سرویس برتر

ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن

ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند به دلایل مختلفی بر روی صفحه نمایش نشان داده شود . تیم سرویس برتر مقاله ای برای شما تهیه کرده است تا با علت بروز ارور 4E لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن آشنا شوید .

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم منزل است که گاهی اوقات دچار مشکلاتی می شود که نگران کننده به نظر میرسد . ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ نشان دهنده بروز مشکلات در آبگیری دستگاه است . یعنی در مدت زمان مشخص آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود .

در ماشین لباسشویی سالم در هر دو دقیقه آب با سرعت 100 هرتز وارد ماشین لباسشویی میشود . در 10 دقیقه سطح آب باید به سطح مورد نظر برسد در غیر اینصورت  ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ مشاهده میشود .

ماشین لباسشویی های امروزی ، مشکلات در دستگاه را بصورت کدی بر روی صفحه نمایش نشان می دهند که برخی از این ارورها با انجام دادن نکاتی به آسانی توسط خودتان قابل برطرف کردن است اما برخی ارورها نشان دهنده مشکلاتی در دستگاه است که بهتر است توسط تکنسین بررسی و رفع شود و بهتر است سریعا اقدام به تعمیر آن کنید زیرا امکان دارد قطعات دیگر هم دچار آسیب شوند .

دلایل ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ

  • بسته بودن شیر آب
  • مسدود شدن جاپودری
  • مشکل سیم کشی و اتصالات
  • معیوب شدن شلنگ ورودی آب 
  • مسدود شدن فیلتر شبکه ای آب
  • خرابی برد
  • معیوب شدن شیر برقی
فهرست صفحه

بسته بودن شیر آب یکی از دلایل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

یکی از ساده ترین دلایل ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ ، نیمه باز بودن یا بسته بودن شیر آب است که آب نمی تواند وارد دستگاه شود یا به آرامی وارد دستگاه می شود .

این مشکل را خودتان به آسانی میتوانید بررسی و رفع کنید . برای مطمئن شدن از بروز این مشکل شیر ورودی آب را بررسی کنید و از بسته نبودن شیر اطمینان حاصل کنید . اگر مشکلی در شیر آب وجود نداشت موارد دیگر را به ترتیب بررسی کنید .

 

مسدود شدن جاپودری

گاهی اوقات مانعی جاپودری یا مسیر جاپودری به دیگ را مسدود میکند که باعث ارور E4 ماشین لباسشویی سامسونگ میشود . برای رفع این مشکل ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید جا پودری را تمیز کنید و در جای خود قرار دهید .

خرطومی جاپودری را بررسی کنید اگر دچار گرفتگی یا فرسودگی شده است آن را برطرف یا تعویض کنید . اگر همچنان ارور نمایش داده شد موارد دیگر را بررسی کنید .

مشکل سیم کشی و اتصالات

یکی از دلایل نمایش ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ معیوب شدن اتصالات و سیم کشی است .

برای رفع ارور 4e لباسشویی سامسونگ تمامی اتصالات را بررسی کنید که در جای خود قرار دارند و شل نشده اند و دچار پارگی یا فرسودگی نشده باشند .

گاهی اوقات امکان دارد با مرور زمان اتصالات و سیم کشی های قسمت های مختلف دستگاه معیوب شود . اتصالات شیر برقی را بررسی کنید اگر سیم کشی های شیر برقی معیوب شده باشند باید آنها را تعویض کنید .

 

معیوب شدن شلنگ ورودی آب

شلنگ ورودی آب وظیفه انتقال آب از شیر ورودی به ماشین لباسشویی را دارد که اگر معیوب یا مسدود شود نمیتواند آب را به ماشین لباسشویی انتقال دهد که این مشکل علت ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ است .

برای رفع ارور 4e لباسشویی سامسونگ شلنگ ورودی را بررسی کنید که مسیر آن مسدود نشده باشد و اگر دچار پارگی شده است باید آن را تعویض کنید .

مسدود شدن فیلتر شبکه آب ماشین لباسشویی یکی از دلایل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

مسدود شدن فیلتر شبکه ای آب ، مجرای عبور آب را مسدود می کند و میتواند دلیل مشاهده ارور 4E در ماشین لباسشویی سامسونگ باشد .

برای تمیز کردن فیلتر شبکه ای لوله آب ابتدا شیر آب ورودی را ببندید و لوله تغذیه آب پشت ماشین لباسشویی را باز کنید و با انبر فیلتر شبکه ای که در پشت دستگاه قرار دارد را جدا کنید و آن را تمیز کنید بعد از تمیز کردن آن را در جای خود قرار دهید و لوله تغذیه آب را به شکل اول در جای خود وصل کنید .

برای جلوگیری از این مشکلات باید سالی یک بار فیلتر شبکه ای ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا از بروز مشکلات جدی تر با هزینه های زیاد جلوگیری کنید .

خرابی برد ماشین لباسشویی یکی از دلایل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

برد یکی از اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی است که فرمان های مختلف را به قطعات دیگر ارسال می کند .

اگر این قطعه خراب شود فرمانی به شیر برقی ارسال نمی شود و آب مورد نیاز وارد دستگاه نمی شود که به خاطر عدم آبگیری دستگاه ، ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ را مشاهده میکنید.

برای برطرف کردن این مشکل باید برد دستگاه تعمیر یا تعویض شود که کاری بسیار تخصصی است و باید آن را به متخصصین بسپارسد . برای تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ خود کافی است با ما تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان متخصصین ما جهت بررسی و رفع مشکل دستگاه شما اقدام نمایند .

معیوب شدن شیر برقی دلیل ارور 4e لباسشویی سامسونگ

شیر برقی یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی است که وظیفه ورود آب مورد نیاز دستگاه را برعهده دارد و ورود آب مورد نیاز دستگاه را با ایجاد سدی کنترل می کند .

اگر این قطعه خراب شود سد مورد نظر از مسیر آب برداشته نمیشود و آب مورد نیاز نمیتواند وارد ماشین لباسشویی شود به همین خاطر ارور 4E ماشین لباسشویی سامسونگ نمایش داده میشود .

اگر شیر برقی معیوب شود شیر ورودی آب در زمان مورد نظر باز نمی شود تا آب وارد دستگاه شود . در این صورت شیر برقی نیاز به تعویض دارد . عمر مفید شیر برقی 5 الی 6 سال است که پس از این مدت نیاز به سرویس تا تعویض دارد .

برای تعمیر ماشین لباسشویی کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا درخواست شما ثبت شود و متخصصین ما در کوتاهترین زمان برای تعمیر دستگاه شما حضور پیدا کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *