سرویس برتر

علت داغ نشدن اتو بخار و نحوه رفع آن

اتو بخار با مرور زمان دچار مشکلاتی میشود که یکی از آنها داغ نشدن است . علت داغ نشدن اتو بخار متفاوت است و گاهی اوقات با رعایت کردن نکاتی به آسانی این مشکل قابل رفع شدن است .

از آنجایی که داغ نشدن اتو یکی از رایج ترین مشکلات در اتو است و عملکرد صحیح اتو را مختل میکند تیم سرویس برتر قصد دارد در این مقاله به بررسی علت داغ نشدن اتو و نحوه رفع این مشکل بپردازد تا کاربران با اطلاعات کافی اقدام به رفع این مشکل کنند .

علت داغ نشدن اتو بخار

علت داغ نشدن اتو بخار

علت داغ نشدن اتو بخار میتواند متفاوت باشد . گاهی اوقات میتواند به آسانی قابل رفع شدن باشد و گاهی اوقات نشان دهنده مشکل در قطعاتی باشد که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود .

دلایل داغ نشدن اتو بخار میتواند موارد زیر باشد .

  • مشکل برق منزل
  • خرابی سیم و دوشاخه اتو
  • تنظیمات اشتباه اتو
  • کثیفی کف اتو
  • خرابی المنت اتو
  • بروز مشکل در ترموستات
  • معیوب شدن برد اتو
فهرست صفحه

مشکل برق منزل علت داغ نشدن اتو بخار

اتو مانند سایر لوازم برقی برای کار کردن نیاز به برق دارد . نرسیدن برق به اتو باعث روشن نشدن و داغ نشدن اتو بخار میشود . برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید .

  • برق منزل را چک کنید و از وصل بودن آن اطمینان حاصل کنید .
  • اتو را به پریز برق دیگری وصل کنید اگر اتو کار میکند مشکل از پریز برق بوده است و باید آن را تعویض کنید .
  • فیوز را چک کنید امکان دارد پریده باشد .

خرابی سیم و دوشاخه اتو علت داغ نشدن اتو

گاهی اوقات سیم اتو با مرور زمان و استفاده نادرست دچار قطعی یا فرسودگی میشود که  این مشکل میتواند علت داغ نشدن اتو بخار باشد و همچنین ممکن است باعث اتصالی کردن و برق گرفتگی شود .

برای رفع این مشکل باید سیم اتو و دوشاخه را به درستی چک کنید و اگر دچار قطعی یا فرسودگی شده است بهتر است سیم و دوشاخه را بطور کامل تعویض کنید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری کنید .

تنظیمات اشتباه یکی از دلایل داغ نشدن اتو

در مدل های جدید اتو سیستم های جدیدی مشاهده میشود که یکی از آنها سیستم خاموش کردن خودکار است . روشن بودن سیستم خاموش کردن خودکار میتوان یکی از دلایل داغ نشدن اتو باشد .

این قابلیت از روشن ماندن بیش از حد اتو بر روی لباس جلوگیری میکند تا لباسها نسوزند . اگر تنظیمات خاموش شدن خودکار روشن باشد دمای اتو پایین می اید و با مشکل داغ نشدن اتو بخار مواجه میشوید .

کثیفی کف اتو دلیل داغ نشدن اتو بخار

اگر در مخزن اتو از آب شهری استفاده میکنید با مرور زمان به دلیل وجود املاح در آب ، رسوبات در اتو انباشته شده و اتو بخار عملکرد صحیح خود را از دست میدهد .

کثیفی کف اتو علاوه بر اینکه باعث داغ نشدن اتو بخار میشود میتواند علت بخار نکردن اتو بخار نیز باشد .

برای رفع این مشکل باید چند وقت در میان اتو را رسوب گیری کنید . برای این کار محلولی از آب و سرکه سفید تهیه کنید و در مخزن اتو بریزید و اجازه دهید تا محلول داخل مخزن تمام شود سپس با دستمالی خیس کف اتو را تمیز کنید . این روش باعث میشود آهک های کف اتو از بین بروند .

خرابی المنت علت اصلی داغ نشدن اتو بخار

المنت مهم ترین قطعه اتو بخار است که وظیفه گرم کردن اتو را برعهده دارد . گاهی اوقات خرابی المنت علت اصلی داغ نشدن اتو میباشد که برای رفع آن باید اتو باز شود و المنت چک شود در صورت آسیب دیدن المنت و کار نکردن آن باید المنت تعویض شود .

گاهی اوقات امکان دارد المنت مخصوص دستگاه شما پیدا نشود در اینصورت باید اقدام به خرید اتو جدید کنید .

مشکل در ترموستات اتو بخار

ترموستات وظیفه تنظیم دمای اتو را برعهده دارد . خرابی این قطعه میتواند علت داغ نشدن اتو باشد .

با خرابی ترموستات دمای اتو نمیتواند به دمای مورد نظر برسد . در صورت خرابی این قطعه حتما باید تعویض شود زیرا ترموستات قابل تعمیر نیست .

اگر اتو بخار شما با مشکلی مواجه شده است برای تعمیر اتو بخار خود کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند .

خرابی برد علت داغ نشدن اتو بخار

برد یکی از مهم ترین قطعات اتو بخار است که خرابی اینقطعه میتوان علت داغ نشدن اتو بخار باشد .

با خرابی المنت امکان دارد فرمانی به المنت صادر نشود و المنت شروع به داغ شدن نکند . برای رفع این مشکل باید برد اتو توسط متخصصین بررسی و اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه شود .

برای تعمیر اتو بهتر است از خدمات تعمیرگاه های مجاز استفاده کنید تا از اورجینال بودن قطعات اطمینان حاصل کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *