سرویس برتر

ارور E3 یخچال الکترواستیل و نحوه رفع آن

ارور E3 یخچال الکترواستیل کد خطایی است که نشان دهنده مشکلی در سنسور اواپراتور یخچال است . این مشکل بر اثر موارد مختلفی اتفاق میافتد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد .

همانطور که میدانید یخچال فریزرهای مدرن زمانیکه با مشکلی مواجه میشوند آن را بصورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد تا کاربر راحت تر بتواند مشکل دستگاه را عیب یابی کند و اقدام به رفع آن کند .

تیم سرویس برتر این مقاله را برای آشنایی بیشتر شما با کد خطا E3 یخچال الکترواستیل تهیه کرده است تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به رفع ارور E3 یخچال الکترواستیل کنید .

ارور E3 یخچال الکترواستیل
فهرست صفحه

ارور E3 یخچال الکترواستیل

ارور E3 یخچال الکترواستیل به دلیل خرابی سنسور اواپراتور یا ترمیستور بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود .

ترمیستور یا سنسور دمای یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال است که دمای داخل یخچال را اندازه گیری میکند و فرمان شروع کار و قطع کمپرسور را ارسال میکند .

ترمیستور در دو نوع PTC و NTC وجود دارد که اگر مقاومت ترمیستور با بالا رفتن دمای داخل کابین افزایش یابد PTC است و اگر مقاومت ترمیستور با کاهش دمای کابین ، کاهش پیدا کند NTC است که در یخچال از ترمیستور NTC استفاده میشود . در صورتیکه قطعه ترمیستور یا سنسور دما خراب شود عملکرد یخچال مختل میشود و باید اقدام به تعمیر یخچال فریزر خود کنید .

برای رفع ارور E3 یخچال الکترواستیل موارد زیر را بررسی کنید .

  • معیوب شدن مدار برد
  • خرابی ترموفیوز یخچال
  • خرابی ترمودیسک یخچال
  • خرابی المنت یخچال

نشانه های خرابی ترمیستور یا سنسور دمای یخچال

زمانیکه ارور E3 یخچال الکترواستیل مشاهده میشود عملکرد یخچال با مشکل مواجه میشود مشکلاتی از قبیل موارد زیر در یخچال فریزر مشاهده میشود .

  1. گرم شدن محیط کابین یخچال
  2. عملکرد نادرست سیستم یخ زدایی فریزر
  3. تغییر دمای مداوم کابین یخچال
  4. دمای داخل کابین به درستی بر روی صفحه نمایش نشان داده نمیشود .

معیوب شدن مدار برد

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات یخچال فریزر است که حکم مغز را دارد و عملکرد سرمایشی و یخ زدایی یخچال فریزر را کنترل میکند .

در مقاله های قبلی به بررسی کامل علائم سوختن برد یخچال پرداخته ایم . خرابی برد باعث مختل شدن عملکرد تمامی قطعات یخچال مثل کمپرسور ، فن ، سنسورها ، المنت و نمایش ارور E3 یخچال الکترواستیل و بسیاری دیگر از کدهای خطا میشود .

برای رفع ارور E3 یخچال الکترواستیل باید برد یخچال فریزر تست شود و در صورت خرابی توسط متخصصین تعمیر یا تعویض شود .

خرابی ترموفیوز علت ارور E3 یخچال الکترواستیل

ترموفیوز یا فیوز حرارتی در یخچال های بدون برفک برای محافظت یخچال در دمای بالا استفاده میشود تا از خطر آتش سوزی جلوگیری کند و این قطعه در دمای 72 تا 82 درجه سانتی گراد فعال میشود .

ترموفیوز در کنار المنت نصب میشود و وظیفه کنترل دمای هیتر المنت را دارد زمانیکه دمای یخچال بیش از حد بالا برود این قطعه سوخته در نتیجه هیتر روشن نمیشود و یخچال برفک میزند .

زمانیکه ترموفیوز خراب شود امکان دارد دمای داخل کابین یخچال گرم شود ، یخ زدایی انجام نشود و برفک در داخل کابین مشاهده شود که در مقال های پیشین با دلایل خرابی ترموفیوز یخچال بطور کامل آشنا شده اید . خرابی ترموفیوز باعث میشود عملکرد سنسور دما مختل و در نهایت ارور E3 یخچال الکترواستیل بر روی صفحه نمایش مشاهده شود .

خرابی ترمودیسک یکی از دلایل ارور E3 یخچال الکترواستیل

ترمودیسک یک کلید مکانیکی است که مماس اواپراتور قرار دارد و در دمای 5 تا 15 درجه سانتی گراد فعال میشود و زمانیکه دمای یخچال به -5 میرسد برق هیتر المنت را با توجه به دمای اواپراتور وصل میکند تا فرایند یخ زدایی شروع شود و زمانیکه دما به +5 درجه سانتی گراد برسد جریان برق المنت را قطع میکند .

در صورت خرابی این قطعه فرایند برفک زدایی انجام نمیشود و سرمای یخچال کاهش پیدا میکند . میتواند دلیل نمایش ارور E3 یخچال الکترواستیل باشد . برای رفع ارور E3 یخچال الکترواستیل باید قطعات ترموفیوز و ترمودیسک چک شود و در صورت خرابی اقدام به تعویض این قطعات شود .

خرابی المنت دلیل ارور E3 یخچال الکترواستیل

در یخچال فریزرهای بدون برفک المنت با ایجاد گرما وظیفه برفک زدایی را بر عهده دارد . المنت یک سیم بلندی است که تحمل گرمای زیادی را دارد بدون اینکه ذوب شود و با توجه به توان موتور یخچال ، هر چقدر قدرت موتور بیشتر باشد المنت بزرگتر با توان حرارتی بالاتری در دستگاه تعبیه میشود .

خرابی المنت میتواند علت اصلی نمایش ارور E3 یخچال الکترواستیل باشد زیرا باعث مختل شدن عملکرد یخ زدایی میشود و دمای داخل کابین گرم میشود . اگر متوجه خرابی در هیتر المنت شده اید این قطعه حتما باید توسط متخصصین تعویض شود زیرا دسترسی به المنت دشوار است و نیازمند تخصص و ابزار تخصصی است .

برای تعمیرات یخچال الکترواستیل کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *