سرویس برتر

علت خروج بخار از کولر گازی و نحوه رفع این مشکل

علت خارج شدن بخار از کولر گازی

علت خروج بخار از کولر گازی چیست؟ یکی از رایج ترین سوالات کاربران است که قصد داریم در این مقاله به بررسی علت خروج بخار از پنل داخلی و خارجی کولر گازی بپردازیم.

خروج بخار از پنل کولر گازی ممکن است به دلایل گوناگونی اتفاق بیافتد که کمی نگران کننده به نظر می رسد. این مشکل گاهی اوقات به آسانی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده بروز مشکل در قطعه ای از دستگاه است.

زمانیکه با مشکل بخار دادن کولر گازی مواجه شده اید بهتر است سریعا اقدام به رفع آن کنید تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری کنید.

برای اینکه همه چیز را درباره علت خارج شدن بخار از پنل کولر گازی را بدانید با تیم سرویس برتر همراه باشید تا با آگاهی کامل اقدام به رفع این مشکل کنید.

فهرست صفحه

علت خروج بخار از کولر گازی

تصور خروج بخار از کولر گازی در فصل زمستان کاملا اشتباه است. این مشکل ممکن است در فصل تابستان که از حالت سرمایشی دستگاه استفاده می کنید نیز اتفاق بیافتد.

در اکثر مواقع مشکل خروج بخار از کولر گازی از پنل خارجی دستگاه اتفاق میافتد البته گاهی اوقات پنل داخلی کولر گازی هم دچار این مشکل می شود.

موارد زیر می تواند دلایل خروج بخار از کولر گازی باشد.

  • کثیفی فیلتر
  • قطعی اتصالات کولر گازی
  • فرسودگی و خرابی قطعات
  • مسدود شدن لوله تخلیه
  • رطوبت بالا
  • کاهش گاز مبرد

کثیفی فیلتر علت خروج بخار از کولر گازی

اگر صدای غیر طبیعی از کولر گازی به گوش نمی رسد اما بخار آب مشاهده می شود احتمالا فیلتر هوا مسدود شده است.

کثیفی فیلتر کولر گازی یکی از دلایل خروج بخار از دستگاه است. فیلتر هوای کثیف باعث می شود هوا به درستی جریان پیدا نکند که برای جلوگیری از این مشکل باید بطور دوره ای کولر گازی سرویس شود.

تمیز کردن فیلتر هوا بسیار آسان است برای این کار کافیست فیلتر را از کولر خارج کنید و آن را تمیز کنید اگر فیلتر بسیار کثیف است آن را تعویض کنید.

قطعی اتصالات علت خروج بخار از پنل کولر گازی

گاهی اوقات امکان دارد مشکلات مربوط به سیم کشی یا اتصال کوتاه داخل کولر گازی علت خروج بخار از کولر گازی و استشمام بوی بد از دستگاه باشد.

مشکلات مربوط به اتصالات داخلی بسیار جدی است و بهتر است در صورت مشاهده این مشکل کولر را خاموش کنید و از متخصصین کمک بخواهید تا از بروز مشکلات جدی تر و خطر آتش سوزی جلوگیری کنید.

خرابی قطعات یکی از دلایل خروج بخار از پنل کولر گازی

گاهی اوقات کولر گازی به درستی کار می کند اما بخار آب مشاهده می شود و صدایی نا به هنجار از دستگاه به گوش می رسد و ممکن است این مشکل همراه با بوی سوختگی باشد که نشان دهنده فرسودگی قطعات است.

خرابی فن و موتور فن می تواند علت خروج بخار از کولر گازی باشد که باید توسط متخصصین بررسی و قطعه آسیب دیده تعمیر یا تعویض شود.

مسدود شدن لوله تخلیه علت خارج شدن بخار از پنل کولر گازی

یکی از دلایل خارج شدن بخار از پنل کولر گازی بروز مشکل در لوله تخلیه است. کولر گازی برای خنک کردن هوای محیط، هوای گرم را  از محیط خارج کرده و با عبور این هوا از کویل های سرد و پرتاب هوای سرد توسط فن به محیط باعث خنک شدن محیط می شود.

زمانیکه کولر گازی هوای گرم را مکش می کند مقداری گرد و غبار، پرز و… به داخل دستگاه وارد می شود و با تجمع زباله، لوله تخلیه مسدود می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید لوله تخلیه، ظرف تخلیه و شلنگ تخلیه را تمیز کنید تا آب به درستی به بیرون هدایت شود.

رطوبت بالا علت خارج شدن بخار از پنل کولر گازی

در مناقی که رطوبت بالا است به دلیل متراکم شدن رطوبت موجود در هوا، بخار تولید می شود. اگر بخار بی بو از کولر گازی مشاهده می شود که این مورد اصلا نگران کننده نیست و به آسانی می توانید آن را رفع کنید کافیست چند دقیقه اجازه دهید دستگاه در دمای بالا کار کند تا این مشکل رفع شود.

اگر مشکل رفع نشد بهتر است از مخصصین کمک بخواهید تا با بررسی دقیق مشکل را رفع کنند برای ثبت درخواست تعمیرات کولر گازی کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن تکنسین متخصص دستگاه شما به محل اعزام شود.

کاهش گاز مبرد علت خروج بخار از کولر گازی

گاز مبرد در کولر گازی وظیفه خنک کردن هوا را بر عهده دارد اگر گاز مبرد در دستگاه کم باشد یا نشتی داشته باشد ممکن است سیم پیچ اواپراتور نتواند هوا را به درستی خنک کند و این مشکل منجر به تراکم بیش از اندازه شود و علت خارج شدن بخار از پنل کولر گازی باشد.

برای رفع این مشکل باید از متخصصین کمک بخواهید تا ابتدا محل نشتی را تشخیص سپس اقدام به رفع این مشکل کنند.

علت خروج بخار از پنل خارجی کولر گازی

به طور کلی خروج بخار از کولر گازی نگران کننده نیست و کاملا طبیعی است و نمی توان آن را به عنوان مشکل در نظر گرفت.

زمانیکه بخار از پنل خارجی کولر گازی مشاهده می شود یعنی حالت دیفراست فعال شده است. این حالت بیشتر در فصول سرد زمانیکه از حالت گرمایشی دستگاه استفاده می شود اتفاق میافتد.

وجود یخ در کولر باعث می شود عملکرد صحیح دستگاه مختل شود به همین خاطر دستگاه بطور اتوماتیک حالت دیفراست یا ضد یخ زدگی را فعال می کند تا یخ های موجود از بین بروند.

اگر بعد از آب شدن یخ ها همچنان بخار آب مشاهده شود بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا با بررسی دقیق علت خروج بخار از پنل خارجی کولر گازی مشکل را رفع کنند.

 

علت خروج بخار از پنل داخلی کولر گازی

گاهی اوقات از پنل داخلی کولر گازی بخار مشاهده می شود که این مورد نیز نگران کننده نیست. موارد زیر می تواند علت خروج بخار از پنل داخلی کولر گازی باشد.

  • اختلاف دمای زیاد بین پنل داخلی و هوای محیط
  • رطوبت بالای هوای محیط و انتقال آن به کولر گازی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *