سرویس برتر

سرویس برتر

طرز کار موتور اینورتر یخچال

کمپرسور اینورتر یخچال

طرز کار موتور اینورتر یخچال چیست ؟ موتور اینورتر چگونه کار میکند ؟ نحوه کار کرد موتور اینورتر یخچال چیست ؟ ما در این مقاله 0 تا 100 نحوه عملکرد و مزایا و معایب موتور ایتورتر کولر گازی اینورتر را برای شما بطور کامل تشریح میگردد با سرویس برتر همراه باشید و چنانچه سوالی در ذهنتان هست در قسمت نظرات کاربران با ما در میان بگذارید . 

برای دانستن فرق بین موتور اینورتر یخچال و موتور معمولی یخچال فریزر ابتدا باید نحوه عملکرد و سرما سازی یخچال فریزر را بدانید .

یخچال فریزر از دو قسمت اصلی کمپرسور و اواپراتور تشکیل شده است ، مبرد توسط کمپرسور در یخچال جریان پیدا میکند و با تغییر حالت از مایع به گاز باعث ایجاد سرما در یخچال فریزر میشود .

کمپرسور یا موتور وظیفه چرخش گاز در یخچال و انتقال آن به اواپراتور را دارد ، حالا با توجه به نحوه سرما سازی به سراغ نحوه کار کرد موتور اینورتر یخچال و تفاوت آن با موتور معمولی میکنیم .

موتور اینورتر یخچال چگونه باعث کاهش مصرف برق میشود

کمپرسور های معمولی تنها در 2 حالت عمل میکنند : 1 یا با تمام توان و قدرت شروع بکار میکنند 2 یا بطور کامل خاموش میشوند ، روشن و خاموش شدن کمپرسور های معمولی با صدای مشخصی انجام میگردد یعنی شما میتواند در زمان روشن شدن و خاموش شد ن صدای کمپرسور را بشنوید . 

در کمپرسور های معمولی زمانی که دمای یخچال و فریزر به دمای تعیین شده میرسد موتور خاموش میشود و بلافاصله بعد از گرم شدن یخچال و فریزر مجددا شروع بکار میکند ، این روشن خاموش شدن باعث استفاده مقدار زیادی شدت جریان ( برق ) میشود .

کمپرسور های اینورتر با سرعت متغییر امکان کار کرد موتور را با توجه به شرایط محیط و دمای یخچال را امکان پذیر میکند ، کمپرسور اینورتر به هیچ عنوان خاموش و روشن نمیشود تنها با کم زیاد کردن قدرت و استفاده از فناوری BLDC باعث ایجاد سرما در یخچال میشود . 

به عنوان مثال زمانی که در طول روز دما بالاس کمپرسور اینورتر با حداکثر توان خود شروع بکار میکند و در طول شب با کاهش دما با کم کردن قدرت هم سرمایش یخچال فریزر را حفظ و هم در مصرف انرژی صرفه جویی میکند .

مزایای کمپرسور های اینورتر یخچال چیست ؟

فناوری اینورتر برای صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین افزایش طول عمر یخچال فریزر طراحی شده است از مهم ترین تفاوت های کمپرسور های اینورتر و معمولی به موارد زیر میتوان اشاره کرد : 

  1. مصرف انرژی در موتور های اینورتر بسیار پایین تر از موتور های معمولی است .
  2. قیمت موتور های اینورتر گران تر از موتور های معمولی است .
  3. طول عمر موتور های اینورتر بیش تر از موتور های معمولی است . 
  4. خرابی و اصطلاک موتور های اینورتر از موتور های معمولی بیشتر است .
  5. کنترل دما در کمپرسور های اینورتر دقیق تر و بهینه تر از موتور های معمولی است . 
این 5 مورد از اساسی ترین تفاوت ها و مزیت های کمپرسور های اینورتر نسبت به کمپرسور های معمولی میباشد . 

یک پاسخ

  1. سلام می خواستم مقداربرق مصرفی توسط موتوراینورترچه ولتاژیست وبازتاب برقییش چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *