سرویس برتر

علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

بررسی علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین مواردی است که باید سریعا بررسی شود . بوی سوختگی ماشین لباسشویی معمولا نشانگر مشکلی جدی است که نباید آن را نادیده بگیرید و باید هرچه سریع تر اقدام به تشخیص و رفع مشکل کنید .

زمانیکه بوی سوختگی از ماشین لباسشویی خود استشمام کردید بالافاصله ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و اگر فنی نیستید بهتر است برای بررسی و رفع مشکل با متخصصین تماس بگیرید . تیم سرویس برتر مقاله ای برای شما تهیه کرده است تا با علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن آشنا شوید . 

فهرست صفحه

خرابی تسمه به عنوان علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی

 تسمه قطعه ای است که موتور و دیگ را به هم متصل می کند و به چرخاندن سبد در ماشین لباسشویی کمک می کند . زمانیکه تسمه دچار خرابی شود و از کار بیافتد امکان دارد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی استشمام شود .

اگر بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شما بوی لاستیک می دهد و دیگ نمی چرخد احتمالا مشکل از تسمه است . تسمه را بررسی کنید در صورت مشاهده هر کدام از موارد زیر اقدام به تعویض تسمه کنید .

  1. تسمه به دیگ ساییده می شود .
  2. تسمه شل شده است .
  3. تسمه دچار خرابی و فرسودگی شده است .

خرابی برد ماشین لباسشویی

برد مغز ماشین ظرفشویی است که خرابی برد یا تایمر می تواند عملکرد قطعات دیگر را دچار مشکل کند و علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی باشد . برای بررسی ، تعمیر یا تعویض برد ، کار را به متخصصین بسپارید .

مثلا خراب شدن برد می تواند باعث سوختگی المنت شود . زمانیکه آب داخل دیگ ماشین لباسشویی نیست مثل زمان استفاده از خشک کن ، المنت بیش از حد داغ می شود و ایجاد بوی سوختگی می کند .

خرابی لاستیک المنت

برای آب بندی کردن المنت داخل دیگ از لاستیکی استفاده می شود . اگر المنت بیش از حد داغ شود می تواند علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی باشد .

اگر بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شما استشمام شد کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان متخصصین ما با شما تماس بگیرند و جهت بررسی و تعمیرات ماشین لباسشویی شما اقدام کنند .

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه دارای موتور و تسمه است که اگر دچار خرابی شود به تسمه فشار زیادی وارد می شود و قطعات داخلی داغ می شوند 

پمپ تخلیه ، آب را بعد از چرخه شست و شو از ماشین لباسشویی خارج می کند . اگر در حین چرخه شست و شو یا انتهای چرخه ، بوی سوختگی استشمام کردید احتمالا پمپ تخلیه معیوب شده است .

بوی سوختگی از سیم کشی و دوشاخه ماشین لباسشویی

گاهی اوقات معیوب شدن سیم کشی ، علت بوی سوختگی از ماشین لباسشویی است . 

سیم کشی ماشین ظرفشویی در مجاورت قطعات دیگر قرار دارد که با گرم شدن این قطعات امکان دارد سیم کشی ها آسیب ببینند .

برای اینکه منشا بو را پیدا کنید باید اتصالات سوکت و فیوز ، کابل ها و دوشاخه را بررسی کنید و اقدام به تعویض آن کنید .

معیوب شدن سیم کشی کم هزینه ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است درصورتیکه سریعا اقدام به تعمیر آن کنید تا به قطعات دیگر آسیب نرساند .

خرابی موتور ماشین لباسشویی

نیم سوز شدن یا سوختن موتور یکی از دلایل استشمام بوی سوختگی از ماشین لباسشویی است .

موارد زیر به خاطر فشاری که به موتور وارد می کنند  باعث سوختن یا نیم سوز شدن موتور می شود .

  • استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی
  • پر کردن بیش از حد مخزن ماشین لباسشویی

    حتما زمانیکه بوی سوختگی از ماشین لباسشویی خود استشمام کردید . دستگاه را از پریز برق جدا کنید و اقدام به بررسی و حل مشکل کنید تا از آسیب رسیدن به قطعات دیگر جلوگیری کنید .

خرابی گلاید و کمک فنر ماشین لباسشویی

گلاید و کمک فنر ، ضربات دیگ در حین چرخش را کنترل می کند . اگر گلاید و کمک فنر معیوب شوند . لغزندگی و کارایی خودشان را از دست می دهند و تمام فشار به تسمه وارد می شود .

در صورتیکه تصمیم به تعویض تسمه گرفتید حتما گلاید و کمک فنر را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید . زیرا در صورت خرابی گلاید و کمک فنر ، بعد از مدتی دوباره تسمه دچار خرابی می شود .

خرابی یاتاقان ماشین لباسشویی

در حین چرخه شست و شو ، دیگ با سرعت زیادی می چرخد . در ماشین ظرفشویی پایه های فلزی قرار دارد که دیگ روی آنها می چرخد که به آنها یاتاقان می گویند .

با مرور زمان یاتاقان ها فرسوده می شود و دیگر دیگ به درستی نمی چرخد و بین دیگ و یاتاقان اصطکاکی ایجاد می شود که باعث ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می شود . برای رفع این مشکل باید یاتاقان ها تعویض شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *