سرویس برتر

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی

چرخه شست و شوی ماشین ظرفشویی ، شامل یک چرخه تخلیه در ابتدا و انتها ، چرخه پر کردن و چرخه شست و شو است . اگر بخشی که مسئول این چرخه ها است معیوب شود می تواند علت سر و صدای ماشین ظرفشویی باشد .

اکثر ماشین های ظرفشویی حین کار صدا تولید می کنند اما صدای زیاد ماشین ظرفشویی نگران کننده است . صدای بیش از حد و آزار دهنده نشان دهنده مشکلی در ماشین ظرفشویی است .

تیم سرویس برتر مقاله ای تهیه کرده است تا با علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی آشنا شوید و اقدام به رفع این مشکل کنید . برای تشخیص علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی با ما همراه باشید .

فهرست صفحه

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی چیست ؟

  • چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی
  • معیوب شدن بازوی اسپری ماشین ظرفشویی
  • معیوب شدن لوله تخلیه ماشین ظرفشویی
  • معیوب شدن شیر ورودی
  • معیوب شدن تیغه خردکن
  • معیوب شدن پمپ تخلیه
  • معیوب شدن پروانه های پمپ
  • خراب شدن موتور ماشین ظرفشویی

چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی

برای پیدا کردن علت سر و صدای ماشین ظرفشویی اولین مرحله چیدمان ظروف را بررسی کنید . زیرا چیدمان نادرست ظروف امکان دارد جلوی چرخش بازوی اسپری را بگیر و سر و صدای زیادی تولید کند .

اگر در طول چرخه شست و شو صدای کوبیدن به گوشتان می رسد مطمئن شوید ظروف ، مخصوصا قاشق و کارد و چنگال به درستی چیده شده اند و مانع چرخش بازوی آبپاش نشده اند . قابلمه ها و ظروف بزرگ را در وسط ماشین ظرفشویی قرار دهید .

اگر مطمئن شدید ظروف به درستی چیده شده اند و باز هم از ماشین ظرفشویی سر و صدا به گوش می رسد امکان دارد یکی از قطعات ماشین ظرفشویی آسیب دیده باشد که برای رفع صدای زیاد ماشین ظرفشویی بهتر است کار را به متخصصین بسپارید تا تمامی مواردی که علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی است را بررسی کنند .

برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان برای بررسی و حل مشکل ماشین ظرفشویی شما اقدام کنند .

خراب شدن بازوی اسپری ماشین ظرفشویی

معیوب شدن بازوی اسپری می تواند علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی باشد .

بازوهای آبپاش وظیفه پخش کردن آب و مواد شوینده بر روی ظروف را دارند . اگر بازوی آبپاش دچار مشکلی شود سر و صدا تولید می کند .

بازوی آبپاش را بررسی کنید اگر دچار ساییدگی یا پارگی شده است آن را تعویض کنید همچنین مطمئن شوید که بازوهای آبپاش شل نشده باشند .

چیدمان ظروف را نیز چک کنید تا جلوی حرکت بازوی آبپاش را نگرفته باشد . 

معیوب شدن لوله تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما حین تخلیه ، صدایی تولید می کند امکان دارد لوله تخلیه بیرونی ماشین ظرفشویی شل شده باشد و به پشت ماشین شرفشویی ضربه وارد کند .

لوله تخلیه را چک کنید اگر از ماشین ظرفشویی جدا شده است اقدام به محکم کردن یا تعویض آن کنید .

مسدود شدن شیر ورودی ماشین ظرفشویی

شیر ورودی میزان آب داخل ماشین ظرفشویی را کنترل می کند . مسدود شدن شیر ورودی ماشین ظرفشویی احتمالا علت صدای ماشین ظرفشویی است .

زمانیکه ماشین ظرفشویی چرخه شست و شو را شروع می کند ابتدا آب باقی مانده در ماشین ظرفشویی را تخلیه می کند سپس دریچه ورودی آب شروع به پر کردن محفظه ماشین ظرفشویی می کند . اگر در حین ورود آب به ماشین ظرفشویی صدایی به گوش رسید نشان دهنده فرسودگی دریچه ورودی آب است .

برای حل این مشکل باید شیر ورودی را چک کنید . اگر شیر ورودی آسیب دیده است آن را تعویض کنید .

برای بررسی و تعمیر ماشین ظرفشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاهترین زمان جهت بررسی و حل مشکل شما اعزام شوند .

معیوب شدن تیغه خردکن ماشین ظرفشویی

تیغه خردکن در ماشین ظرفشویی وظیفه خرد کردن بقایای مواد غذایی را دارد تا مانع از مسدود شدن پمپ شود .

اگر ماشین ظرفشویی صدایی مانند آسیاب می دهد امکان دارد غذا در نواحی خردکن گیر کرده باشد .

برای حل این مشکل تیغه خردکن را چک کنید تا مواد غذایی در آن گیر نکرده باشد همچنین مطمئن شوید خردکن شل نشده باشد .

خراب شدن موتور ماشین ظرفشویی

معیوب شدن موتور ماشین ظرفشویی می تواند علت صدا دادن ماشین ظرفشویی باشد . زمانیکه موتور ماشین ظرفشویی معیوب شود صدایی مانند زوزه به گوش می رسد و نشان دهنده این است که قسمتی از موتور آسیب دیده است که سریعا باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید .

خرابی موتور یکی از بدترین مشکلات ماشین ظرفشویی است زیرا در صورت خرابی یکی از پر هزینه ترین مشکلات است . 

خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی

با توجه به مدل ماشین ظرفشویی ، دستگاه شما می تواند یک یا چند پمپ داشته باشد . پمپ ماشین ظرفشویی وظیفه گردش و تخلیه آب را دارد. که در صورت مسدود شدن یا فرسودگی صدای غیر طبیعی تولید می کنند .

اگر پمپ هنگام کار ، سرو صدا تولید می کند امکان دارد تکه های ظروف شکسته در محفظه پمپ گیر کرده باشد . با احتیاط اشیاء را از محفظه خارج کنید . اما اگر با خارج کردن اشیاء صدا برطرف نشد یعنی پمپ خراب شده است و باید آن را تعویض کنید .

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی که یک پمپ تخلیه مجزا دارند دارای شیر برقی تخلیه هستند که در طول چرخه تخلیه ، باز و بسته می شود تا آب از ماشین ظرفشویی تخلیه شود . اگر این قطعه وظیفه خود را بطور صحیح انجام ندهد و در حالت باز و بسته گیر کند می تواند علت صدای ماشین ظرفشویی باشد .

در برخی از مدل ها که دارای چند پمپ هستند پمپ سیرکولاسیون وجود دارد که وظیفه ارسال آب از بازوهای ماشین ظرفشویی را دارد . اگر یاتاقان های داخل پمپ سیرکولاسیون فرسوده شوند باعث ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی می شود .

اگر بلبرینگ های پمپ خراب شود ، پمپ سیرکولاسیون باید تعویض شود . برای تعویض یا تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی بهتر است کار را به متخصصین بسپارید .

بهتر است مشکلات مربوط به پمپ را به متخصصین بسپارید تا تمامی مواردی که باعث کار نکردن پمپ می شود را بررسی کنند و اقدام به تعمیر یا تعویض پمپ یا اجزای پمپ کنند .

معیوب شدن پروانه های پمپ ماشین ظرفشویی

پمپ های ماشین ظرفشویی دارای پروانه هایی است که این پروانه ها وظیفه عبور آب از بازوهای اسپری و تخلیه آب ماشین ظرفشویی را دارند . معیوب شدن پروانه های ماشین ظرفشویی علت صدای ماشین ظرفشویی است .

با مرور زمان امکان دارد پروانه ها خراب شوند یا باله های پروانه بشکنند . همچنین با گیر کردن زباله در پروانه ها صدایی تولید می شود . برای رفع این مشکل باید پروانه ها تعویض شوند البته در برخی از مدل ها کل پمپ نیاز به تعویض دارد .

تعویض پمپ و پروانه های ماشین ظرفشویی

برای بررسی پمپ ماشین ظرفشویی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .

  • ابتدا ماشین ظرفشویی را از پریز برق جدا کنید .
  • منبع آب را قطع کنید .
  • قفسه پایینی ماشین ظرفشویی را از ماشین ظرفشویی خارج کنید .
  • پنل پایین ماشین ظرفشویی را باز کنید .
  • ماشین ظرفشویی را به پشت قرار دهید تا به پمپ که در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد دسترسی پیدا کنید .
  • پمپ را از ماشین ظرفشویی خارج کنید .
  • پمپ ، پروانه و سامپ را بررسی کنید . اگر پمپ معیوب شده است آن را تعویض کنید .

سامپ قطعه پلاستیکی است که در برابر حرارت و فرسایش آب مقاوم است و صدای ماشین ظرفشویی در حین شست و شو را کاهش می دهد .

سامپ به کمک واشر به کف ماشین ظرفشویی وصل می شود و به هیت پمپ و پمپ تخلیه کمک می کند تا وظالف خود را به درستی انجام دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *