سرویس برتر

معنی intensive در ماشین ظرفشویی چیست؟

معنی intensive در ماشین ظرفشویی چیست؟

معنی intensive در ماشین ظرفشویی چیست؟ بسیاری از کاربران نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی را نمی دانند و همیشه از یک برنامه شست و شو استفاده می کنند در حالیکه هر دکمه قابلیت های خاصی دارد. 

در قسمت پنل ماشین ظرفشویی دکمه های متفاوتی تعبیه شده است که این دکمه ها با توجه به برند و مدل دستگاه متفاوت است. برخی از این دکمه ها برنامه شست و شوی خودکار و برخی دیگر برای تنظیمات دستی شست و شو هستند.

جهت انتخاب برنامه شست و شوی مناسب حتما باید معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی را بدانید. برای آشنایی با معنی کلمات روی ماشین ظرفشویی می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

یکی از دکمه هایی که بر روی پنل دستگاه مشاهده می شود کلمه intensive در ماشین ظرفشویی است که یکی از پرکاربرد ترین برنامه های ماشین ظرفشویی( dishwasher program ) است و برای شست و شوی ظروف بسیار کثیف و چرب گزینه ای عالی است. اگر می خواهید همه چیز را درباره دکمه intensive بدانید با تیم سرویس برتر همراه باشید.

فهرست صفحه

معنی intensive در ماشین ظرفشویی

شناخت و آشنایی یا دکمه های ماشین ظرفشویی به شما کمک می کند تا بتوانید با توجه به ظروفتان برنامه شست و شوی مناسبی را انتخاب کنید و راندمان و عملکرد دستگاه را افزایش دهید همچنین از کاهش طول عمر دستگاه خود جلوگیری کنید.

معنی intensive در ماشین ظرفشویی، شست و شوی فشرده یا متمرکز است که برای ظروف بسیار کثیف و چرب مثل قابلمه، تابه و… کاربردی است. در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی که دکمه intensive مشاهده نمی شود می توانید از چرخه Heavy استفاده کنید یا بطور دستی تنظیمات با دما و فشار اسپری بالا را انتخاب نمائید.

در برنامه intensive دمای آب بالاتر از سایر برنامه ها و آب با فشار بیشتری اسپری خواهد شد. شست و شوی ظروف با دمای 50 درجه سانتی گراد آغاز و با دمای 70 درجه سانتی گراد آبکشی نهایی انجام می شود و دارای 3 مرتبه آبکشی است و زمان شست و شو در این چرخه 2 ساعت یا بیشتر است.

روش استفاده از چرخه intensive ماشین ظرفشویی

استفاده از دکمه intensive در ماشین ظرفشویی برای شست و شوی ظروف بسیار کثیف و لکه دار مناسب است که در اکثر ماشین ظرفشویی ها روش استفاده از این دکمه بصورت زیر است.

  • ظروف را از باقی مانده های غذا پاک کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و ظروف را داخل دستگاه بچینید. برای آشنایی با نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی به دفترچه راهنما مراجعه نمائید.
  • از مواد شوینده مرغوب و مناسب با ظروف استفاده کنید.
  • دکمه intensive در ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید و Start را بفشارید تا فرایند شست و شو شروع شود.
  • اگر کلمه intensive در ماشین ظرفشویی شما وجود ندارد از گزینه heavy استفاده کنید یا بطور دستی دما و فشار آب را افزایش دهید.
  • برای کسب نتایج مطلوب حتما قبل از شست و شو دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را مطالعه فرمائید.

نکات استفاده از برنامه intensive در ماشین ظرفشویی

همانطور که با معنی کلمه intensive در ماشین ظرفشویی آشنا شده اید می دانید که این برنامه شست و شو مناسب شست و شوی ظروف بسیار کثیف است اما استفاده دائم از این چرخه پیشنهاد نمی شود و قبل از استفاده از این برنامه باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • این برنامه به دلیل استفاده از دما و فشار آب بالا انرژی بیشتری نسبت به سایر برنامه ها مصرف می کند پس اگر مصرف انرژی و هزینه های مربوطه برای ما اهمیت دارد این چرخه شست و شو پیشنهاد نمی شود.
  • این چرخه در همه ی مدل های ماشین ظرفشویی وجود ندارد اگر برای شما گزینه کاربردی است حتما به این مورد توجه فرمائید.
  • به علت استفاده از آب با دمای بالا برای پاک کردن لکه های سخت امکان دارد ظروف حساس آسیب ببینند. به هیچ عنوان برای شست و شوی ظروف شیشه ای و کریستال از این برنامه استفاده نکنید.
  • مدت زمان این چرخه 2 ساعت یا بیشتر است به همین خاطر برای زمانیکه عجله دارید پیشنهاد نمی شود.

مزایای استفاده از برنامه intensive در ماشین ظرفشویی

چرخه شست و شوی intensive در ماشین ظرفشویی یکی از چرخه های خاص برای شست و شوی ظروف بسیار آلوده و چرب است مزایای استفاده از این برنامه شامل موارد زیر می شود.

  • به علت استفاده از دمای بالا و آب بیشتر در پاک سازی لکه ها و آلودگی های سخت بسیار موثر است.
  • نیازی به خیس خوردن ظروف نیست زیرا سبد پایینی تحت فشار بالای اسپری قرار می گیرند.
  • به بهبود کیفیت نهایی شست و شو و پاکیزگی ظروف کمک می کند.
  • با وجود پاک سازی قوی ظروف اما به دلیل استفاده از دمای بالا، مصرف انرژی و هزینه ها افزایش می یابد و استفاده روزمره از کلمه intensive در ماشین ظرفشویی پیشنهاد نمی شود.

در صورتیکه دستگاه شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کرده اید کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *