سرویس برتر

علت ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت و نحوه رفع آن

در اکثر مدل های لباسشویی ایندزیت دیر یا زود با ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت مواجه میشوید اما جای نگرانی نیست گاهی اوقات این مشکل به آسانی رفع میشود و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلی پیچیده است .

ماشین لباسشویی های مدرن مشکلات به وجود آمده در دستگاه را به صورت کدی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد تا بتوانید به آسانی مشکل دستگاه خود را شناسایی کنید و به رفع آن بپردازید . ماشین لباسشویی هایی که دارای صفحه نمایش نیستند پنج چراغ روی پنل دستگاه تعبیه کرده اند که با بروز هر مشکلی چراغی چشمکزن روشن میشود یا بطور همزمان چند چراغ چشمکزن روشن میشود .

برای رفع مشکل دستگاه باید با ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت آشنا باشید تا با آگاهی بتوانید اقدام به برطرف کردن آن کنید .

تیم سرویس برتر مقاله ای تهیه کرده است تا با علت ارور F11 و نحوه رفع خطای لباسشویی ایندزیت آشنا شوید .

ارور f11 لباسشویی ایندزیت

علت ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

زمانیکه ارور F11 بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود یا در لباسشویی های چراغدار ، چراغ 1 و 3 و 4 بطور همزمان روشن شود نشان دهنده مشکلی در پمپ دستگاه است که پمپاژ به درستی انجام نمیشود و آب داخل ماشین لباسشویی باقی میماند .

با ما همراه باشید تا با دلایل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت آشنا شوید .

دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

  • مسدود یا معیوب شدن شلنگ تخلیه
  • ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از دستگاه
  • مسدود شدن لوله فاضلاب
  • کثیفی فیلتر ماشین لباسشویی
  • مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه
  • خرابی سنسور سطح آب یا سوئیچ فشار
  • خرابی میکروسوئیچ درب
  • خرابی پمپ تخلیه
  • خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی
  • استفاده بیش از حد مواد شوینده یا مواد شوینده نامرغوب

مسدود یا معیوب شدن شلنگ تخلیه علت ارور F11 لباسشویی ایندزیت

شلنگ تخلیه به قسمت خروجی فاضلاب متصل است و وظیفه خروج آب کثیف از لباسشویی را دارد که گاهی اوقات توسط زباله یا پرز مسدود میشود و آب به درستی از شلنگ خارج نمیشود و به داخل دیگ بر میگردد که این مشکل بصورت ارور F11 مشاهده میشود .

برای رفع خطای F11 لباسشویی ایندزیت باید شلنگ تخلیه باز شود و با چوب یا سیم بلندی گرفتگی آن را برطرف کنید و زمانیکه آب به راحتی از شلنگ عبور کرد میتوانید آن را به ماشین لباسشویی وصل کنید .

گاهی اوقات شلنگ دچار فرسودگی یا شکستگی میشود که باید آن را تعویض کنید .

ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی

ارتفاع شلنگ تخلیه تاثیر بسزایی در تخلیه آب دارد . ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه از ماشین لباسشویی یکی از دلایل عدم تخلیه دستگاه و نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت است .

شلنگ تخلیه نیازمند زانویی است که ارتفاع آن نه کم باشد نه زیاد . ارتفاع کم زانویی میتواند باعث نشتی آب و تخلیه نامناسب شود و ارتفاع زیاد زانویی باعث برگشت آب به داخل دیگ میشود .

 ارتفاع مناسب شلنگ تخلیه برای عملکرد مناسب ماشین لباسشویی 60 سانتی متر تا 1 متر است . برای اینکه عملکرد تخلیه دستگاه با مشکل روبه رو نشود بهتر است طول شلنگ تخلیه بیشتر از 3.5 متر نباشد .

مسدود شدن لوله فاضلاب

یکی از اصلی ترین دلایل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت مسدود شدن لوله فاضلاب است . گاهی اوقات تجمع املاح داخل آب باعث گرفتگی لوله فاضلاب میشود و مسیر تخلیه مسدود میشود که باعث مشود تخلیه به درستی انجام نشود . برای رفع این مشکل بهتر است از تاسیسات کمک بگیرید تا جهت رفع انسداد لوله فاضلاب اقدام کنند .

اگر این مشکل برطرف نشود گاهی اوقات باعث سوختن یا نیم سوز شدن پمپ تخلیه میشود .

کثیفی فیلتر یکی از دلایل ارور F11 لباسشویی ایندزیت

یکی از دلایل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت کثیفی فیلتر است . برای جلوگیری از این مشکل هر 3 تا 6 ماه یکبار دستگاه خود را جرم گیری کنید و فیلتر را تمیز کنید .

برای تمیز کردن فیلتر خروجی به ترتیب زیر عمل کنید .

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید .
  • ظرفی زیر دریچه ای که در پایین ماشین لباسشویی تعبیه شده است قرار دهید تا فرش یا زمین خیس نشود .
  • شیرهای ورودی آب را ببندید .
  • دریچه را باز کنید و اجازه دهید تمام آب در ظرف خالی شود .
  • سپس فیلتر را در جهت خلاف عقربه های جهت بچرخانید و فیلتر را خارج کنید و آن را تمیز کنید . در صورت نیاز میتوانید فیلتر را تعویض کنید .

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه دلیل ارور F11 لباسشویی ایندزیت

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه یکی از دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت ( Error F11 in the washing machine indesit ) است .

هنگام تخلیه آب امکان دارد اشیاءای مانند سکه ، دستمال یا دکمه لباس مسیر فیلتر را ببندد و اجازه خروج آب را ندهد . برای رفع خطای F11 لباسشویی ایندزیت در اثر مسدود شدن فیلتر ، باید فیلتر را باز کنید و آن را تمیز کنید و به همان صورت در جایش نصب کنید .

قبل از باز کردن فیلتر اب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید .

خرابی سنسور سطح آب

خرابی سنسور سطح آب یکی از دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت است . بعد از رسیدن آب به سطح مجاز ، آبگیری متوقف میشود و این عمل توسط سویئچ فشار انجام میشود .

با خرابی سنسور سطح آب یا آب وارد ماشین لباسشویی نمیشود یا آبگیری بطور کامل انجام نمیشود که برای رفع این مشکل باید این قطعه تعویض شود . برای تعمیر ماشین لباسشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر ما جهت رفع مشکل دستگاه شما اقدام کنند .

خرابی میکروسوئیچ درب یکی از دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت

یکی از دلایل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت خرابی میکروسوئیچ درب است . گاهی اوقات بسته نشدن درب ماشین لباسشویی باعث میشود فرمان تخلیه صادر نشود و پمپ تخلیه کار نکند .

برای رفع خطای F11 لباسشویی ایندزیت به دلیل خرابی میکروسویئچ باید قطعه میکروسوئیچ تعویض شود .

خرابی پمپ تخلیه دلیل اصلی خطای F11 لباسشویی ایندزیت

خرابی پمپ تخلیه یکی از مهم ترین دلایل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت است . برای رفع خطای F11 لباسشویی ایندزیت پمپ تخلیه را بررسی کنید اگر مسدود شده است آن را رفع کنید اگر پمپ تخلیه دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده است باید آن را تعویض کنید .

خرابی برد الکترونیکی علت خطای F11 لباسشویی ایندزیت

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که وظیفه مدیریت قطعات دیگر را دارد و خرابی این قطعه عملکرد تمامی قطعات را معیوب میکند و میتواند دلیل نمایش ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت باشد .
تعویض یا تعمیر برد کاری تخصصی است و حتما باید توسط متخصصین انجام شود .
برای تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا تکنسین های ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند .
استفاده مواد شوینده بیش از حد دلیل ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت
گاهی تصور اشتباه اینکه مصرف مواد شوینده زیاد لباسها را تمیزتر میکند باعث میشود به ماشین لباسشویی آسیب وارد شود و پمپ تخلیه ماشین لباسشویی کار نکند .
استفاده بیش از حد مواد شوینده یا استفاده از ماشین لباسشویی نامرغوب باعث میشود کف زیادی تولید شود و دستگاه با مشکل روبه رو شود و ارور F11 ماشین لباسشویی ایندزیت مشاده شود .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید