جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

ارورهای ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع آنها

نمایش کدهای خطا یا ارورهای ماشین لباسشویی بوش به یک مشکل خاص در دستگاه اشاره دارد که به کاربر امکان می دهد تا به آسانی مشکل را تشخیص دهد و راه حل های مناسب برای رفع آن را اجرا کند.

جهت رفع مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی بوش ابتدا باید معنی کد خطا را بدانید و پس از شناسایی مشکل می توانید با استفاده از راه حل های ارائه شده در این مقاله به رفع مشکل بپردازید. اگر می خواهید همه چیز را درباره ارورهای لباسشویی بوش در مدل های مختلف و نحوه عیب یابی و رفع آن بدانید با تیم سرویس برتر همراه باشید.

در صورتی که با کد خطایی مواجه شده اید که در این مقاله ذکر نشده است می توانید در قسمت دیدگاه در انتهای صفحه با ما در میان بگذارید تا متخصصین ما راهنمایی های لازم برای تشخیص و رفع مشکل را به شما ارائه دهند.

ارور ماشین لباسشویی بوش

بهترین راه برای دریافت اطلاعات دقیق درباره ارورهای ماشین لباسشویی بوش مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه یا مراجعه به سایت رسمی بوش (www.bosch-home.com) است.

فهرست صفحه

علت ارور ماشین لباسشویی بوش

ارورهای ماشین لباسشویی بوش معمولا با حروف F یا E شروع می شود که در جدول زیر با علت احتمالی هر کدام از ارورها آشنا خواهید شد. برای آشنایی با نحوه رفع برخی از ارورهای رایج لباسشویی بوش با ما همراه باشید.

ارور لباسشویی بوش
علت احتمالی
E16-F16
باز بودن درب ماشین لباسشویی
E17-F17
مشکل در سیستم آبرسانی
E18-F18
عدم تخلیه صحیح آب
E19-F19
خرابی المنت
E20-F20
مشکل در سیستم گرمایشی
E23-F23
فعال شدن آکواستاپ
E25-F25
خرابی سنسور آکواستاپ
E26-F26
خرابی سنسور هیدروستات
E27-F27
مشکل در سنسور فشار
E28-F28
مشکل در سنسور فلو
E29-F29
مشکل در سیستم ورودی آب
E31-F31
عدم تخلیه صحیح آب
E32-F32
عدم تعادل بار
E34-E35-E36-F34-F35-F36
مشکل در میکروسوئیچ درب یا برد الکترونیکی
E37-E38-F37-F38
ایراد در اتصالات و برد االکترونیکی
E42-E43-E44-F42-F43-F44
بروز مشکل در موتور و اتصالات موتور
E47-F47
بروز مشکل در سنسور تعیین دما
E48-F48
افت ولتاژ ورودی
E49-F49
افزایش بیش از حد ولتاژ ورودی
E50-F50
عدم عملکرد صحیح موتور
E57-F57
ولتاژ پایین تر از 200 ولت و عدم راه اندازی برد
E58-F58
قفل شدن موتور دستگاه
E59-F59
بروز مشکل در سیم کشی یا برد الکترونیکی
E60-F60
مشکل در حسگر گردش و سنسور کف درام
E61-F61
مشکل در سیم کشی، میکروسوئیچ و برد الکترونیکی
E67-F67
از کار افتادن کامل دستگاه

نحوه رفع ارور E16 یا F16 لباسشویی بوش

ارور E16 ماشین لباسشویی بوش مربوط به عدم بسته شدن صحیح درب است که برای رفع این مشکل باید درب را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که شئ ای مانع بسته شدن درب نشده اگر مشکل رفع نشد احتمالا میکروسوئیچ درب معیوب شده است.

گاهی اوقات بروز مشکل در (PCB) برد مدار چاپی یکی از دلایل نمایش ارور E16 است که باید توسط متخصصین بررسی و اقدام به تعمیر یا تعویض شود.

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی بوش همین مشکل با کد خطای F16 نمایش داده می شود.

بررسی ارور E17 یا F17 لباسشویی بوش

کد خطای E17 یا F17 یکی از ارورهای ماشین لباسشویی بوش است که نشان دهنده مشکلات در سیستم آبرسانی است. 3 تا 5 دقیقه زمان لازم است تا درام ماشین لباسشویی بوش از آب پر شود اگر آب کافی وارد دیگ شود ارور E17 یا F17 بر روی صفحه نمایش مشاهده می شود. برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

  • از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید.
  • لوله های ورودی را چک کنید ممکن است مسدود شده باشد.
  • شلنگ را چک کنید و در صورت پیچ خودرگی، فرسودگی یا مسدود شدن آن را رفع کنید.
  • اگر مشکل رفع نشد حتما از متخصصین کمک بخواهید.

کد ارور E18 یا F18 در لباسشویی بوش

ارور F18 یا E18 ماشین لباسشویی بوش مربوط به مشکلات تخلیه آب است که برای رفع آن قبل از اقدام به هر کاری یک بار دستگاه خود را ریست کنید گاهی اوقات مشکلات سیستمی باعث می شود عملکرد صحیح دستگاه مختل شود و با ریست کردن مشکل رفع می شود.

اگر مشکل رفع نشد شلنگ تخلیه را چک کنید و اطمینان حاصل کنید دچار گرفتگی نشده باشد سپس پمپ تخلیه را چک کنید اگر کثیف است و مسیر آن مسدود شده است آن را رفع کنید اگر مشکل رفع نشد احتمالا پمپ تخلیه معیوب شده و باید تعویض شود.

کد خطای E19 یا F19 ماشین لباسشویی بوش

خطای E19 به عنوان ارور ماشین لباسشویی بوش مربوط به مشکلات سیستم گرمایشی است یعنی دستگاه نمی تواند آب داخل درام را گرم کند. برای رفع این ارور مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ولتاژ برق ورودی به ماشین لباسشویی را بررسی کنید در صورت ضعیف بودن ولتاژ این ارور مشاهده می شود.
  • سنسور دما چک شود در صورت خرابی تعویض شود.
  • سیم کشی المنت و برد الکترونیکی را چک کنید ممکن است دچار قطعی یا فرسودگی شده باشد.
  • اگر المنت آسیب دیده باشد قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض کنید.

کدهای خطای F20 و E20 بوش نشان دهنده افزایش غیرمنتظره دما هستند. این معمولاً در واشر خشک کن ها زمانی که چرخه گرمایش در حال انجام است وجود دارد.

این کد خطا معمولاً با جدا کردن دستگاه از منبع اصلی به مدت 5 تا 10 دقیقه و شروع مجدد چرخه رفع می شود.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، نشان می‌دهد که یک سنسور دما در دستگاه از کار می‌افتد، که نیاز به جانمایی و تعویض دارد.

کد خطای E20 یا F20 ماشین لباسشویی بوش

زمانیکه ارور F20-E20 لباسشویی بوش مشاهده می شود مانند ارور E19 نشان دهنده بروز مشکل در سیستم گرمایشی است با این تفاوت که دمای دستگاه افزایش پیدا کرده است.

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی بوش دستگاه را به مدت 5 تا 10 دقیقه از پریز برق جدا کنید و چرخه جدید شست و شو را انتخاب کنید اگر مشکل رفع نشد باید از متخصصین کمک بخواهید تا عناصر گرمایشی بررسی شود و اگر ترموستات دچار خرابی شده است اقدام به تعویض آن شود. 

بررسی خطای E23 یا F23 لباسشویی بوش

ارور E23 یا F23 در ماشین لباسشویی بوش بنا به دلایل متفاوتی نمایش داده می شود که یکی از دلایل اصلی آن فعال شدن آکواستاپ است.

آکواستاپ سنسوری است که نشتی آب را تشخیص می دهد و در صورت نشت آب عملکرد لباسشویی را متوقف می کند.

رفع این ارور ماشین لباسشویی بوش بسیار تخصصی است و باید توسط متخصصین شلنگ و اتصالات لباسشویی و پمپ تخلیه بررسی و محل نشتی شناسایی شود و در صورت بروز مشکل تعمیر یا تعویض شوند.

 

بررسی خطای E25 یا F25 لباسشویی بوش

علت ارور E25 یا F25 ماشین لباسشویی بوش تا حدودی مانند ارور E23 است با این تفاوت که این کد خطا نشان دهنده خرابی قطعه آکواستاپ است.

برای رفع این مشکل ارور ماشین لباسشویی بوش باید آکواستاپ توسط متخصص بررسی و در صورت خرابی تعویض شود.

ارور E26 یا F26 ماشین لباسشویی بوش

اگر ارور E26 یا F26 در ماشین لباسشویی بوش به نشت آب اشاره دارد که احتمالا نشان دهنده بروز مشکل در سنسور فشار آنالوگ یا همان هیدروستات است. قبل از هر کاری بررسی کنید که آب از طریق لوله فاضلاب به بالا برگشته است یا خیر.

اگر سنسور هیدروستات خراب باشد ماشین لباسشویی به اشتباه، فشار آب زیاد را تشخیص می دهد و برای جلوگیری از نشت آب عملکرد دستگاه را متوقف می کند برای رفع این مشکل باید سنسور هیدروستات تعویض شود.

علت ارور E27 یا F27 در ماشین لباسشویی بوش

ارور E27 مانند ارور E26 به مشکلاتی در هیدروستات اشاره دارد که باعث می شود آب به درستی کنترل نشود. در زیر دیگ شلنگ هیدروستات قرار دارد که اگر مسیر آن مسدود شود هوا به درستی به هیدروستات نمی رسد و نمی تواند فشار آب را به درستی اندازه گیری کند.

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی بوش به ترتیب زیر عمل کنید.

  • ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
  • شیلنگ هیدروستات را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که دچار گرفتگی نشده باشد. در صورت گرفتگی آن را برطرف کنید.
  • اتصالات شلنگ هیدروستات را چک کنید.
  • سنسور فشار را چک کنید در صورت خرابی آن را تعویض کنید.
  • اگر مشکل رفع نشد بهتر است از متخصصین کمک بخواهید.

ارور E28 یا F28 لباسشویی بوش

ارور E28 مربوط به مشکل در سنسور جریان آب است که باعث می شود لباسشویی به درستی نتواند میزان جریان آب را تشخیص دهد یا ماژول کنترل سنسور را به درستی نمی خواند.

برای رفع این ارور ماشین لباسشویی بوش حسگر جریان آب را چک کنید ممکن است جریان آب ضعیف باشد سپس سنسور جریان چک شود در صورت شکستگی یا خرابی آن را تعویض کنید. اگر مشکل رفع نشد احتمالا برد مدار چاپی معیوب شده است و حتما باید توسط متخصصین بررسی سپس تعمیر یا تعویض شود.

نحوه رفع ارور ماشین لباسشویی بوش Bosch

در این مقاله با کدهای خطای ماشین لباسشویی بوش آشنا شده اید. برخی از ارورهای ماشین لباسشویی بوش ممکن است نشان دهنده بروز مشکلات بسیار ساده باشد و به آسانی توسط کاربر قابل رفع باشد مانند تمیز کردن فیلتر یا تنظیمات و برخی دیگر از مشکلات ممکن است مشکلات پیچیده تری را نشان دهد که نیاز به کمک از متخصصین دارد.

برای رفع مشکلات ماشین لباسشویی بوش می توانید از خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی سرویس برتر استفاده کنید.

جهت ثبت درخواست تعمیر ماشین لباسشویی بوش کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *