سرویس برتر

علت بخار نکردن اتو بخار و نحوه رفع آن

گاهی اوقات اتو بخار با مشکل بخار نکردن مواجه میشود که علت بخار نکردن اتو بخار میتواند متفاوت باشد .

اتو بخار یکی از لوازم برقی پرمصرف منزل است که بخار دادن یکی از اصلی ترین قابلیت های این دستگاه است . استفاده نادرست از اتو باعث بروز مشکلاتی از جمله بخار نکردن اتو بخار میشود که برای رفع این مشکل باید علت آن را بیابید .

برای آشنایی با علت بخار ندادن اتو بخار و نحوه رفع آن با تیم سرویس برتر همراه باشید .

علت بخار نکردن اتو بخار

علت بخار نکردن اتو بخار

یکی از مهم ترین مشکلات اتو ، بخار نکردن آن است که باعث سوختن ، ایجاد لکه روی لباس و … میشود . گاهی اوقات این مشکل به آشسانی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده مشکل در یکی از قطعات دستگاه است که باید توسط متخصصین بررسی و رفع شود . برای آشنایی با علت بخار نکردن اتو بخار با ما همراه باشید .

دلایل بخار نکردن اتو بخار

  1. رسوب گرفتن اتو
  2. خالی بودن مخزن آب اتو
  3. انتخاب درجه حرارت نامناسب
  4. خرابی ترموستات
  5. خرابی دکمه بخار اتو
فهرست صفحه

رسوب گرفتن اتو علت بخار نکردن اتو بخار

با گذشت زمان ، املاح موجود در آب در مخزن اتو جمع میشود و این رسوبات باعث بسته شدن سوراخ های کف اتو میشود که میتواند علت بخار ندادن اتو بخار باشد .

برای رفع این مشکل باید دستگاه خود را رسوب گیری کنید . برای رسوب گیری میتوانید از محلول سرکه و آب استفاده کنید . محلول را داخل مخزن آب بریزید و اجازه دهید اتو داغ شود سپس دکمه بخار اتو را فشار دهید و بر روی تکه ای پارچه بکشید تا رسوبات خارج شوند .

برای جلوگیری از مشکل رسوب گرفتن اتو نکات زیر را رعایت کنید .

  • بعد از اتمام کار آب داخل مخزن را خالی کنید .
  • از آب جوشیده یا مقطر استفاده کنید .

خالی بودن مخزن اتو علت بخار ندادن اتو بخار

کم بودن یا خالی بودن مخزن آب اتو میتواند علت بخار نکردن اتو بخار باشد . همیشه قبل از استفاده از اتو داخل مخزن اتو با توجه به علامت های مدرج روی اتو به اندازه کافی آب بریزید .

کم بودن آب داخل مخزن باعث میشود اتو بخار نکند همانطور ، زیاد بودن آب داخل مخزن علت نشت آب از اتو بخار میباشد پس حتما آب داخل مخزن اتو بخار را چک کنید .

انتخاب دمای نامناسب یکی از دلایل بخار ندادن اتو بخار

یکی از دلایل بخار نکردن اتو ، کم بودن درجه حرارت اتو است . گاهی اوقات درجه حرارت اتو را برای اتوکشی لباسهای ظریف و حساس روی کمترین حالت انتخاب میکنید که این عامل باعث میشود کفی اتو به اندازه کافی داغ نشود و آب بخار نشود که این مورد میتواند علت بخار ندادن اتو بخار باشد .

پس توجه کنید درجه حرارت اتو را با توجه به جنس لباس مورد نظر انتخاب کنید .

خرابی ترموستات دلیل بخار نکردن اتو بخار

ترموستات وظیفه تنظیم دمای اتو را برعهده دارد . خرابی این قطعه میتواند علت بخار ندادن اتو بخار یا کم شدن بخار آب باشد .

با خرابی ترموستات دمای اتو نمیتواند به دمای مورد نظر برسد تا آب تبدیل به بخار شود . ترموستات قطعه ای است که قابل تعمیر نیست و در صورت معیوب شدن باید تعویض شود . برای تعمیر اتو بخار خود کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

خرابی دکمه بخار اتو علت بخار نکردن اتو بخار

گاهی اوقات امکان دارد دکمه بخار اتو سفت شده باشد یا اصلا کار نکند و این مشکل علت بخار ندادن اتو بخار شود .

برای رفع این مشکل ابتدا اطمینان حاصل کنید قابلیت بخار اتو فعال است سپس اگر دکمه دچار گرفتگی شده است با خلال دندان یا سوزن آن را تمیز کنید اگر مشکل رفع نشد برای تعمیر دکمه بخار اتو با نمایندگی های مجاز تعمیرات اتو بخار تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *