سرویس برتر

علت برق داشتن بدنه ماکروفر و نحوه رفع آن

علت برق داشتن بدنه ماکروفر چیست ؟ شوک الکتریکی به شدت برای سلامتی انسان خطرناک است و باید به سرعت بررسی و رفع شود . این مشکل امکان دارد برای اکثر لوازم برقی منزل پیش بیاید که استفاده از دستگاه را برای شما غیر ممکن کند .

اگر با لمس مایکروفر احساس گز گز کردید دمپایی پلاستیکی بپوشید و دستگاه را از پریز برق جدا کنید و مشکل برق دار بودن بدنه ماکروفر را بررسی کنید و تا زمانی که این مشکل را برطرف نکردید از مایکروفر خود استفاده نکنید .

برخی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر مربوط به معیوب شدن قطعات فنی مایکروویو است و گاهی اوقات با رعایت کردن نکاتی میتوان این مشکل را به آسانی برطرف کرد به همین خاطر تیم سرویس برتر مقاله ای تهیه کرده است تا با علت برق داشتن بدنه ماکروفر و روش های رفع این مشکلات آشنا شوید .

علت برق داشتن بدنه مایکروفر
فهرست صفحه

علت برق داشتن بدنه ماکروفر

دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر میتواند از خود دستگاه یا محل نصب دستگاه یا گاهی اوقات از کاربری باشد که دستگاه را لمس میکند . با ما همراه باشید تا با دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر آشنا شوید .

  • هنگام لمس بدنه مایکروویو دست شما خیس بوده
  • وجود الکتریسیته ساکن در لباس یا دستگاه
  • عایق سیم مایکروفر را چک کنید امکان دارد فرسوده یا پاره شده باشد
  • محل نصب مایکروفر مرطوب است
  • اتصال به زمین مناسبی ندارد
  • لمس قسمت فلزی کنار درب مایکروفر

اگر با بررسی موارد بالا مشکل برق دار بودن ماکروفر برطرف نشد احتمالا دستگاهتان با مشکل روبه رو شده است و سریعا جهت بررسی و تعمیر مایکروفر خود اقدام کنید .

معیوب شدن سیم کشی علت برق داشتن بدنه ماکروفر

معیوب شدن سیم کشی مایکروفر یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر است . برای رفع این مشکل دستگاه را از پریز برق جدا کنید و سیم کشی ماکروفر را چک کنید امکان دارد دچار پوسیدگی یا پارگی شده باشد که در اینصورت اقدام به تعویض آن کنید .

سیم آرت برق برق بدنه ماکروفر را به زمین انتقال میدهد تا از خطر برق گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری کند . اگر کابل اتصال به زمین یا سیم آرت به درستی به زمین متصل نشده باشد نیز میتواند علت برق دار شدن بدنه ماکروفر باشد .

 

خرابی پریز برق و دوشاخه

خرابی پریز برق یا دوشاخه یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماکروفر است . برای رفع برق دار بودن بدنه ماکروفر دستگاه را به پریز دیگری وصل کنید و چک کنید آیا مشکل از پریز برق است یا خیر ؟ اگر پریز برق خراب است به هیچ عنوان از آن پریز استفاده نکنید تا آن را تعویض کنید .

در صورتیکه پریز برق سالم بود دو شاخه را چک کنید در صورت خرابی آن را تعویض کنید .

خرابی المنت دلیل برق دار بودن بدنه ماکروفر

ماکروفر یکی از لوازم برقی پرکاربرد در منزل است که با مرور زمان امکان دارد المنت دستگاه دچار فرسودگی یا خرابی شود که این مشکل میتواند دلیل برق داشتن بدنه مایکروفر ( The reason for having electricity in the microwave body ) باشد .

در صورت خرابی المنت باید آن را تعویض کنید و تعویض المنت کاری تخصصی است که باید آن را به متخصصین بسپارید .

برای تعمیر و رفع مشکل مایکروفر خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

خرابی فیوز

خرابی فیوز یکی از مهم ترین دلایل برق دار شدن مایکروویو است . سیم فیوز از جنس فلز است که با حرارت امکان دارد ذوب شود اگر جریان ورودی به مدار بیش از اندازه باشد باعث گرم شدن و ذوب شدن سیم فیوز و در نهایت سوختن فیوز شود .

فیوز مایکروفر حتما باید توسط تکنسین های ماهر بررسی شود زیرا عملکرد قطعات وابسته به فیوز نیز باید بررسی شود مثل :

  1. دیود
  2. خازن
  3. مگنترون

خرابی برد علت برق داشتن بدنه ماکروفر

برق داشتن بدنه مایکروفر مشکلی بسیار جدی است که با رعایت کردن نکاتی رفع میشود اما اگر مشکل از دستگاه شما باشد بهتر است بررسی و رفع مشکل برق دار بدون بدنه ماکروفر را به متخصصین بسپارید تا از آسیب دیدن بیشتر دستگاه جلوگیری کنید . سوختن فیوز میتواند باعث آسیب دیدن برد شود که این نیز میتواند علت برق داشتن بدنه ماکروفر باشد . در صورت خرابی برد باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید .
تعمیر برد کاری بسیار تخصصی است و تعمیر یا تعویض آن را حتما به متخصصین بسپارید .
 
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *