جستجو کردن
جستجو کردن

سرویس برتر

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی و نحوه رفع آن

ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی از رایج ترین خطاهایی است که اکثر کاربران با آن مواجه می شوند. هر کد خطای ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده بروز مشکل در قسمتی از دستگاه است؛ ارور LE مربوط به مشکلات موتور است.

گاهی اوقات این مشکل با رعایت نکاتی به آسانی برطرف می شود و گاهی اوقات نشان دهنده مشکل جدی تری است که سریعا باید اقدام به برطرف کردن این مشکل کنید تا از آسیب دیدن قطعات دیگر جلوگیری کنید.

تیم سرویس برتر مقاله ای برای شما تهیه کرده است تا با دلایل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی آشنا شوید و بتوانید با آگاهی کامل اقدامی مناسب برای رفع این مشکل انجام دهید.

فهرست صفحه

دلایل ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

  • قطعی ارتباط بین نمایشگر و موتور
  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده
  • استفاده مداوم از ماشین لباسشویی
  • داغی بیش از حد موتور
  • پر کردن ماشین لباسشویی از لباس
  • معیوب شدن حفاظت حرارتی موتور
  • معیوب شدن روتور و سنسور روتور

قطعی ارتباط بین نمایشگر و موتور دلیل اصلی ارور LE لباسشویی LG

یکی از دلایل ایجاد ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی، ارتباط نامناسب بین نمایشگر و موتور است.

این مشکل معمولا برای ماشین لباسشویی هایی که به تازگی نصب شده اند پیش می آید که به درستی نصب نشده اند و اتصال صحیح بین نمایشگر و موتور به وجود نیامده است. برای رفع این مشکل کافی است ماشین لباسشویی را ریست کنید.

برای ریست کردن دستگاه بهتر است دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کنید یا به صفحه نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی مراجعه کنید؛ اگر بعد از ریست کردن مشکل رفع نشد بهتر است از متخصصین کمک بخواهید.

استفاده بیش از حد مواد شوینده دلیل دوم نمایش ارور LE

استفاده بیش از حد مواد شوینده یا مواد شوینده نامناسب یکی از دلایل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی است.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده نه تنها باعث تمیزتر شدن لباس نمی شود بلکه باعث می شود کف زیادی تولید شود و عملکرد ماشین لباسشویی دچار مشکل شود.

  • برای رفع این مشکل، ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و 30 دقیقه صبر کنید
  • بعد از نیم ساعت ماشین لباسشویی را روشن کنید گزینه Spin را بفشارید
  • No Spin را انتخاب کنید و Start را فشار دهید تا ماشین لباسشویی ال جی شما چرخه تخلیه را شروع کند
  • گاهی اوقات نیاز است چندین بار این چرخه را تکرار کنید تا تمام مواد شوینده اضافه تخلیه شود

استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند باعث مسدود شدن شلنگ ها و باقی ماندن کثیفی و مواد اضافی داخل دیگ شود که دلیل بوی بد لباس ها می باشد و با مرور زمان امکان دارد دستگاه دچار آسیب های جدی شود.

همانطور که استفاده زیاد از مواد شوینده دردسر ساز است استفاده کم از مواد شوینده نیز باعث می شود لباس ها تمیز شسته نشوند.

برای اطلاع از مقدار استفاده مواد شوینده و نوع آن بهتر است دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

استفاده مداوم از ماشین لباسشویی LG

استفاده مداوم از دستگاه در یک روز نیز یکی از دلایل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی است.

اگر شما عادت دارید تمامی لباس ها را در طول هفته جمع آوری و در یک روز همه را می شویید احتمال مواجه شدن با ارور LE را دارید. استفاده مداوم از ماشین لباسشویی به موتور و برد دستگاه می تواند آسیب وارد کند.

برای جلوگیری از این مشکل بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی یک ساعت به دستگاه فرصت دهید تا استراحت کند و بهتر است از ماشین لباسشویی روزی یک بار استفاده کنید تا با این مشکل رو به رو نشوید.

داغی بیش از حد موتور مهم ترین علت ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

داغ شدن بیش از حد موتور ماشین لباسشویی می تواند دلیل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی باشد. داغ شدن بیش از حد موتور ماشین لباسشویی بسیار خطرناک است و می تواند باعث سوختن موتور یا قطعات دیگر ماشین لباسشویی شود.

برای رفع این مشکل بهتر است چند ساعت ماشین لباسشویی را خاموش کنیم تا تمامی قطعات دستگاه خنک شوند. پس از گذشت چند ساعت مجددا دستگاه را روشن کنید اگر همچنان ارور بر روی صفحه نمایش دیده می شود بهتر است با متخصصین تماس بگیرید تا جهت تعمیر ماشین لباسشویی شما اقدام کنند.

برای ثبت درخواست کافی است با شماره 67549-021 تماس بگیرید .

پر کردن ماشین لباسشویی از لباس یکی از دلایل نمایش ارور LE

زمانیکه میزان لباس های داخل ماشین لباسشویی زیاد است از یک برنامه شست و شوی ملایم و ظریف استفاده کنید. به هیچ عنوان از از برنامه شستشوی دستی یا پشمی استفاده نکنید زیرا این برنامه ها برای شست و شوی حجم کمی از لباس است.

پر کردن بیش از حد محفظه ماشین لباسشویی از لباس، نه تنها باعث نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی می شود بلکه به موتور هم فشار می آورد.

اگر بار دستگاه زیاد است 5 ثانیه دکمه Pause  را فشار دهید؛ از حجم لباس ها کم کنید نیم ساعت صبر کنید تا موتور خنک شود سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید. برای شستشوی لباس های سنگین، پتو، روفرشی و… بهتر است از ماشین لباسشویی های درب از بالا استفاده کنید یا بارهای خود را به خشکشویی بسپارید.

 

معیوب شدن حفاظت حرارتی موتور ماشین لباسشویی ال جی

اگر فیوز حفاظت حرارتی موتور قطع شود می تواند دلیل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی باشد. این قطعه از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند و مانع رسیدن آسیب جدی به ماشین لباسشویی می شود.

برای رفع این مشکل باید اجازه دهید تا موتور دستگاه خنک شود. ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید و نیم تا یک ساعت صبر کنید و مجدد دستگاه را روشن کنید اگر همچنان ارور Le لباسشویی ال جی نمایش داده شد بهتر است با تکنسین تماس بگیرید.

معیوب شدن روتور یا سنسور روتور

خرابی روتور و سنسور روتور یکی از دلایل ارور LE لباسشویی است. اگر زمانیکه ارور LE بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود صدای بلندی هم به گوشتان می رسد احتمالا نشانه عملکرد نامناسب روتور است.

اگر هر کدام از قطعات روتور یا تاخو دچار مشکلی شوند ارور LE لباسشویی ال جی را مشاهده می کنید. بررسی و رفع این مشکل کاری تخصصی است و حتما بررسی و تعمیر آن را به متخصصین بسپارید.

  • روتور یک قطعه مکانیکی است که یک میدان مغناطیسی برای چرخاندن دیگ ایجاد می کند.
  • سنسور هال روتور یا همان تاخو یا تاکو قطعه ای است که بر موتور ماشین لباسشویی نظارت می کند و عملکرد صحیح آن را کنترل می کند.

رفع ارور LE لباسشویی ال جی در سرویس برتر

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید مشکل دستگاه خود را رفع کنید اما اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید بهتر است از اقدامات خودسرانه خودداری کنید و از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنید.

هنگام مشاهده ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی دستگاه را از پریز برق جدا کنید و با شماره 67549-021 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

کلیه خدمات سرویس و تعمیر در سرویس برتر جهت اطمینان خاطر و رضایت شما مشتریان گرامی با گارانتی 3 تا 12 ماهه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *