سرویس برتر

ارور FF یخچال ال جی و نحوه رفع آن

اگر به تازگی ارور FF بر روی صفحه نمایش یخچال ال جی مشاهده کرده اید با ما همراه باشید تا با علت ارور FF یخچال ال جی آشنا شوید .

یخچال فریزرهای مدرن قابلیتی دارند که مشکلات به وجود آمده در دستگاه را به صورت کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان می دهد که کار را برای کاربر آسان تر میکند . برای رفع کد خطا ابتدا باید علت آن را بیابید تا بتوانید اقدام به رفع آن کنید . برای یافتن معنی ارور یخچال و ساید بای ساید ال جی میتوانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید .

ارور FF نشان دهنده خرابی فن یخچال است که گاهی اوقات با رعایت کردن مواردی میتوان این ارور را برطرف کرد و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلاتی پیچیده است که باید از متخصصین کمک بخواهید . تیم سرویس برتر برای آشنایی بیشتر شما با ارور FF یخچال ساید ال جی مقاله ای تهیه کرده است تا با آگاهی کامل بتوانید اقدام به رفع ارور FF کنید .

ارور FF یخچال ال جی

ارور FF یخچال ال جی

ارور FF مخفف Fan Failed به معنای خرابی فن است البته ارورها قطعه معیوب را نشان نمی دهند بلکه نشان دهنده مشکل در عملکرد قطعه مورد نظر هستند که بهتر است به متخصصین بسپارید تا با بررسی ، قطعه آسیب دیده را شناسایی و اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنند .

یخ زدگی در فریزر باعث میشود کد خطای FF یخچال ال جی مشاهده شود . معمولا فن فریزر یخ میزند و نمیتواند به درستی کار کند .

زمانیکه ارور FF را بر روی صفحه نمایش مشاهده میکنید قبل از انجام هر کاری یخچال را از پریز برق جدا کنید و بعد از 20 دقیقه مجددا به پریز برق وصل کنید . گاهی اوقات با انجام این مراحل کد خطا رفع میشود اما اگر همچنان ارور FF مشاهده میشود با ما همراه باشید تا با دلایل ارور FF ساید ال جی و نحوه رفع این مشکل آشنا شوید .

فهرست صفحه

دلایل ارور FF ساید ال جی

ارور FF یخچال ال جی ( LG Refrigerator error code Er FF ) صرفا به معنای خرابی فن نیست بلکه مربوط به فن است . امکان دارد عوامل دیگری باعث عدم عملکرد صحیح فن شوند .

دلایل رایج ارور FF یخچال ساید ال جی میتواند موارد زیر باشد که باید توسط متخصصین بررسی شود .

  • معیوب شدن واشر دور درب
  • تراز نبودن یخچال
  • خرابی فن اواپراتور
  • معیوب شدن برد الکترونیکی

معیوب شدن واشر دور درب یخچال ال جی

لاستیک دور درب تاثیر بسزایی در حفظ سرمای داخل کابین یخچال دارد . بسته نشدن صحیح درب یخچال باعث میشود هوای گرم وارد یخچال شود و باعث ایجاد یخ زدگی و برفک شود و باعث شود ارور FF بر روی صفحه نمایش مشاهده شود .

ورود هوای مرطوب به داخل کابین و برخورد با سطحی سرد مثل اواپراتور باعث یخ زدگی و برفک میشود .

برای رفع ارور FF یخچال ال جی باید واشر دور درب چک شود امکان دارد قسمتی از لاستیک پاره شده باشد یا خشک بودن لاستیک نیز باعث عدم بسته شدن صحیح درب میشود . در صورت معیوب بودن یا جدا شدن لاستیک دور درب باید آن را تعویض کنید .

 

تراز نبودن یخچال ال جی

تراز بودن یخچال فریز یکی از اصلی ترین مواردی است که در عملکرد صحیح یخچال تاثیر بسزایی دارد .

تراز نبودن یخچال باعث میشود قطعات یخچال به مرور زمان آسیب ببینند و عمر دستگاه شما کاهش پیدا کند و میتواند عامل اصلی ارور FF یخچال ال جی باشد .

برای اطمینان از تراز بودن یخچال میتوانید از تراز حبابی استفاده کنید و توجه کنید سطحی که یخچال را روی آن قرار میدهید صاف باشد . در زیر دستگاه پایه یا غلطک هایی وجود دارد که با پیچ گوشتی میتوانید ارتفاع آن را کم و زیاد کنید . تراز نبودن یخچال میتواند باعث فشار آمدن به موتور یخچال ، صدا و لرزش غیر طبیعی یخچال و درست باز و بسته نشدن درب یخچال شود .

 

معیوب شدن فن اواپراتور علت ارور FF یخچال ال جی

اواپراتور وظیفه تبدیل مایع به جامد و ایجاد سرما در کابین یخچال را بر عهده دارد . هوای سرد از طریق دریچه و فن داخلی بین فریزر و یخچال جا به جا میشود . اگر فن اواپراتور دچار مشکل شود دمای یخچال و فریزر بالا میرود و باعث برفک زدن یخچال و نمایش ارور FF یخچال ال جی میشود . برای رفع این مشکل فن به ترتیب زیر عمل کنید .

  •  اواپراتور را باز کنید و فن را جدا کنید .
  • گرد و غبار اطراف پره ها و موتور فن را تمیز کنید .
  • پره های فن را چک کنید اگر حرکت آن روان نیست روغن کاری کنید .

 اگر مشکل برطرف نشده موتور فن احتمالا معیوب شده است و فن دیگر کار نمیکند و باید تعویض شود .

برای جلوگیری از خراب شدن فن موارد زیر را رعایت کنید .

  1. هنگام جا به جایی یخچال دقت کنید که به یخچال ضربه وارد نشود .
  2. از باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال خودداری کنید .
  3. درب یخچال را به مدت طولانی باز نگه ندارید .
  4. یخچال را بیش از حد از مواد غذایی پر نکنید زیرا باعث مسدود شدن فن ها میشود .
  5. از محافظ برق استفاده کنید تا نوسانات برق باعث آسیب رساندن به فن یا قطعات دیگر یخچال ال جی نشود .

در صورتیکه یخچال شما با مشکل مواجه شده است برای بررسی و عیب یابی دستگاه خود حتما از نمایندگی های مجاز تعمیرات ال جی استفاده کنید تا از سلامت قطعات و اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کنید .

معیوب بودن برد الکترونیکی

اگر بعد از بررسی موارد بالا همچنان ارور FF ساید ال جی مشاهده میشود احتمالا مشکل از برد دستگاه است .

برد یکی از اصلی ترین قطعات یخچال فریزرهای مدرن است که وظیفه کنترل و مدیریت قطعات دیگر را بر عهده دارد . خرابی برد باعث میشود عملکرد تمامی قطعات با مشکل رو به رو شود و میتواند دلیل ارور FF یخچال ال جی باشد .

تعمیر یا تعویض برد نیازمند تخصص میباشد و حتما باید توسط متخصصین انجام شود . در صورتیکه یخچال فریزر شما دچار مشکل شده است کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما جهت تعمیرات یخچال ال جی شما به محل اعزام شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *