سرویس برتر

علت ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ و نحوه رفع آن

ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از خطاهای بسیار مهم این دستگاه است که نشان دهنده داغ شدن بیش از اندازه آب داخل دستگاه است.

ماشین ظرفشویی سامسونگ مانند سایر لوازم برقی دیگر با مرور زمان دچار مشکلاتی میشود که آنها را بصورت کد خطا بر روی صفحه نمایش نشان میدهد. یکی از جدی ترین کدهای خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ، ارور d13 است که به محض مواجه شدن با این ارور باید اقدام به رفع آن کنید. عدم توجه به رفع این خطا، باعث میشود تا قطعات دیگر نیز آسیب ببینند.

 برای آشنایی با علت کد خطای d13 ظرفشویی سامسونگ و طریقه رفع این خطا با سرویس برتر همراه باشید.

ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ
فهرست صفحه

ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست ؟

گاهی اوقات آب داخل ماشین ظرفشویی بیش از اندازه داغ میشود به همین خاطر ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود تا این مشکل را به شما اطلاع بدهد.

عدم توجه به رفع این مشکل علاوه بر آسیب رساندن به ظروف، به قطعات دیگر دستگاه نیز آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. بنابراین با مشاهده ارور d13 بهتر است سریعا اقدام به بررسی و رفع این مشکل کنید .

دلایل ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

  • انتخاب برنامه شست و شوی اشتباه
  • قطعی اتصالات الکتریکی
  • خرابی ترمیستور ماشین ظرفشویی
  • معیوب شدن المنت
  • خرابی برد الکترونیکی

تنظیمات اشتباه دلیل نمایش ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

تنظیمات نادرست ماشین ظرفشویی یا انتخاب برنامه شست و شوی اشتباه یکی از دلایل داغ شدن آب داخل ظرفشویی است.

در اکثر مدل های ماشین ظرفشویی گزینه ای برای انتخاب دمای آب وجود دارد. دمای مناسب بین 45 تا 65 درجه سانتی گراد است که اگر دما را بیش از حد بالا انتخاب کنید آب خیلی گرم میشود و این مشکل میتواند علت نمایش ارور d13 ظرفشویی سامسونگ باشد.

برای اطلاع از دمای مناسب برای شست و شوی ظروف حتما به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ مراجعه کنید .

قطعی اتصالات الکتریکی علت ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

قطع شدت اتصالات داخلی مخصوصا اتصالات بین برد و قطعات دیگر یکی از اصلی ترین دلایل ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ است.

با قطع شدن اتصال بین برد و المنت، فرمان خاموش شدن المنت صادر نمیشود یا با قطع شدن اتصال بین برد و سنسور حرارتی، پیامی بابت رسیدن دما به حد مجاز از سنسور حرارتی به برد صادر نمیشود و این مشکل باعث داغ شدن بیش از حد آب میشود .

برای رفع این مشکل باید تمامی اتصالات چک شود و در صورت قطعی یا فرسودگی تعویض شوند جهت استفاده از خدمات تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید.

خرابی ترمیستور یکی از دلایل ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

ترمیستور قطعه الکترونیکی است که وظیفه کنترل دما و جلوگیری از داغ شدن بیش از اندازه آب در ماشین ظرفشویی را برعهده دارد.

ترمیستور می تواند دمای آب را بطور اتوماتیک تنظیم کند بطور مثال ماشین ظرفشویی برای شست و شوی بهتر ظروف نیازمند آب داغ است. زمانیکه دمای آب پایین باشد ترمیستور فرمان شروع عملیات گرمایش آب را صادر میکند و زمانیکه آب بیش از اندازه داغ است فرمان قطع عملیات گرمایش آب را به برد صادر میکند .

در صورت خرابی این قطعه آب داخل دستگاه بیش از حد داغ میشود و باعث میشود ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ مشاهده شود که برای رفع این مشکل باید قطعه مورد نظر تعویض شود .

خرابی المنت علت ارور d13 ظرفشویی سامسونگ

خرابی هیتر المنت یکی از دلایل داغ شدن آب و نمایش ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ است.

المنت وظیفه داغ کردن آب در حین شست و شو را برعهده دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود باعث میشود دمای آب بیش از اندازه بالا یا پایین باشد.

برای رفع این مشکل باید المنت را با اهم متر چک کنید اگر مدار المنت قطع باشد المنت خراب است و اگر مقاومت بالایی را نشان بدهد نشان دهنده سالم بودن المنت است. در صورت معیوب بودن قطعه المنت باید آن را تعویض کنید.

خرابی برد علت اصلی ارور d13 ماشین ظرفشویی سامسونگ

برد الکترونیکی یکی از اصلی ترین قطعات لوازم برقی است که وظیفه کنترل و مدیریت تمامی قطعات را برعهده دارد. برد دارای خازن، مقاوت، فیوز و … است که از طریق این قطعات فرمان آغاز و پایان عملیات را به قطعات دیگر صادر میکند.

اگر قسمتی از این قطعه دچار مشکل شود یا بطور کامل بسوزد عملکرد صحیح تمامی قطعات مختل میشود و می تواند باعث داغ شدن آب بیش از اندازه شود و ارور d13 ظرفشویی سامسونگ مشاهده شود.

برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی باید برد دستگاه تعمیر یا تعویض شود. از آنجاییکه تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است حتما باید توسط متخصصین انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *