سرویس برتر

کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی دلایل گوناگونی دارد که مهم ترین آنها ، فعال بودن قفل کودک ، خرابی برد و کنترل پنل ، مشکل برق ورودی و سیم کشی و … است که برای شما به ترتیب دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی را توضیح خواهیم داد.

ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که تنها با فشردن یک دکمه ظروف شما را می شوید که اگر دکمه ها از کار بیافتند این چرخه انجام نمی شود .

 

این مقاله توسط تیم سرویس برتر تهیه شده است تا شما علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی را بدانید و برای تعمیر آن اقدام کنید .

علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی ، رایج ترین خرابی در ماشین ظرفشویی ال جی است .

برای بررسی علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی ابتدا موارد زیر را بررسی کنید .

  1. مطمئن شوید ماشین ظرفشویی به درستی به پریز برق متصل است .
  2. قفل کودک را غیر فعال کنید .
  3. دکمه های ماشین ظرفشویی را تمیز کنید .
  4. ماشین ظرفشویی را ریست کنید .

اگر بعد از انجام مراحل بالا مشکل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی برطرف نشد احتمالا صفحه لمسی یا تاچ پد ، کنترل پنل و برد دچار خرابی شده اند و بهتر است تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود را به متخصصین بسپارید تا اقدام به بررسی و تعمیر یا تعویض قطعات کنند .

فهرست صفحه

مشکل برق ورودی ماشین ظرفشویی ال جی

اگر برق ورودی ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی و روشن نشدن دستگاه باشد .

برای بررسی برق ورودی ماشین ظرفشویی ابتدا ماشین ظرفشویی را از پریز برق جدا کنید و پریز برق و اتصالات را چک کنید . امکان دارد سیم و اتصالات معیوب شده باشند که باید آنها را تعویض کنید .

بعد از بررسی پریز برق و اتصالات مجددا دستگاه را به پریز برق وصل کنید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید . اگر دستگاه روشن نشد موارد دیگر را بررسی کنید .

غیر فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی ال جی

فعال بودن قفل کودک نیز می تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی باشد . به صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خود نگاه کنید اگر قفل کودک فعال است برای غیر فعال کردن قفل کودک است دکمه قفل کودک را برای 3 ثانیه فشار دهید .

در برخی از مدل ها با فشردن همزمان دکمه های Spray و Rinse به مدت 5 ثانیه می توانید دکمه قفل کودک را غیر فعال کنید .

تمیز کردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

یکی دیگر از دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی ، کثیفی دکمه ها است .

برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است بعد از هربار استفاده ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید تا کثیفی زیر دکمه ها جمع نشود

تجمع کثیفی در زیر دکمه ها باعث عدم عملکرد صحیح دکمه ها می شود که با استفاده از خلال دندان یا مسواک می توانید جرم های زیر دکمه را تمیز کنید .

ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید و باز هم دکمه های ماشین ظرفشویی شما کار نکرد دستگاه خود را ریست کنید زیرا گاهی اوقات هنگامیکه دستگاه مجددا روشن می شود طبق برنامه قبل شروع به کار می کند به همین دلیل دکمه ها غیر فعال شده و کار نمی کنند .

برای ریست کردن ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید .

اگر به دفترچه راهنما دسترسی ندارید برای ریست کردن کافی است دکمه خاموش و روشن کردن را چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش شود . در برخی از مدل ها نیز دکمه مخصوص ریست وجود دارد .

اگر دکمه خاموش و روشن هم کار نمی کند باید دیست فنی کنید . ریست فنی نیازمند مهارت است که بهتر است این کار را به متخصصین بسپارید . اگر تصمیم گرفتید خودتان دستگاه را ریست کنید به شیوه زیر عمل کنید .

  1. ابتدا دستگاه را از پریز برق جدا کنید .
  2. کنترل پنل را باز کنید .
  3. برد کنترل پنل را جدا کنید .
  4. پایانه سیم های متصل به برد را با اتصال کوتاه وصل کنید.
  5. اتصالات و پیچ ها را مانند قبل وصل کنید .

خراب شدن صفحه لمسی و کنترل پنل ماشین ظرفشویی ال جی

خراب شدن صفحه لمسی و کنترل پنل ماشین ظرفشویی یکی از دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی است .

ابتدا صفحه نمایش را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که کار می کند . اگر صفحه نمایش کار می کند ولی برخی از دکمه ها کار نمی کنند احتمالا مشکل از صفحه لمسی است . اگر تمامی دکمه ها کار نمی کند احتمال خرابی کنترل پنل وجود دارد . در صورت خرابی هر کدام ، نسبت به تعویض آن اقدام کنید .

در برخی از مدل ها صفحه لمسی و کنترل پنل بصورت یکسره می باشد و به صورت یکپارچه تعویض می شوند .

برای رفع مشکل ماشین ظرفشویی ال خود کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

خراب شدن برد الکتریکی ماشین ظرفشویی ال جی

کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی دلایل متفاوتی دارد که یکی از مهم ترین آن ها خرابی قسمتی از برد الکتریکی یا سوختن آن است .

برد یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی است که نقش مغز را دارد و تمامی عملکردهای ماشین ظرفشویی را مدیریت می کند . در صورتیکه برد دچار خرابی شود فرمانی به قطعات دیگر از جمله دکمه ها صادر نمی شود و قطعات عملکرد خود را انجام نمی دهند .

 برد یک قطعه الکترونیکی است که حتما باید متخصصین آن را بررسی کنند و اقدام به تعمیر و در صورت نیاز تعویض آن کنند . برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کافی است با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *