سرویس برتر

ارور E12 یخچال دوو و نحوه رفع آن

ارور E12 یخچال دوو یکی از خطاهایی است در یخچال دوو مشاهده میشود . کدهایی که بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود نشان دهنده مشکلی در دستگاه است که برای شناسایی آسان تر مشکلات توسط کاربران طراحی شده است .

این کدهای خطا به کاربران کمک میکند تا مشکلات یخچال را شناسایی و در صورت نیاز اقدام به تعمیر آن کنند . ارورها دقیقا قطعه ای که معیوب شده است را اعلام نمیکند اما بطور کلی قسمتی از دستگاه که عملکرد آن مختل شده است را نشان میدهد تا با بررسی ، اقدام به تعمیر قطعه آسیب دیده شود .

 زمانیکه ارور E12 ساید دوو بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود نشان دهنده مشکلی در دمپر یخچال است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد . برای آشنایی بیشتر با علت ارور E12 یخچال ساید دوو و نحوه رفع آن با سرویس برتر همره باشید . 

ارور e12 یخچال دوو
فهرست صفحه

علت ارور E12 یخچال دوو

یکی از مهم ترین قطعات یخچال دمپر است . دمپر وظیفه انتقال هوای سرد از فریزر به محفظه کابین یخچال را دارد تا از مواد غذایی نگهداری کند .

در صورتیکه این قطعه خراب شود و نتواند هوای سرد را به درستی انتقال دهد ارور E12 یخچال دوو بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود . برای رفع ارور E12 یخچال دوو باید قطعه دمپر و قطعات مربوط به آن که در ادامه توضیح خواهیم داد ، بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود و اگر ارور برطرف نشد بهتر است دمپر کامل تعویض شود .

عیب یابی و رفع این مشکل کاری تخصصی است که باید توسط متخصصین انجام شود . برای تعمیر یخچال دوو کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا تکنسین های ماهر مجموعه سرویس برتر جهت رفع مشکل یخچال شما به محل اعزام شوند .

نحوه عملکرد دمپر یخچال دوو

دمپر یک قطعه مکانیکی است که شامل یک موتور و چند پره میشود . این قطعه بین یخچال و فریزر قرار دارد که هوای سرد را از فریزر به یخچال انتقال میدهد . خرابی این قطعه علت ارور E12 یخچال ساید دوو است .

در یخچال فریزرهای قدیمی که دارای ترموستات هستند زمانیکه سرمای کابین کم شود ترموستات به دمپر پیام باز شدن را ارسال میکند تا هوای سرد از فریزر به یخچال منتقل شود و زمانیکه به دمای مناسب برسد پیام بسته شدن دریچه ارسال میشود .

در یخچال فریزرهای مدرن فرمان باز و بسته شدن دریچه دمپر توسط برد ارسال میشود که برد از طریق سنسور های داخل کابین یخچال مقدار سرمای داخل کابین را تشخیص میدهد .

علت معیوب شدن دمپر یخچال دوو

دمپر میتواند بنا به دلایل مختلفی خراب شود و باعث مشاهده ارور E12 یخچال دوو شود . دلایل خرابی دمپر موارد زیر میباشد .

  1. خرابی دریچه دمپر : دریچه دمپر میزان هوای سردی که وارد کابین میشود را کنترل میکند . در صورت خرابی این قطعه دمای یخچال یا بیش از حد بالا میرود یا بیش از حد پایین می آید و اگر در حالت باز باقی بماند مواد غذایی داخل یخچال یخ میزنند و در صورت بسته بودن دریچه ، مواد غذایی فاسد میشوند .
  2. معیوب شدن پره های دمپر : اگر حتی یکی از پره های دمپر آسیب ببیند دمپر به درستی عمل نمیکند .
  3. مسدود شدن مسیر انتقال هوا : اگر مسیر جریان هوا مسدود شود عملکرد یخچال مختل میشود و امکان دارد دمپر آسیب ببیند یا حتی به موتور فشار زیادی وارد شود و در نهایت باعث سوختن آن شود . برای جلوگیری از این مشکل از قرار دارد مواد غذایی بیشتر از ظرفیت کابین داخل یخچال خودداری کنید .

علائم معیوب شدن دمپر یخچال ساید دوو

گاهی اوقات یخچال کار میکند و سرمای فریزر مناسب است اما دمای یخچال نامناسب است مثلا :

  1. دمای یخچال بالا است .
  2. دمای یخچال پایین است .
  3. دمای یخچال نامتعادل است . گاهی اوقات خیلی سرد و گاهی اوقات خیلی گرم میشود .

در این شرایط با مشاهده ارور E12 یخچال ساید دوو احتمالا قطعه دمپر دچار مشکل شده است البته قبل از تعویض دمپر قطعات ترموستات ، سنسورها ، فن ، کمپرسور ، گاز یخچال و سیستم یخ زدایی بررسی شود سپس به سراغ بررسی دمپر بروید .

برای رفع ارور E12 یخچال دوو بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی تمامی قطعات اقدام به تعویض یا تعمیرات ساید بای ساید دوو کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *