سرویس برتر

آموزش عیب یابی اسپرسو ساز

خرابی و مشکلات اسپرسو ساز و قهوه ساز اغلب به علت استفاده نادرست و عدم توجه به سرویس اسپرسو ساز در دستگاه نمایان میشود ، ما در این مقاله قصد داریم به آموزش عیب یابی اسپرسو ساز و قهوه سازهای خانگی و صنعتی بپردازیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و چنانچه سوالی دارید در قسمت دیدگاه ها با کارشناسان ما در میان بگذارید .

عیب یابی اسپرسو ساز و قهوه ساز  در اکثر برند ها به یک شکل میباشد از آنجایی که ساخت و طراحی این دستگاه ها یکسان میباشد و فقط در موارد خاص و جزئی با هم متفاوت میباشند میتوانید با مطالعه این مطلب میتوان آموزش عیب یابی اسپرسو ساز های : نوا ، دلونگی ، فوما ، فلر ، بوش ، زیگما ، دلمونتی ، مباشی ، گاستروبک  و 10 ها برند دیگر بیاموزید .

آموزش عیب یابی اسپرسو ساز

معرفی 10 مشکل برای شروع آموزش عیب یابی اسپرسو ساز و قهوه ساز

اسپرسو و قهوه ساز تنها در شیر بخار و فوم ساز با یکدیگر تفاوت دارند و سایر قسمت های آنها با یکدیگر کاملا مشابه میباشند .

  • روشن نشدن اسپرسو و قهوه ساز
  • گرم نشدن آب در اسپرسو و قهوه ساز
  • ضعیف یا قوی بودن فشار عصاره خروجی از دستگاه
  • رقیق یا غلیظ بودن عصاره اسپرسو و قهوه ساز
  • نشتی آب و بخار از کناره های دستگاه
  • خارج نشدن بخار از نازل بخار
  • خارج شدن آب بجای بخار از نازل فوم ساز
  • تلخ بودن عصاره قهوه خروجی از دستگاه
  • صدای زیاد و بیش از اندازه در هنگام کار کرد دستگاه
  • کار نکردن دکمه یا تا چ دستگاه

مراحل عیب یابی اسپرسو ساز و قهوه ساز

  • 1
    روشن کردن و شروع بکار دستگاه

  • 2
    تشخیص محدوده مشکل با توجه به علائم و نشانه ها

  • 3
    باز کردن دستگاه و تست قطعات

  • 4
    تامین قطعات برای جایگزینی قطعات معیوب

  • 5
    جایگزینی و تست مجدد دستگاه

در ادامه در رابطه با هرکدام از مشکلات ، علائم خرابی قسمت ها و قطعات مختلف ، نحوه تست و آموزش عیب یابی اسپرسو ساز و قهوه ساز اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار میدهیم ، با تعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی سرویس برتر همراه باشید .

عیب یابی روشن نشدن اسپرسو و قهوه ساز های خانگی

زمانی که میخواهید از دستگاه اسپرسو ساز یا قهوه ساز خود استفاده کنید ناگهان متوجه میشود که دستگاه شما روشن نمیشود ، علت روشن نشدن اسپرسو ساز و قهوه ساز چیست ؟

برای عیب یابی این مشکل دستگاه اسپرسو و قهوه ساز طبق روال زیر عمل میکنیم :

  1. دوشاخه برق : دوشاخه برق خود را چک کنید ، در بیش از 30% مواقع قطعی برق ساختمان علت روشن نشدن اسپرسو ساز و قهوه ساز است .
  2. کابل برق و اتصالات : اگر دستگاه شما دارای تبدیل 3 به 2 است انرا تعویض کنید ، همچنین از عدم وجود قطعی کابل برق مطمئن شوید .
  3. ترموستات : ترمسوتات یک نوع سنسور حساس به گرما است ، ممکن است در صورت گرمای بیش از حد ترموستات قطع شده باشد .
  4. برد الکترونیکی : چنانچه 3 مورد بالا را چک کردید و از سالم بودن آن ها مطمئن هستید حالا مشکل روشن نشدن اسپرسو و قهوه ساز شما خرابی برد الکترونیکی است ، برای تعمیرات اسپرسو ساز میتوانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند .

علت گرم نشدن آب در قهوه ساز و اسپرسو ساز

گرم نشدن آب در دستگاه اسپرسو ساز باعث خرابی عصاره گرفته شده از دستگاه ما و گاها تلخ شدن عصاره میشود ، این یک مشکل جدی است که به دلیل عدم عملکرد صحیح یکی از قسمت های زیر بوجود می آید :

  1. جرم و رسوب بیش از اندازه : این عامل باعث عدم انتقال صحیح گرما از المنت ها به مخزن آب دستگاه اسپرسو و قهوه ساز میشود
  2. سنسور و ترموستات حرارتی : معیوب بودن این قطعه سبب قطع شدن زودهنگام المنت و تشخیص نادرست دمای آب میشود ، در نتیجه آب با دمای پایین از دستگاه خارج میشود
  3. خرابی المنت : در مرحله سوم خرابی المنت باعث گرم نشدن آب و توقف روال ساخت اسپرسو و قهوه میگردد
  4. خرابی برد کنترل : ممکن است به دلایل نوسان برق یا اتصالی کوتاه برروی برد الکترونیکی ولتاژ مورد نیاز برای کار کرد المنت صادر نمیگردد .

برای عیب یابی دقیق تر اسپرسو ساز و تعمیرات دستگاه قهوه ساز بهتر است با نمایندگی ها و تعمیرگاه های مجاز اسپرسو و قهوه ساز تماس بگیرید .

عیب یابی مشکل ضعیف یا قوی بودن عصاره خروجی قهوه ساز و اسپرسو ساز

این مشکل به دلیل رابطه کاربر و استفاده نادرست از دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز نمایان میشود ، درصورت مواجهه با این مشکل به دانه های آسیاب شده قهوه دقت کنید .

  • چنانچه قهوه بیش از اندازه ریز آسیاب شده باشد ، عصاره خروجی با فشار پایین و غلظت بالا از دستگاه خارج میشود .
  • چنانچه قهوه بیش از اندازه درشت آسیاب شده باشد ، عصاره خروجی با سرعت بالا از دستگاه خارج و باصطلاح رقیق میشود .

به علت عملکرد متفاوت برند های مختلف و همچنین آسیاب های مختلف درجه آسیاب قهوه توسط رابطه کاربری و روش آزمون خطا بطور دقیق مشخص و معیین میشود ، شما میتوانید با چند بار آسیاب و عصاره گیری اندازه دقیق آسیاب بدست بیاورید .

چنانچه با تغییر سایز آسیاب قهوه مشکل دستگاه شما برطرف نشد برای عیب یابی اسپرسو و قهوه ساز به سراغ پمپ بروید .

نکته : مشکل غلیظ و رقیق بودن عصاره خروجی دقیقا به علت وجود یکی از علائم بالا در دستگاه نمایان میشود .

 

دلایل نشتی بخار و آبریزی از اسپرسو و قهوه ساز چیست ؟

نشتی بخار و آب از کناره های پرتا فیلتر یا از بدنه دستگاه به یکی از دلایل زیر در دستگاه های اسپرسوساز و قهوه ساز بوجود می آید :

مسدود بودن مسیر خروجی آب و بخار : ممکن است به دلیل وجود رسوبات و املاح آب و عدم سرویس دستگاه مسیر خروجی مسدود شده باشد و در اثر فشار آب یا بخار از کناره های دستگاه خارج شود .

خارج شدن اتصالات از جای خود : ممکن است به دلیل فشار بالای آب و بخار و اصطلاک اتصالات بخار و آب از یک نقطه مشخص به بیرون نشت کند .

خرابی واشر هد گروپ : برای آبندی هد گروپ و پرتا فیلتر یک واشر تعبیه شده ، چنانچه این واشر به هر دلیل پاره یا دچار پوسیدگی شده باشد ، برای عیب یابی اسپرسو ساز واشر را بطور کامل بررسی کنید .

نحوه تشخیص مشکل خارج نشدن آب از اسپرسو ساز و قهوه ساز