سرویس برتر

سرویس برتر

علت گرم نکردن مایکروفر و سولاردام ال جی

علت گرم نکردن مایکروفر ال جی

چرا مایکروفر ال جی گرم نمیکند ؟ ما در این مقاله سعی داریم تمامی دلایل و قطعات مربوط به این مشکل را بطور کامل مورد نقد و بررسی قرار دهیم با سرویس برتر همراه باشید تا تمامی دلایل و علت گرم نکردن مایکروفر و سولاردام ال جی را بطور کامل از 0 تا 100 مورد نقد و بررسی قرار دهیم . 

گرم نکردن در حالت MICRO یکی از مشکلات رایج و متداول در مایکروفر و سولاردام های ال جی میباشد که در بیش از 70 % مواقع کاربران با این مشکل روبرو شده اند . 

قطعات مربوط به گرم نکردن مایکروفر ال جی

مگنترون یا لامپ اشعه 

ترانس های ولتاژ 

خازن 

دیود 

فیوز های ولتاژ 

میکروسویچ درب 

برد الکترونیکی 

 

مگنترون یا لامپ اشعه اولین دلیل گرم نکردن مایکروفر و سولاردام ال جی

مگنترون مایکروفر ال جی

یکی از اصلی ترین قطعات مایکروفر مگنترون میباشد ، این قطعه با تولید امواج با طول موج امواج صوتی باعث ارتعاش در ملکول های مواد غذایی و در نهایت گرم شدن آن ها میشود . 

مگنترون یه قطعه change time میباشد و بعد از گذشت طول عمر خود نیاز به تعویض دارد ، این قطعه به هیچ عنوان قابلیت تعمیر شدن را ندارد و در صورت خرابی باید آنرا تعویض و قطعه جدید را جایگزین کرد . 

طول عمر مگنترون مایکروفر ال جی بین 5 تا 10 سال میباشد ، این مدت زمان بستگی به نوع مصرف و استفاده درست از مایکروفر و سولاردام متغییر میباشد .

 

ترانس های ولتاژ علت گرم نکردن سولاردام و ماکروفر LG

ترانس های ولتاژ ماکروفر ال جی

ترانس های ولتاژ ، ولتاژ 220 ولت را به 2100 تا 2400 ولت تبدیل میکند ، برق مورد نیاز برای شروع بکار مگنترون توسط ترانس های ولتاژ تامین میشود . 

خرابی این قطعه به علت اتصال کوتاه ، ذوب شدن لاک سیم ها در اثر حرارت و نوسان برق میباشد ، برای تعمیر مایکروفر ال جی در این حالت باید ترانس های ولتاژ تعویض گردد . 

خرابی این قطعه به ندرت اتفاق می افتد ، این قطعه قابل تعمیر میباشد اما هزینه تعمیر آن بالا میباشد بنابراین تعویض آن راه حل بهتری نسبت به تعمیر آن میباشد . 

خرابی خازن مایکروفر LG

خازن سولاردام ال جی

خازن برق مورد نیاز برای ترانس های ولتاژ را تامین میکند ، این قطعه میتواند در اثر نوسانات برق ف اتصال کوتاه یا تمام شدن طول عمر با اختلال مواجه شود . 

خرابی این قطعه یکی از مشکلات رایج و خرابی های متداول در مایکروفر های ال جی میباشد که برای رفع و تعمیر مایکروفر سولاردام ال جی باید این قطعه تعویض شود . 

برای تست خازن مایکروفر باید از مولتی متر استفاده کرد ، خرابی این قطعه یکی از اصلی ترین دلایل گرم نکردن مایکروفر و سولاردام ال جی میباشد . 

سوختن دیود علت گرم نکردن مایکروفر ال جی

دیود ماکروفر ال جی

دیود مثل یک جاده یکطرفه میباشد ، این قطعه وظیفه کنترل جریان الکتریکی را برعهده دارد ، چنانچه این قطعه معیوب شود علاوه بر گرم نکردن مایکروفر ال جی صدای زیادی را تولید میکند . 

این قطعه در بیش از 90% مواقع به علت نوسانات برق یا اتصال کوتاه خازن دچار مشکل میشود . 

برای رفع این مشکل و تعمیر مایکروفر باید دیود معیوب تعویض و دیود جدید جایگزین شود . 

فیوز های ولتاژ

های ولتاژ ماکروفر

این فیوز نوعی محافظ برای جلوگیری از وارد شدن نوسانات برق به ترانس های ولتاژ میباشد ، این فیوز دارای مقاومت 4 آمپر میباشد و زمانی که نوسان برق یا اتصال در خازن یا دیود وجود داشته باشد بلافاصله سوخته و مانع وارد شدن نوسانات و اتصال به ترانس های ولتاژ میشود . 

قطع شدن این فیوز میتواند یکی از دلایل اصلی گرم نکردن مایکروفر ال جی باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *