سرویس برتر

علت ارور 5E یخچال سامسونگ و نحوه رفع آن

ارور 5E یخچال سامسونگ نشان دهنده نقضی در سنسور دیفراست یا همان سنسور یخ زدایی است . در یخچال فریزرهای قدیمی وجود برفک در فریزر کاملا طبیعی بوده اما در یخچال فریزرهای امروزی نشان دهنده مشکلی است که این مشکل به صورت کدی بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود .

یخچال فریزرهای امروزی به گونه ای طراحی شده اند که برفک ها بطور اتوماتیک آب شده و از این آب برای خنک سازی موتور استفاده میشود . تجمع برفک در یخچال فریزرهای امروزی نشان دهنده مشکلی است که بصورت ارور E5 یخچال سامسونگ نمایش داده میشود . 

تیم سرویس برتر مقاله ای تهیه کرده است تا با علت ارور 5E یخچال سامسونگ آشنا شوید و بتوانید با آگاهی اقدام به رفع این مشکل کنید .

ارور 5e یخچال سامسونگ
فهرست صفحه

علت ارور 5E یخچال سامسونگ

با مشاهده ارور E5 یخچال سامسونگ قبل از اینکه با تکنسین تماس بگیرید یخچال را از پریز برق جدا کنید 10 الی 20 دقیقه صبر کنید سپس یخچال را روشن کنید اگر همچنان ارور 5E یخچال سامسونگ Samsung refrigerator error 5E مشاهده شد بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا به علت ارور 5E یخچال سامسونگ بپردازند و اقدام به رفع آن کنند .

قطعات زیر با همکاری هم عملیات برفک زدایی یخچال را انجام میدهند که در صورت خرابی هر کدام از این قطعه ها عملیات یخ زدایی به درستی انجام نمیشود و ارور 5E یخچال سامسونگ مشاهده میشود .

  • سنسور دیفراست
  • ترموفیوز
  • المنت یا هیتر
  • برد الکترونیکی

در صورت مشاهده ارور 5E یخچال سامسونگ بهتر است از دستگاه خود استفاده نکنید و سریعا جهت رفع این مشکل اقدام به تعمیر ساید بای ساید سامسونگ خود کنید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید . 

معیوب شدن سنسور دیفراست یا ترمودیسک

فعالیت سنسور دیفراست به تغییرات دما وابسته است . در یخچال اواپراتورهایی وجود دارد که هوای گرم داخل یخچال را به هوای سرد تبدیل میکند که این عملیات رطوبتی تولید میکند که این رطوبت در نهایت به برفک تبدیل میشود .

سنسور دیفراست به گونه ای حس گر دما است و در اینجا وارد عمل میشود و زمانیکه برفک یخچال زیاد شود پیامی به برد ارسال میکند و برد المنت را روشن میکند تا برفک ها ذوب شوند .

سنسور دیفراست قطعه ای است که مانند کلیدی وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق المنت را بر عهده دارد .

در صورت خرابی سنسور دیفراست پیامی به برد ارسال نمیشود و عملیات یخ زدایی انجام نمیشود که بصورت ارور E5 یخچال سامسونگ نمایش داده میشود .

معیوب شدن اتصالات سنسور دیفراست و برد

قطعی یا فرسودگی اتصالات سنسور دیفراست و برد یکی از دلایل نمایش ارور 5E یخچال سامسونگ است .

برای رفع ارور 5E بعد از بررسی سنسور دیفراست حتما سیم ها و کانکتورهای سنسور و برد را بررسی کنید امکان دارد دچار قطعی یا فرسودگی شده باشد . در صورت معیوب اتصالات اقدام به تعویض اتصالات کنید .

خرابی ترموفیوز علت ارور 5E یخچال سامسونگ

ترموفیوز سنسور حرارتی است که در یخچال های بدون برفک تعبیه شده است .

ترموفیوز کنار المنت قرار دارد و وظیفه کنترل دمای المنت را دارد و از گرم شدن بیش از حد المنت و آتش سوزی جلوگیری میکند .

ترموفیوز زمانیکه دما به 72 تا 82 درجه سانتی گراد برسد فعال میشود تا از آتش سوزی جلوگیری کند .

اگر این قطعه بسوزد برای حفظ ایمنی جریان برق را از خود عبور نمی دهد و المنت روشن نمیشود که عملیات یخ زدایی را انجام دهد به همین دلیل یخچال برفک میزند و به شکل ارور 5E یخچال سامسونگ نمایش داده میشود .

خرابی المنت علت ارور 5E یخچال سامسونگ

یکی از دلایل وجود برفک در یخچال و مشاهده ارور 5E یخچال سامسونگ ، کار نکردن المنت است .

المنت در کنار اواپراتور یخچال قرار دارد و وظیفه آب کردن برفک ها را دارد . اگر این قطعه دچار خرابی شود قابل تعمیر نیست و حتما باید اقدام به تعویض این قطعه کنید و هنگام تعویض المنت حتما ترموفیوز هم بررسی شود زیرا در برخی از مدل ها با سوختن المنت ترموفیوز هم میسوزد .

برای ثبت خدمات تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ماهر ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند .

خرابی برد الکترونیکی علت ارور 5E یخچال سامسونگ

برد الکترونیکی مغز دستگاه است که تمام فرمان ها را کنترل و مدیریت می کند و خرابی این قطعه باعث میشود عملکرد تمامی قطعات با مشکل رو به رو شود .

زمانیکه اواپراتور یخچال برفک میزند سنسور دیفراست این پیام را به برد ارسال می کند و برد پیام روشن شدن المنت را ارسال میکند تا المنت شروع به یخ زدایی کند . اگر قسمتی از برد دچار مشکل شود یا برد بسوزد عملکرد قطعات دیگر دچار مشکل میشود و باعث میشود یخ زدایی انجام نشود و ارور 5E یخچال سامسونگ مشاهده شود .

 

نحوه ریست کردن یخچال جهت رفع ارور 5E

برای ریست کردن یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ کافی است کلید های Power Cool و Power freeze را همزمان به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا صفحه نمایش خاموش شود .

امکان دارد با ریست کردن دستگاه دیگر ارور E5 یخچال سامسونگ مشاهد نشود اما این به معنای برطرف شدن مشکل نیست فقط مشکل بطور موقت برطرف شده است و ممکن است بعد از گذشت چند روز مجددا ارور 5E را مشاهده کنید پس بهتر است برای بررسی و رفع مشکل ارور E5 یخچال سامسونگ با متخصصین تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *