سرویس برتر

ارور e1 یخچال کنوود و نحوه رفع آن

ارور e1 یخچال کنوود یکی از ارورهای یخچال فریزر کنوود است که نشان دهنده مشکلات سنسور دیفراست یا یخ زدایی است.

یخچال فریزر ها یکی از پرکاربرد ترین لوازم منزل هستند که وظیفه نگهداری از مواد غذایی را برعهده دارند . گاهی اوقات این دستگاه نیز مانند لوازم الکترونیکی دیگر با مشکلاتی مواجه میشود که آن را بصورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد تا کاربر بتواند آن را شناسایی و اقدام به رفع آن کند.

برای تعمیر یخچال کنوود ابتدا باید مشکل را بطور دقیق تشخیص دهید تا بتوانید آن را رفع کنید . برای آشنایی با علت ارور یخچال فریزر کنوود میتوانید دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کنید سپس اقدام به رفع آن کنید .

تیم سرویس برتر در این مقاله به بررسی علت ارور e1 یخچال فریزر کنوود و نحوه رفع آن پرداخته است تا کاربران با آگاهی کامل اقدام به رفع این خطا کنند .

علت ارور e1 یخچال کنوود kenwood
فهرست صفحه

علت ارور e1 یخچال کنوود

در یخچال فریزرهای بدون برفک سنسور دیفراست تعبیه شده است تا در زمان مناسب اقدام به ذوب شدن یخ و برفک کند . در صورت خرابی سنسور دیفراست دمای دستگاه کاهش پیدا میکند و یخ و برفک فریزر آب نمیشود و در نهایت این مشکل باعث آسیب رساندن به قطعات دیگر و فاسد شدن مواد غذایی میشود .

مشکل در سنسور دیفراست بصورت ارور e1 یخچال فریزر کنوود نشان داده میشود که برای رفع این ارور یخچال کنوود باید سنسور دیفراست و اتصالات آن چک شود . رفع این مشکل بسیار تخصصی است و حتما باید توسط متخصصین انجام شود .

موارد زیر میتواند دلیل نمایش ارور e1 بر روی صفحه نمایش یخچال فریزر کنوود باشد .

  1. قطعی اتصالات سنسور دیفراست با برد
  2. خرابی هیتر المنت
  3. خرابی ترموستات
  4. خرابی سنسور دیفراست
  5. خرابی برد الکترونیکی دیفراست یا برد الکترونیکی اصلی

قطعی اتصالات سنسور دیفراست با برد علت ارور e1 یخچال کنوود

گاهی اوقات با مرور زمان اتصالات و سیم کشی های داخلی یخچال فریزر دچار فرسودگی یا قطعی میشوند . اگر اتصال بین برد و سنسور دیفراست قطع شود ، این مشکل میتواند علت اصلی نمایش ارور e1 یخچال فریزر کنوود باشد .

برای رفع این مشکل تمامی اتصالات برد ،  مخصوصا اتصالات برد با سنسور ، چک شود و در صورت قطعی یا فرسودگی اقدام به تعویض آن شود . اگر در کارهای فنی مهارت ندارید حتما رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا از خطر برق گرفتگی و بروز آسیب های جدی تر به یخچال فریزر جلوگیری کنید .

برای تعمیرات یخچال فریزر کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا پس از ثبت درخواست شما متخصصین ما در کوتاهترین زمان ممکن به محل اعزام شوند .

خرابی هیتر المنت علت اصلی ارور e1 یخچال کنوود

المنت یکی از مهم ترین قطعات در سیستم برفک زدایی است که وظیفه ذوب کردن یخ ها و برفک را برعهده دارد .

المنت با فرمان گرفتن از برد فرایند برفک زدایی را آغاز میکند و زمانیکه برفک زدایی انجام شد مجددا با فرمان برد خاموش میشود . خرابی المنت یکی از دلایل اصلی نمایش ارور e1 یخچال کنوود است که برای رفع آن حتما باید المنت تعویض شود زیرا المنت قابل تعمیر نیست .

 

خرابی ترموستات علت ارور e1 یخچال فریزر کنوود

یخچال فریزر های بدون برفک دارای سیستم یخ زدایی هستند که معمولا هر 7 ساعت بطور خودکار فرایند را آغاز میکنند .

ترموستات دما را در یخچال فریزر تنظیم میکند یعنی با اندازه گیری دمای داخل یخچال روشن و خاموش میشود . زمانیکه دمای فریزر پایین باشد کلید ترموستات باز میشود و عملیات برفک زدایی آغاز میشود .

اگر ترموستات خراب باشد کلید باز نمیشود و این امر دلیل نمایش ارور e1 یخچال کنوود میشود . برای رفع این مشکل باید ترموستات تعویض شود .

 

خرابی سنسور دیفراست یکی از دلایل ارور e1 یخچال فریزر کنوود

خرابی قطعات سنسور دیفراست یکی از دلایل اصلی نمایش ارور e1 یخچال فریزر کنوود است . با خرابی این قطعه دمای داخل فریزر به درستی تشخیص داده نمیشود و عملیات یخ زدایی آغاز نمیشود . برای رفع این مشکل باید سنسور دیفراست یخچال تست شود و در صورت معیوب بودن تعویض شود .

برای تست سنسور دیفراست به ترتیب زیر عمل کنید .

  • یخچال فریزر را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید .
  • سنسور دیفراست را پیدا کنید و باز کنید .
  • با اهم متر مقاومت قطعه را اندازه بگیرید .
  • اگر عدد صفر نمایش داده شود نشان دهنده این است که سنسور مقاومتی ندارد و باید تعویض شود .
  • اگر عددی به غیر از صفر نشان داده شود نشان دهنده سالم بودن قطعه است .

خرابی برد الکترونیکی دیفراست یا برد اصلی

زمانیکه یکی از بردهای یخچال فریزر خراب شود میتواند علت ارور e1 یخچال کنوود باشد .

برد اصلی یکی از مهم ترین قطعات یخچال فریزر است که وظیفه کنترل و مدیریت تمامی قطعات را بر عهده دارد که در صورت خرابی عملکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه میشود . برد الکترونیکی دیفراست نیز وظیفه کنترل عملکرد قسمت های مختلف دیفراست و ارسال اطلاعات به برد اصلی را برعهده دارد .

برای رفع این مشکل باید برد اصلی و برد دیفراست بررسی شود و اقدام به تعمیر یا تعویض آن شود . از آنجایی که تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است حتما باید توسط متخصصین انجام شود . برای تعمیر برد یخچال حتما از خدمات نمایندگی های مجاز استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *