سرویس برتر

علت ارور e4 یخچال کنوود و نحوه رفع آن

ارور e4 یخچال کنوود

ارور e4 یخچال کنوود یکی از ارورهای بسیار مهم است که نشان دهنه مشکلی در سیستم یخ زدایی یخچال است . 

ارورهای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش نشان دهنده بروز مشکل در قسمتی از یخچال است و دقیقا قطعه آسیب دیده را نشان نمیدهد . به همین خاطر باید ابتدا علت ارور e4 یخچال فریزر کنوود را بیابید سپس به بررسی قطعات مربوط به این خطا بپردازید .

تیم سرویس برتر مقاله ایت تهیه کرده است تا در آن با علت ارور e4 و نحوه رفع این ارور در یخچال فریزر کنوود آشنا شوید .

فهرست صفحه

ارور e4 یخچال کنوود

زمانیکه ارور e4 یخچال کنوود بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود یعنی یخ زدایی در یخچال به درستی انجام نمیشود . برای رفع این کد ارور قبل از انجام هر کاری نکات زیر را رعایت کنید .

  • دمای یخچال فریزر را چک کنید اگر مناسب نیست آن را تنظیم کنید .
  • از قرار دادن مواد غذایی به مقدار زیاد در یخچال فریزر خودداری کنید .

اگر مشکل رفع نشد بهتر است با تعمیرگاه های مجاز یخچال فریزر کنوود تماس بگیرید تا متخصصین جهت بررسی و تعمیر یخچال فریزر کنوود اقدام کنند .

موارد زیر میتواند دلیل ارور e4 یخچال فریزر کنوود باشد

  • خرابی المنت
  • خرابی سنسور دیفراست
  • خرابی ترمودیسک
  • خرابی ترموفیوز
  • خرابی ترموستات
  • خرابی فن
  • خرابی برد الکترونیکی

خرابی المنت علت ارور e4 یخچال کنوود

المنت یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال فریزر است که کنار اواپراتور قرار دارد که وظیفه آب کردن یخ ها در زمان دیفراست را بر عهده دارد . المنت در یخچال های بدون برفک با تشخیص ترمودیسک و فرمان برد الکترونیکی روشن میشود و فرایند یخ زدایی شروع میشود .

خرابی المنت یکی از اصلی ترین دلایل ارور e4 یخچال کنوود است و المنت قابل تعمیر نیست و در صورتیکه آسیب دیده باشد حتما باید تعویض شود .

 

خرابی سنسور دیفراست یخچال فریزر کنوود

دیفراست با اجزا و قطعاتی که دارد از جمله سنسور دیفراست ، ترموفیوز ، ترمودیسک و المنت ، وظیفه برفک زدایی را برعهده دارد .

سنسور دیفراست دمای داخل محفظه را اندازه گیری میکند و زمانیکه اواپراتور برفک بزند پیام آغاز برفک زدایی را به برد صادر میکند و برد فرمان روشن شدن المنت را صادر میکند تا برفک زدایی آغاز شود . خرابی این قطعه باعث میشود عملیات برفک زدایی آغاز نشود و ارور e4 یخچال کنوود مشاهده میشود .

برای رفع این مشکل از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید تا متخصصین تمامی قطعات دیفراست را چک کنند و اقدام به تعمیر یخچال فریزر کنوود شما کنند .

 

خرابی ترمودیسک یکی از دلایل ارور e4 یخچال کنوود

ترمودیسک سنسور حرارتی است که بر روی اواپراتور نصب میشود و پیام آغاز عملیات برفک زدایی را به برد میدهد سپس برد به المنت فرمان ذوب کردن برفکها را صادر میکند .

خرابی این قطعه یکی دیگر از عواملی ایت که با ارور e4 یخچال کنوود مواجه میشود . زیرا با خرابی این قطعه جریان برق عبوری از المنت قطع میشود و عملیات برفکزدایی آغاز نمیشود .

ترمودیسک در دمای -5 تا -12 سانتی گراد جریان برق را از المنت قطع میکند .

خرابی ترموفیوز یخچال کنوود

ترموفیوز یا سنسور حرارتی در یخچالهای بدون برفک کنار المنت قرار دارد تا از آسیب گرمای المنت به یخچال جلوگیری کند . زمانیکه دمای یخچال بالا برود ترموفیوز میسوزد و جریان برق را از خود عبور نمیدهد و این مشکل باعث میشود تا المنت روشن نشود و یخچال برفک بزند .

خرابی ترموفیوز میتواند دلیل ارور e4 یخچال فریزر کنوود باشد . ترموفیوز در دمای 72 تا 82 درجه سانتی گراد فعال میشود تا از خطر آتش سوزی جلوگیری کند .

خرابی ترموستات یخچال

ترموستات قطعه الکتریکی است که روی اواپراتور نصب شده است و وظیفه کنترل دمای یخچال را بر عهده دارد . ترموستات به کمپرسور دستور خاموش و روشن شدن را ارسال میکند تا بتواند دمای یخچال را ثابت نگه دارد . وقتی که دمای یخچال به دمای مناسب برسد فرمان خاموش شدن کمپرسور را صادر میکند .

خرابی ترموستات میتواند یکی از دلایل تولید برفک در یخچال های بدون برفک و نمایش ارور e4 یخچال فریزر کنوود باشد .

 

خرابی فن علت ارور e4 یخچال کنوود

فن در یخچال فریزر وظیفه گردش هوای سرد از فریزر به یخچال را دارد . اگر فن خراب شود هوا به درستی گردش پیدا نمیکند و امکان دارد یخ زدایی به درستی انجام نشود و ارور e4 یخچال کنوود مشاهده شود . برای رفع این مشکل باید موتور فن و پروانه های فن چک شود در صورت لزوم اقدام به تعویض کامل فن شود .

علائم خرابی فن یخچال میتواند موارد زیر باشد .

  • صدای نا به هنجار از یخچال
  • نمایش ارور e4 بر روی صفحه نمایش
  • دمای بالای یخچال
  • دمای نامتعادل فریزر (قسمتی گرم و قسمتی سرد )
  • دمای نامتعادل یخچال ( قسمت بالا گرم و قسمت پایین سرد )

خرابی برد الکترونیکی دلیل اصلی نمایش ارور e4 یخچال کنوود

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات یخچال فریزرهای مدرن است که وظیفه مدیریت تمامی قطعات را برعهده دارد . خرابی برد عملکرد تمامی قطعات را مختل میکند و امکان دارد فرمان آغاز عملیات یخ زدایی را صادر نکند و دلیل اصلی نمایش ارور e4 یخچال کنوود باشد .

برای رفع این مشکل باید برد تعمیر یا تعویض شود که تعمیر برد یخچال کار بسیار تخصصی است و حتما باید توسط متخصصین انجام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *