سرویس برتر

معنی Pre Wash در ماشین لباسشویی چیست ؟

معنی pre wash در ماشین لباسشویی

معنی Pre Wash در ماشین لباسشویی چیست ؟ یکی از رایج ترین سوالاتی است که توسط کاربران پرسیده میشود .

ماشین لباسشویی های امروزی چرخه های شست و شوی زیادی دارند که هر کدام قابلیت های خاصی دارند که چرخه شست و شوی Pre Wash یکی از آنها است که در این مقاله با کاربرد ها و معنی Pre Wash در ماشین لباسشویی آشنا می شوید . 

دکمه Pre Wash در ماشین لباسشویی های سامسونگ ، ال جی ، دوو ، اسنوا ، بوش ، کنوود ، ایندزیت ، آاگ ، زیرووات ، آریستون و تمامی برند ها به معنای شست و شوی مقدماتی است و برای لباسهای خیلی کثیف استفاده میشود .

فهرست صفحه

کاربرد و معنی Pre Wash در ماشین لباسشویی

چرخه Pre Wash در لباسشویی یا همان پیش شست و شو برای تمیز کردن لباسهای بسیار کثیف است که قبل از شروع چرخه اصلی به مدت 3 تا 5 دقیقه انجام میشود و به چرخه اصلی در تمیز کردن لباسهای کثیف کمک می کند . با سرویس برتر همراه باشید تا با معنی Pre Wash در ماشین لباسشویی آشنا شوید .

با انتخاب این چرخه ، لباسها با استانداردهای بالاتری شسته و ضد عفونی می شوند به همین خاطر برای شست و شوی لباسهای کودک بسیار کاربردی است .

چرخه پیش شست و شو معمولا با آب سرد و مواد شوینده اجرا می شود . برخی از افراد این چرخه را فقط با آب سرد اجرا می کنند اما اگر لباسهای کثیفی دارید بهتر است از مواد شوینده استفاده کنید و گاها برای پاک کردن لکه ها از روی لباس میتوانید از لکه بر در ماشین لباسشویی استفاده کنید تا به چرخه شست و شوی Pre Wash کمک کند تا از شر لکه ها روی لباسهای کثیف خلاص شوید .

نحوه استفاده از چرخه Pre Wash در لباسشویی

برای استفاده از چرخه Pre Wash در ماشین لباسشویی بصورت زیر عمل کنید .

  • ابتدا لباسهای کثیف را در محفظه قرار دهید .
  • در محفظه مواد شوینده به مقدار لازم مواد شوینده اضافه کنید . دومین محفظه برای شست و شوی اصلی است که معمولا با i  نشان داده میشود . 
  • مقداری مواد شوینده اضافه به محفظه پیش شست و شو اضافه کنید . اولین محفظه شست و شو در اکثر ماشین لباسشویی ها با i نشان داده میشود .
  • سومین محفظه نیز مخصوص نرم کننده است .
  • چرخه شست و شوی اصلی را انتخاب کنید و چرخه پیش شست و شو را به آن اضافه کنید . ( با انتخاب چرخه پیش شست و شو به زمان شست و شو اضافه میشود )
  • دکمه Start شروع کار را فشار دهید تا چرخه شست و شو شروع شود .
  • با شروع شست و شو ، دیگ از آب سرد پر میشود . مایع شست و شوی پیش از شست و شو وارد دیگ می شود و لباسها در دیگ هم زده میشوند تا تمیز شوند .
  •  پس از اتمام چرخه پیش شست و شو آب کثیف از ماشین لباسشویی تخلیه میشود و به طور اتوماتیک چرخه شست و شوی اصلی شروع میشود .
  • با شروع چرخه شست و شوی اصلی ، آب تمیز دیگ را پر میکند و مواد شوینده وارد دیگ میشود و لباسها در دیگ هم زده میشوند تا تمیز شوند .

علت کار نکردن دکمه Pre Wash در لباسشویی

برای فعال کردن دکمه Pre Wash در ماشین لباسشویی ابتدا باید چرخه شست و شوی اصلی سپس چرخه پیش شست و شو را انتخاب کنید . اگر با فشار دادن دکمه Pre Wash نمیتوانید آن را فعال کنید به یکی از دلایل زیر است .

  • دکمه Pre Wash خراب شده است .
  • برد الکترونیکی خراب شده است .
  • برنامه اصلی انتخاب شده قابلیت فعال شدن Pre Wash را ندارد . در ادامه برنامه هایی که قابلیت استفاده از Pre Wash را ندارند را نام خواهیم برد.
 

برای عیب یابی ماشین لباسشویی خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ماهر ما در کوتاه ترین زمان جهت بررسی و تعمیرات ماشین لباسشویی شما اقدام کنند .

چه زمانی چرخه Pre Wash در ماشین لباسشویی استفاده نمیشود ؟

برخی از چرخه های اصلی در ماشین لباسشویی اجازه فعال شدن چرخه شست و شوی Pre Wash در ماشین لباسشویی را نمیدهند عبارتند از :

  • Quick Wash ( چرخه شست و شوی سریع )
  • Wool (چرخه لباسهای پشمی )
  • Delicate (چرخه لباسهای ظریف )
  • Hand Wash ( چرخه شست و شوی دستی )
  • Rinse and spin ( چرخه آبکشی و خشک کن )

نکات استفاده از چرخه Pre Wash در لباسشویی

چرخه پیش شست و شو بیشتر از آب سرد برای پاک کردن کثیفی ها استفاده میکند بنابراین به مقدار کمی مواد شوینده نیاز دارد .

مصرف بیش از اندازه از مواد شوینده نه تنها هزینه بیشتری در پی دارد بلکه برای لباس و لباسشویی ضرر دارد . برای اطلاع از مقدار کافی مواد شوینده ، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید .

 در محفظه پیش شست و شو میتوانید از پودر یا مایع استفاده کنید اما طرح محفظه بصورتی است که با پودر بهتر کار میکند.

از قرار دادن مایع سفید کننده در محفظه پیش شست و شو یا شست و شوی اصلی خودداری کنید .

برای انتخاب چرخه شست و شوی اصلی دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی و دفترچه لباس مورد نظر را مطالعه کنید .

What is Pre Wash in Washing Machin ?

سوالات متداول درباره دکمه Pre Wash ماشین لباسشویی

سوال
پاسخ
آیا چرخه پیش شست و شو لباس را تمیز می کند ؟
بله چرخه پیش شست و شو کثیفی های زیاد را تمیز می کند و باید با یک چرخه اصلی فعال شود .
آیا برای استفاده از چرخه پیش شست و شو به مواد شوینده بیشتری نیاز داریم ؟
بله مقداری مواد شوینده در کشوی شست و شوی اصلی و مقداری مواد شوینده اضافه در کشوی پیش شست و شو اضافه کنید تا قبل از شست و شوی اصلی به تمیز کردن لکه های سخت کمک کند .
آیا میتوانیم برای شست و شوی بهتر مقدار زیاد مواد شوینده استفاده کنیم ؟
خیر استفاده مواد شوینده بیش از حد مجاز نه تنها به تمیزتر شدن لباس کمک نمیکند بلکه باعث باقی ماندن مواد شوینده بر روی لباس می شود .
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *