سرویس برتر

ارور fd یخچال سامسونگ و نحوه رفع آن

ارور fd یخچال سامسونگ

ارور Fd یخچال سامسونگ یکی از ارورهای بسیار مهم یخچال فریزر سامسونگ است که مربوط به مشکل در فن دستگاه است و باید سریعا اقدام به رفع آن کنید . عدم توجه به رفع آن میتواند عملکرد صحیح یخچال فریزر را مختل کند و همچنین باعث آسیب دیدن قطعات دیگر شود و خرج زیادی روی دست شما بگذارد .

مشکلات درونی یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ بصورت کدهایی بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود تا کاربر با شناسایی کد ارور مورد نظر اقدام به رفع آن کند .

برای رفع کدهای خطایی که بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود ابتدا باید ارور را بشناسید که برای آشنایی با ارورهای یخچال سامسونگ میتوانید دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ را مطالعه کنید . این مقاله توسط تیم سرویس برتر تهیه شده است تا کاربران با اطلاعات کافی اقدام به رفع ارور مورد نظر کنند .

فهرست صفحه

علت ارور Fd یخچال سامسونگ

ارور fd یخچال سامسونگ مربوط به خرابی فن یخچال فریزر است . فن یخچال وظیفه گردش هوای سرد ، در داخل کابین یخچال را برعهده دارد . خرابی فن باعث میشود یخچال سرد نشود و مواد غذایی فاسد شود .

یخچال فریزرها مدل های متفاوتی دارند که تعداد فن ها در انواع مدلها متفاوت است و معمولا 1 تا 4 فن در یخچال فریزر وجود دارد که این قطعه بنا به دلایل متفاوتی میتواند خراب شود و عملکرد صحیح یخچال را مختل میکند .

زمانیکه ارور fd یخچال فریزر سامسونگ را مشاهده کرده اید در حالیکه سرمای یخچال کم نشده است یخچال فریزر را از پریز برق جدا کنید و بعد از چند دقیقه مجددا آن را به پریز برق وصل کنید . اگر کد خطا رفع نشد بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا اقدام به رفع مشکل یخچال فریزر شما کنند .

برای تعمیر ساید بای ساید سامسونگ کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین دستگاه شما در کوتاه ترین زمان به محل اعزام شوند و اقدام به رفع مشکل دستگاه شما کنند .

انواع فن یخچال فریزر سامسونگ

فن داخلی : این فن داخل یخچال قرار دارد و وظیفه خنک کردن هوای داخل یخچال و انجماد مواد داخل فریزر را برعهده دارد .

فن اواپراتور (تبخیر) : این فن در فریزر قرار دارد . هوای سرد را به سمت کویل های اواپراتور هدایت و هوای گرم را به گاز یخچال منتقل میکند و دمای یخچال در تمام نقاط یکنواخت خواهد شد . خرابی این فن همراه با سر و صدای زیاد از فریزر است .

فن کمپرسور : تمامی یخچال ها دارای فن کمپرسور هستند که در کنار کمپرسور قرار دارد و از گرم شدن بیش از حد کمپرسور جلوگیری میکند . اگر فن کمپرسور خراب شود باعث میشود کمپرسور بیش از اندازه داغ شود و بسوزد .

فن کندانسور : این فن در یخچال های مدرن در قسمت زیرین یخچال کنار کمپرسور قرار دارد و وظیفه گردش هوا در کویل های کندانسور را دارد . کویلها گرمای هوا را گرفته و به داخل لوله های خنک کننده انتقال میدهد تا دمای هوای داخل کابین یخچال را پایین بیاورد . خرابی این فن باعث میشود یخچال سرمای خود را از دست بدهد .

دلایل ارور Fd یخچال فریزر سامسونگ

برای آشنایی با دلایل نمایش ارور fd یخچال فریزر سامسونگ با ما همراه باشد .

موارد زیر میتواند علت مشاهده ارور FF یخچال سامسونگ باشد .

  • مسدود شدن فن ها
  • خرابی موتور فن
  • خرابی پروانه فن یخچال
  • معیوب شدن ترموستات
  • نوسانات برق
  • خرابی برد یخچال فریزر

علائم خرابی فن یخچال سامسونگ

  • تولید صدای زیاد و نا به هنجار
  • از دست رفتن سرمای یخچال

 

  • بالا رفتن دمای یخچال و فریزر
  • بالا رفتن دمای موتور

مسدود شدن فن ها علت ارور fd یخچال سامسونگ

فن یکی از قطعات یخچال فریزر است که در زمان روشن بودن دائما میچرخد و گردش هوا صورت میگیرد تا داخل یخچال خنک شود . مسدود شدن فن میتواند علت ارور fd یخچال فریزر سامسونگ باشد .

اگر فریزر یا یخچال را بیش از حد از مواد غذایی پر کنید امکان دارد فن مسدود شود و از گردش هوای سرد فریزر به یخچال جلوگیری شود و باعث فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچال شود .

خرابی فن دلیل اصلی ارور Fd یخچال سامسونگ

خرابی فن یکی از دلایل نمایش ارور fd یخچال سامسونگ است که برای رفع این مشکل موارد زیر چک شود و در صورت لزوم  فن بصورت کامل تعویض شود .

  1. تجمع گرد و غبار بر روی فن نیز باعث میشود فن به درستی کار نکند .
  2. موتور فن وظیفه به حرکت در آوردن پره های فن و چرخاندن آن را برعهده دارد و خرابی آن بر اثر ضربه یا با مرور زمان باعث میشود عملکرد یخچال با مشکل مواجه شود .
  3. پروانه فن نیز اگر آسیب ببیند یا بشکند باعث میشود فن به درستی کار نکند .

برای رفع ارور یخچال فریزر یا ساید بای ساید میتوانید از خدمات تعمیرات یخچال فریزر سرویس برتر استفاده کنید .

نوسانات برق یکی از دلایل ارور fd یخچال سامسونگ

نوسانات برق یکی از دلایل ارور fd ساید بای ساید سامسونگ است .

نوسانات برق میتواند باعث سوختن فن ، کمپرسور ، برد و … شود . زمانیکه نوسانات برق باعث سوختن فن دستگاه شود این مشکل را بصورت کد خطای fd بر روی صفحه نمایش نشان میدهد .

برای جلوگیری از  آسیب های نوسانات برق به یخچال فریزر حتما از محافظ برق استفاده کنید .

خرابی ترموستات یخچال فریزر سامسونگ

معیوب شدن ترموستات یکی از دلایل ارور fd یخچال سامسونگ است . ترموستات قطعه ای است که وظیفه تشخیص و کنترل دمای داخل یخچال را بر عهده دارد . اگر این قطعه دچار مشکلی شود و نتواند دمای داخل کابین را به درستی تشخیص دهد باعث میشود فن کار نکند .

برای رفع این مشکل باید ترموستات چک شود و در صورت خرابی تعویض شود . بهتر است رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا از بروز آسیب های جدی تر به یخچال جلوگیری کنید .

خرابی برد علت ارور Fd یخچال فریزر سامسونگ

برد یکی از مهم ترین قطعات یخچال فریزر است که عملکرد تمامی قطعات را کنترل میکند و وظیفه صادر کردن فرمان به قطعات یخچال را بر عهده دارد . خرابی برد میتواند عملکرد تمامی قطعات را با مشکل مواجه کند و میتواند علت مشاهده هر کدام از ارورها از جمله ارور Fd یخچال فریزر سامسونگ باشد .

برای رفع ارور Fd یخچال فریزر سامسونگ ناشی از خرابی برد حتما باید از متخصصین کمک بخواهید . زیرا تعمیر یا تعویض برد کاری بسیار تخصصی است .

کلام آخر ارور fd یخچال فریزر سامسونگ

تیم سرویس برتر سعی کرده است در این مقاله علت ارور fd یخچال سامسونگ و نحوه رفع آن را به شما آموزش دهد .

کد خطای ff بسیار مهم است و باید سریعا اقدام به رفع آن کنید تا از بروز آسیبهای جدی همراه با هزینه های بالا جلوگیری کنید . برای افزایش طول عمر دستگاه خود حتما از محافظ برق استفاده کنید تا از آسیبهای نوسانات برق جلوگیری کنید .

چنانچه بر روی صفحه نمایش یخچال فریزر یا ساید بای ساید شما کد خطایی نمایش داده شده است و علت آن را نمیدانید در قسمت زیر با ما در قالب دیدگاه در میان بگذارید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلام آخر و جمع بندی ارور های یخچال ال جی

کد خطا یا ارور یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی تنها راهنمایی برای تعمیر یخچال ال جی است ، این خطا ها برای آسان تر شدن عیب یابی توسط تعمیرکاران و همچنین هشدار به کاربران طراحی شده است .

تعمیر یخچال نیازمند تخصص ، تجربه و دانش کافی است ، در صورت مشاهده ارور یا خطا برروی صفحه نمایش یخچال و ساید بای ساید ال جی برای رفع ارور حتما با نمایندگی مجاز تعمیرات ال جی تماس بگیرید و به هیچ وجه خودتان اقدام به رفع ارور یا خطا نکنید .

ما سعی کرده ایم در این مقاله 0 تا 100 ارور های یخچال فریزر ال جی را مورد بررسی و نحوه رفع آن ها را به شما بیاموزیم ، چنانچه با کد خطایی به جز موارد گفته شده روبرو هستید میتوانید در قسمت زیر در قالب دیدگاه ها انرا با ما در میان بگذارید .