جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ارور h20 ماشین لباسشویی ایندزیت

سرویس برتر > ارور کده > ارور h20 ماشین لباسشویی ایندزیت
ارور h20 لباسشویی ایندزیت

ماشین های لباسشویی ایندزیت مانند سایر دستگاه ها، به سیستم تشخیص خطا یا ارورها مجهز است؛ این سیستم به کاربران کمک می کند تا مشکلات دستگاه خود را سریع تر، شناسایی و رفع کنند. یکی از ارورهای شایع که در این دستگاه مشاهده می شود ارور H20 در لباسشویی ایندزیت است.

این ارور به مشکلاتی در فرایند آبگیری ماشین لباسشویی اشاره دارد. آبگیری، فرآیند ورود آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی است که برای اجرای صحیح چرخه شستشو ضروری است؛ اگر این فرآیند با مشکل مواجه شود ممکن است ارور h20 نمایش داده شود.

دلایل مختلفی از جمله مشکلات مربوط به سیستم ورودی آب، شیرهای آب یا سنسور های ماشین لباسشویی می تواند باعث بروز این ارور شود. در این مقاله به طور مفصل به بررسی دلایل ارور H20 و روش های رفع آن پرداخته ایم تا بتوانید به آسانی مشکل را شناسایی و برطرف کنید.

راهنمای مطالعه

علت ارور h20 ماشین لباسشویی ایندزیت چیست؟

ارور H20 در ماشین لباسشویی ایندزیت یکی از رایج ترین ارورهای لباسشویی ایندزیت است که معمولا به مشکلاتی در فرایند آبگیری اشاره دارد. این ارور می تواند به دلایل زیر بروز کند:

  • مشکلات شلنگ تخلیه
  • پایین بودن فشار آب
  • مشکلات سیم کشی و اتصالات
  • خرابی سنسور سطح آب یا سوئیچ فشار
  • خرابی شیر ورودی آب
  • خرابی پمپ آب

مشکلات شلنگ تخلیه علت ارور h20 لباسشویی ایندزیت

یکی از دلایل اصلی بروز خطای h20 ماشین لباسشویی ایندزیت، مسدود یا معیوب شدن شلنگ تخلیه است که باعث می شود فرآیند آبگیری به درستی انجام نشود.

راه حل:

  • بررسی و تمیز کردن شلنگ: شلنگ تخلیه را جدا کنید و انسدادها را با چوب یا سیم بلندی برطرف کنید.
  • تعویض شلنگ معیوب: در صورت پارگی یا فرسودگی شلنگ آن را تعویض کنید.
  • بررسی اتصالات شلنگ: اتصالات شلنگ با فاضلاب یا دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید محکم و در جای خود قرار دارد.
  • تنظیم شلنگ: شلنگ را در موقعیت صحیح و بدون پیچ خوردگی یا خمیدگی قرار دهید؛ ارتفاع مناسب شلنگ 60 تا 90 سانتی متر است (طول شلنگ بیشتر از 3/5 متر نباشد.)

پایین بودن فشار آب یکی از دلایل ارور h20 در لباسشویی ایندزیت

وقتی فشار آب منبع پایین باشد؛ ماشین لباسشویی نمی تواند آب کافی برای فرآیند شستشو دریافت کند و این مشکل به صورت اخطار h20 در ماشین لباسشویی ایندزیت نمایش داده می شود.

راه حل:

بررسی منبع آب:  شیر آب را چک کنید و اطمینان حاصل کنید شیر آب به طور کامل باز است و جریان آب به دستگاه مناسب است. 

بررسی فشار آب: فشار آب را اندازه گیری کنید اگر پایین است با شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرید.

تمیز کردن فیلتر شیر ورودی: فیلتر شیر ورودی را تمیز کنید زیرا انسداد آن می تواند جریان آب را کاهش دهد.

مشکلات سیم کشی و اتصالات یکی از دلایل خطای H20 لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات، مشکلات در سیم کشی یا اتصالات داخلی ماشین لباسشویی می تواند باعث بروز ارور h20 لباسشویی ایندزیت شود. اتصالات نادرست یا قطعی سیم ها می تواند باعث قطع ارتباط بین قطعات مختلف و ایجاد ارور شود.

راه حل:

سیم کشی و اتصالات داخلی دستگاه را به دقت بررسی کنید و در صورت مشاهده قطعی یا فرسودگی آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی سنسور سطح آب ماشین لباسشویی ایندزیت Indesit

خرابی سنسور سطح آب می تواند باعث بروز خطای H20 ماشین لباسشویی ایندزیت شود. این سنسور وظیفه اندازه گیری میزان آب داخل دیگ را برعهده دارد؛ اگر سنسور دچار مشکل شود ممکن است نتواند اطلاعات صحیحی به دستگاه ارسال کند و به همین دلیل ارور h20 نمایش داده شود.

راه حل:

برای رفع این مشکل باید قطعه سنسور سطح آب بررسی شود و در صورت نیاز سنسور را تمیز کنید تا از انسداد یا آلودگی جلوگیری شود.

اگر سنسور معیوب است آن را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. تعویض سنسور، نیازمند مهارت و ابزار تخصصی است به همین خاطر برای رفع این مشکل توصیه می شود از نمایندگی های مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بخواهید.

خرابی پمپ تخلیه دلیل اصلی خطای h20 لباسشویی ایندزیت

خرابی پمپ تخلیه یکی از دلایل اصلی نمایش ارور h20 در لباسشویی ایندزیت است. پمپ تخلیه مسئول خارج کردن آب از دیگ ماشین لباسشویی است؛ اگر پمپ دچار مشکل شود و نتواند به درستی آب را تخلیه کند، دستگاه ممکن است نتواند فرآیند آبگیری را به درستی انجام دهد.

راه حل:

  • بررسی پمپ تخلیه: پمپ تخلیه را بررسی کنید ممکن است مسدود شده باشد.
  • تمیز کردن پمپ تخلیه: اگر پمپ مسدود شده است آن را تمیز کنید و هرگونه شیء خارجی را از آن خارج کنید.
  • بررسی سیم کشی و اتصالات پمپ تخلیه: سیم کشی و اتصالات پمپ تخلیه را بررسی کنید و از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید. اگر دچار قطعی یا فرسودگی شده است آن ها را تعمیر یا تعویض کنید.
  • تعویض پمپ لباسشویی ایندزیت: اگر پمپ دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده باشد نمی تواند به درستی کار کند و باید آن را تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی علت خطای h20 لباسشویی ایندزیت

خرابی برد الکترونیکی یکی از دلایل احتمالی نمایش ارور h20 ماشین لباسشویی ایندزیت است. برد الکترونیکی نقش اصلی در کنترل و هماهنگی فرآیندهای مختلف ماشین لباسشویی را برعهده دارد. اگر برد الکترونیکی دچار مشکل شود ممکن است نتواند سیگنال های صحیح را به دیگر قطعات ارسال کند و در نتیجه اخطار H20 در ماشین لباسشویی ایندزیت نمایش داده شود.

راه حل:

در برخی موارد ریست کردن دستگاه می تواند مشکل را برطرف کند؛ برای این کار دستگاه را خاموش و از پریز برق جدا کنید و دوباره بعد از چند دقیقه دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل رفع نشد باید برد باز و بررسی شود و اقدام به تعمیر یا تعویض آن شود.
تعمیر یا تعویض برد کاملا تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت بالا دارد به همین خاطر توصیه می شود رفع این مشکل را حتما به متخصصین بسپارید.
نتیجه گیری کد خطای h20 ماشین لباسشویی ایندزیت Indesit

ارور H20 در ماشین لباسشویی ایندزیت می تواند به دلایل مختلفی از جمله خرابی پمپ تخلیه، خرابی سنسور سطح آب و موارد دیگر که در بالا توضیح داده ایم، رخ بدهد. با بررسی دقیق و تعمیر خرابی های احتمالی مانند پمپ تخلیه و غیره می توانید عملکرد دستگاه را به حالت عادی بازگردانید.

برای کمک در رفع این مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت می توانید با شماره 67549-021 تماس بگیرید؛ همچنین اگر سوالی دارید در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا متخصصین ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی

سرویس برتر

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر لطفا موارد زیر را تکمیل کنید.