سرویس برتر

علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ و نحوه رفع آن

گاهی اوقات ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود که نشان دهنده مشکلی در ماشین لباسشویی است که تیم سرویس برتر در این مقاله به بررسی علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ و نحوه برطرف کردن آن میپردازیم .

تمامی ماشین لباسشویی های مدرن AEG مجهز به سیستم تشخیص خطا هستند و زمانیکه برد پیامی از قطعه ای دریافت نمیکند متوجه بروز مشکل میشود و آن را بصورت کد دو رقمی بر روی صفحه نمایش نشان میدهد تا کار برای کاربران راحت تر شود و بتوانند سریعا اقدام به رفع مشکل مورد نظر کنند .

ارور E60 لباسشویی aeg یکی از ارورهای رایج لباسشویی آاگ است که به علت داغ نشدن آب داخل ماشین لباسشویی نمایش داده میشود .

ارور E60 ماشین لباسشویی آاگ
فهرست صفحه

علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ

ارور e60 یکی از کدهای خطای ماشین لباسشویی آاگ (AEG washing machine error codes) است که با مشاهده این ارور بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی آاگ سریعا اقدام به بررسی و رفع مشکل کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید . همانطور که در بالا اشاره کرده ایم ارور e60 لباسشویی aeg نشان دهنده داغ نشدن آب داخل دستگاه است که دلایل اصلی نمایش این کد بر روی صفحه نمایش ، موارد زیر است .

 

  • معیوب شدن ترموستات
  • معیوب شدن هیدرواستات
  • خرابی المنت
  • خرابی شیر برقی
  • معیوب شدن برد الکترونیکی
  • معیوب شدن اتصالات بین برد و قطعات دیگر

معیوب شدن ترموستات علت ارور e60 لباسشویی aeg

خراب شدن ترموستات یا سنسور المنت یکی از مهم ترین دلایل نمایش ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ است . در مدل های جدیدتر از سنسور المنت به جای ترموستات اضافه می شود که وظیفه هر دو قطعه کنترل دمای آب داخل ماشین لباسشویی است .

ترموستات با بررسی دمای آب ، فرمان روشن و خاموش شدن المنت را به برد ارسال میکند . اگر ترموستات یا سنسور المنت خراب شود احتمالا باید این قطعه تعویض شود که کاری بسیار تخصصی است و نیاز به ابزارها و مهارت خاصی دارد .

برای بررسی و رفع ارور e60 لباسشویی aeg کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید و جهت تعمیر ماشین لباسشویی آاگ خود اقدام کنید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند .

خرابی هیدرواستات دلیل ارور e60 لباسشویی aeg

هیدرواستات یا سنسور سطح آب سیستم کنترلی است که وظیفه تشخیص سطع آب درون ماشین لباسشویی را دارد که در صورت خرابی فرایند آبگیری و تخلیه با مشکل روبه رو می شود .

خرابی هیدرواستات یکی از دلایل نمایش ارور e60 لباسشویی aeg است و به این دلیل این خطا رخ میدهد که با خرابی هیدرواستات آب بیشتری وارد دیگ ماشین لباسشویی میشود و المنت قادر به کرم کردن آن نیست .

خرابی المنت دلیل ارور e60 لباسشویی aeg

المنت قطعه ای است که در کف ماشین لباسشویی قرار دارد و وظیفه گرم کردن آب داخل دیگ لباسشویی را دارد . در صورتیکه المنت معیوب شود آب داخل ماشین لباسشویی گرم نمیشود و با ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ روبه رو میشوید .

یکی از دلایل مهم خرابی المنت تجمع رسوبات بر روی قطعه است که مانع گرم کردن آب میشود یا امکان دارد به دلایل دیگر یا اتمام طول عمر مصرفی قطعه عملکرد آن با مشکل روبه رو شود که برای رفع این مشکل باید کار را به متخصصین بسپارید تا اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی شما کنند .

خرابی شیر برقی یکی از دلایل ارور e60 لباسشویی aeg

خرابی شیر برقی یکی از دلایل ارور e60 لباسشویی aeg است . شیر برقی وظیفه ورود آب سرد به میزان مجاز به دیگ ماشین لباسشویی را دارد که با خرابی شیر برقی آب بیشتری به داخل دیگ وارد میشود که المنت توانایی گرم کردن حجم زیاد از آب را ندارد .

همچنین خرابی شیر برقی میتواند باعث سر ریز شدن آب از دستگاه و بروز مشکلات جدی تر شود به همین خاطر باید سریعا اقدام به رفع این مشکل کنید .

یکی از مهم ترین دلایل خرابی شیر برقی ، تجمع رسوب بر روی این قطعه است که با جرم گیری دستگاه خود بعد از هر 60 بار استفاده میتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید .

معیوب شدن برد یکی از دلایل ارور e60 لباسشویی aeg

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است که عملکرد تمام قطعات را مدیریت میکند و خرابی این قطعه میتواند عملکرد تمامی قطعات را با مشکل روبه رو کند و به صورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشاده داده شود .

برد به وسیله اتصالاتی که با قطعات دیگر دارد فرمان آغاز و پایان فعالیت را دریافت و ارسال میکند تا هر قطعه ای کار خود را به درستی انجام دهد . با معیوب شدن برد امکان دارد پیام روشن شدن المنت صادر نشود و آب گرم نشود که این مشکل بصورت ارور e60 لباسشویی aeg نشان داده میشود .

برای رفع این مشکل باید برد تعمیر یا تعویض شود که کاری کاملا تخصصی است و باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

معیوب شدن اتصالات بین برد و قطعات دیگر

برای رفع ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا با بررسی تمام قطعات اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده کنند و با تشخیص صحیح قطعه معیوب و رفع مشکل از به وجود آمد هزینه های زیاد جلوگیری کنند .

معیوب شدن اتصالات بین برد با شیر برقی ، هیدرواستات ، المنت و ترموستات یکی از مشکلاتی است که با هزینه کم ، قابل رفع شدن است . با قطع شدن اتصال بین برد با قطعات ، پیام ها به درستی دریافت و ارسال نمیشوند و عملکرد ماشین لباسشویی با مشکل روبه رو میشود که میتواند بصورت ارور e60 نشان داده شود .

برای رفع این مشکل اتصالات بررسی شود در صورت قطعی یا فرسوده شدن اقدام به تعمیر یا تعویض سیم ها کنید . 

نکاتی برای جلوگیری از معیوب شدن برد الکترونیکی

برای جلوگیری از آسیب دیدن برد و افزایش طول عمر دستگاه نکات زیر را رعایت کنید .

  1. برای جلوگیری از نوسانات برق از محافظ برق استفاده کنید .
  2. ماشین لباسشویی را در محیط گرم و مرطوب نصب نکنید .
  3. فیوز ها را بررسی کنید . خرابی فیوز یکی از دلایل مهم معیوب شدن برد است .
  4. در اوج مصرف برق از ماشین لباسشویی استفاده نکنید .
  5. از ماشین لباسشویی بطور مداوم و پشت هم استفاده نکنید .
  6. از پر کردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز خودداری کنید .

نفوذ آب به داخل ماشین لباسشویی یکی از دلایل سوختن برد است به همین دلیل با مشاهده ارورها ، مخصوصا ارورهایی که مربوط به سطح آب داخل دیگ است سریعا اقدام به رفع آن کنید تا از پر شدن و سرریز شدن آب جلوگیری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *