگرانی درباره دوام لباستان از این چرخه استفاده کنید .

حالت Mix در لباسشویی از آب گرم با دمای 86 تا 104 درجه فارنهایت یا 30 تا 40 درجه سانتی گراد و چرخش دیگ روی سریع ترین دور استفاده می کند . این چرخه ترکیبی برای شست و شوی پارچه های با دوام مانند پنبه ، جین ، کتان و پلی استر کاربردی است و برای شست و شوی پارچه های ظریف مثل ابریشم ، پشم ، پرده های حریر و … به هیچ عنوان از حالت Mix در لباسشویی استفاده نکنید زیرا به دلیل استفاده از چرخش سریع برای شست و شو به پارچه های ظریف آسیب میرساند .

این نکته را فراموش نکنید برای جلوگیری از مخلوط شدن رنگ ها در هم ، لباسهای سفید و رنگی را از هم جدا کنید .

قبل از شست و شوی لباس برچسب مراقبت روی لباس را مطالعه کنید تا با روش شست و شو و خشک کردن لباستان آشنا شوید.

مزایای استفاده از برنامه Mix در لباسشویی

تا اینجا با معنی Mix در ماشین لباسشویی آشنا شده اید . همانطور که در بالا برای شما توضیح داده ایم حالت Mix در لباسشویی برای شست و شوی لباسهای متفاوت استفاده میشود و اما چرا از این چرخه برای شست و شوی لباستان استفاده کنید .

مزایای استفاده از برنامه Mix در لباسشویی

  • مهمترین مزیت استفاده از چرخه Mix در لباسشویی صرفه جویی در زمان است . با استفاده از این برنامه می توانید در یک چرخه لباسهای متفاوت را بطور همزمان بشویید .
  • شست و شوی لباسهای متفاوت در چرخه های متفاوت به میزان زیادی در هزینه برق مصرفی شما تاثیرگذار است . برنامه Mix در لباسشویی برای شست و شوی اکثر لباسها استفاده می شود و دیگر نیاز نیست از چرخه های متعددی برای شست و شوی لباسهای متفاوت استفاده کنید و این ویژگی باعث میشود در مصرف انرژی صرفه جویی کنید .
  • با انتخاب چرخه Mix در لباسشویی نیازی به تنظیمات دستی ندارید . چرخه mix در لباسشویی بطور اتوماتیک دور چرخش و دمای متناسب را برای شست و شوی لباسهای مخلوط تنظیم میکند .

معایب استفاده از برنامه Mix در لباسشویی

استفاده از دکمه Mix در لباسشویی گزینه بسیار خوبی برای شست و شوی همزمان لباسهای متفاوت است اما معایبی هم دارد که بهتر است قبل از استفاده از این چرخه با آن آشنا شوید .

معایب استفاده از برنامه Mix در لباسشویی

  • لباس ها دارای کیفیت های متفاوتی هستند برخی از لباسها مقاوم در برابر دمای بالا نیستند یا برخی از پارچه های نخی به علت دور چرخش سریع این چرخه ، امکان گره خوردن و پارگی دارند . استفاده مداوم از حالت Mix لباسشویی توصیه نمیشود .
  • با استفاده از این چرخه احتمال مخلوط شدن رنگ لباسها وجود دارد . به هیچ عنوان لباس رنگی و سفید را بطور همزمان در لباسشویی قرار ندهید .

روش استفاده از چرخه Mix در لباسشویی

برای استفاده از حالت Mix در لباسشویی باید نکاتی را رعایت کنید تا کیفیت شست و شو را بالا ببرید و از آسیب دیدن لباسها جاوگیری کنید .

برای شست و شوی لباسهای مخلوط با چرخه Mix در لباسشویی به ترتیب زیر عمل کنید .

  1. پارچه های ظریف و حساس را جدا کنید و پارچه های رنگی را مرتب کنید .
  2. لباسهایتان را در ماشین لباسشویی قرار دهید . از بارگذاری بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی بپرهیزید .
  3. حالت Mix در لباسشویی را انتخاب کنید تا مراحل شست و شو شروع شود .
  4. پس از اتمام چرخه شست و شو لباسها را در سریعترین زمان از ماشین لباسشویی خارج کنید .

برنامه شست و شوی لباسهای مخلوط در لباسشویی

برنامه شست و شوی لباسهای مخلوط در اکثر مدل ها گزینه Mix در لباسشویی است در برخی از مدل ها متفاوت است که برای پیدا کردن گزینه شست و شوی لباسهای مخلوط به کنترل پنل ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید تا ببینید دستگاه شما قابلیت شست و شوی لباسهای مخلوط را دارد یا خیر .

امکان دارد بصورت یکی از گزینه های زیر روی کنترل پنل مشاهده شود .

  1. Mixed
  2. Mixed Load
  3. Mixed Fabric
  4. Mixed Synthetic

توجه کنید که چرخه Easy care را با چرخه Mix در لباسشویی اشتباه نگیرید این دو چرخه کاملا با هم متفاوت هستند که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد .

تفاوت چرخه Mix و Easy care در لباسشویی

چرخه Easy care برای لباسهایی با پارچه های مصنوعی که پس از شست و شو نیازی به اتو ندارد و کثیفی زیادی ندارند استفاده میشود در صورتیکه چرخه Mix برای لباسهای بسیار کثیف کاربردی است .

چرخه Easy care بر خلاف چرخه Mix برای شست و شو از چرخش با سرعت آهسته استفاده می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *