سرویس برتر

علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز

علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز چیست ؟ یکی از پر تکرار ترین سوالات در مورد دستگاه اسپرسو است .

اسپرسو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در جهان است که امروزه بسیاری از مردم از دستگاه اسپرسو ساز در منزل و محل کار استفاده می کنند . گاهی اوقات اسپرسو سازها دچار مشکلاتی می شوند . این مقاله توسط تیم سرویس برتر تهیه شده است که در آن به علت نشتی آب از اسپرسو ساز می پردازیم .

طول عمر مفید اسپرسو ساز 3 تا 6 سال است که با تمیز کردن و مراقبت می تواند تا 10 سال افزایش پیدا کند . اگر متوجه آبریزی از دستگاه اسپرسو ساز خود شدید هر چه سریع تر اقدام به عیب یابی و برطرف کردن مشکل شوید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید .

فهرست صفحه

دلایل نشتی آب از دستگاه اسپرسو ساز

این مقاله توسط تیم سرویس برتر تهیه شده است تا با علت نشتی آب از اسپرسو ساز آشنا شوید که رایج ترین آنها شامل موارد زیر است .

  • ترک خوردگی و خرابی المنت
  • خرابی نازل بخار
  • پاره شدن شلنگ 
  • پوسیدگی واشر
  • ترک خوردگی مخزن ، شکستگی مخزن
  • پارگی لاستیک دور هد گروپ

ترک خوردن المنت اسپرسو ساز علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز

یکی از دلایل نشتی آب از دستگاه اسپرسو ساز خرابی المنت است . المنت قطعه ای است که داخل اسپرسو ساز قرار دارد و وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی را دارد . در اسپرسو ساز های بزرگتر یک المنت دیگر هم داخل برای 

با استفاده مکرر از اسپرسو ساز ، اطراف المنت رسوب جمع می شود و به المنت فشار وارد می کند که باعث ترک خوردن المنت و آبریزی از اسپرسو ساز می شود .

در صورت ترک خوردن المنت باید اقدام به تعویض المنت کنید . برای تعمیرات اسپرسو ساز خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید . 

خرابی نازل بخار اسپرسو ساز

خرابی نازل بخار اسپرسو ساز می تواند علت نشتی آب از اسپرسو ساز باشد .

برخی از مدل های اسپرسو ساز دارای نازل بخار هستند . نازل بخار ، آب داخل محفظه را به بخار تبدیل می کند . با مرور زمان امکان دارد نازل بخار دچار خرابی شود و آبریزی از نازل بخار را مشاهده کنید .

در صورت مشاهده چکه کردن آب از نازل بخار اسپرسو ساز سریعا برای تعمیر یا تعویض نازل بخار اقدام کنید . زیرا امکان دارد به قطعات دیگر آسیب وارد کند .

برای جلوگیری از خرابی نازل بخار ، به طور منظم دریچه نازل بخار و لوله دستگاه را تمیز کنید تا از تجمع رسوب جلوگیری کنید .

پاره شدن شلنگ اسپرسو ساز

در دستگاه های اسپرسو ساز پمپی وجو دارد که آب داخل دستگاه را پمپاژ می کند . شلنگ هایی که به پمپ متصل است امکان دارد دچار پارگی یا فرسودگی شود که باعث می شود آب از اسپرسو ساز چکه کند .

در صورتیکه شلنگ های متصل به پمپ دچار خرابی شد اقدام به تعویض آن کنید .

 

فرسودگی واشر اسپرسو ساز

یکی از شایع ترین دلایل نشتی آب از دستگاه اسپرسو ساز ، فرسودگی واشر است . واشر در کف مخزن اسپرسو ساز قرار دارد که به مرور زمان دچار فرسودگی می شود و باعث آبریزی از دستگاه اسپرسو ساز می شود .

برای اینکه مطمئن شوید مشکل از فرسودگی واشر است کافی است داخل مخزن را پر از آب کنید و توجه کنید که از کناره ها و زیر اسپرسوساز آب چکه می کند یا خیر . اگر آبریزی داشت مشکل از خرابی واشر است و نیاز به تعویض دارد .

خرابی مخزن اسپرسو ساز

پیشگیری بهتر از درمان است . زمانیکه با آبریزی دستگاه اسپرسو ساز مواجه شدید بهتر است سریعا اقدام به عیب یابی و رفع عیب کنید .

یکی از متداول ترین دلایل نشتی آب از اسپرسو ساز شکستگی مخزن است . 

در اسپرسوساز ها برای تامین آب مورد نیاز ، مخزنی وجود دارد که از جنس های متفاوتی هستند و اگر این مخزن ها دچار ترک خوردگی شوند باعث نشتی آب می شوند . در صورت وجود ترک در مخزن اسپرسو ساز باید اقدام به تعویض مخزن کنید .

یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن مخزن اسپرسو ساز استفاده از ماشین ظرفشویی است . زیرا جنس مخزن اسپرسو سازها معمولا پلاستیک است و به دلیل دمای بالای آب مصرفی ماشین ظرفشویی ممکن است آسیب ببینند .

پارگی لاستیک دور هد گروپ اسپرسو ساز

اگر نشتی آب از کنار هدگروپ مشاهده کردید احتمال زیاد واز دور هد گروپ گشاد یا پاره شده است .

واشر دور هدگروپ از جنس پلاستیک است که در صورت پارگی  یا گشاد شدن آب یا قهوه از کناره های هد گروپ نشتی پیدا می کند که باید مناسب با مدل دستگاهتان واشر دور هدگروپ را تعویض کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *